Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A 45 AMG: Nejsilnější čtyřválec světa má 360 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (61)
Nejostřejší verze nejmenšího modelu trojcípé hvězdy odložila maskování. Naživo ji uvidíme v Ženevě a je to čtyřkolka!

Stuttgartská automobilka, respektive divize AMG zatím uvolnila jen sadu fotek. Na rozdíl od těch z června a listopadu 2012 už se však nejvýkonnější A-Klasse třetí generace W176 neskrývá pod byť jen lehkou kamufláží. Čísla zatím musíme brát jako neoficiální, výrobce dosud žádné informace neposkytl.

Jak už jsme si (nejen) u Mercedesu v posledních letech zvykli, označení trochu klame tělem. A 45 AMG má ve skutečnosti pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec objemu 2,0 l. Ten nakonec poskytuje největší výkon 265 kW (360 k)/6000 min-1. Točivý moment přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG Speedshift DCT na obě nápravy, jeho maximální hodnota dosahuje 450 Nm v rozmezí 2250-5000 min-1. Ústrojí nechybí funkce Race Start, tedy launch control.

Nelze se divit akceleraci z klidu na stovku za 4,6 s. Ve 250 km/h však vystaví nabroušenému hatchbacku stop omezovač. Označení „hothatch“ je zde skutečně trefné. Kombinované spotřebě benzinu 6,9-7,1 l/100 km a jí odpovídajícím vypouštěným emisím CO2 161-165 g/km pochopitelně věřit nemusíme. Ostrá nejmenší hvězda se od svých sériovějších sourozenců liší zvenčí i zevnitř, úpravy jsou však decentního rázu, jak je ostatně u AMG obvyklé.

Mercedes-Benz A 45 AMG se poprvé ukáže ve světlech reflektorů na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Jistý je také jeho dubnový příchod na trh, alespoň německé ceny zatím zůstávají tajemstvím. A Bavoři mají zase o něco těžší spaní. Zdaleka nejen ti mnichovští!

Mercedes-Benz A 45 AMG - technická data vs. konkurence
ZnačkaMercedesBMWAudi
ModelA 45 AMGM135i xDriveS3
Převodovka7DS 4x48A 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]199129791984
Válce/ventily4/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]265/6000235/5800221/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/2250-5000450/1300-4500380/1800-5500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,75,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,97,8-

Aleš Dragoun
Diskuze (61)
17. 2. 2013 20:29
nejsilnejsi??Hahahaha
Hmmmm nejsilnejsi???pekna LEZ!!!!!!!mitsubishi lancer evo 9,10 ve verzi fq 400 ma rovnycah 400 koni a je to jen dvoulitr....ale chapu.v cechach se nenosi nic co neni z nemecka nebo z mlade boleslavi ze???
15. 2. 2013 11:44
Re: Doufám,
M6 je ještě dražší a váží kolem 1900 kilo. Třídveřová M135i váží 1500 rovných s manuálem (s automatem je o něco těžší), mělo by to být podle evropské normy, tedy s řidičem. Je možné, že BMW půjde do sebe, ale M6 je nové auto a je to cihla. Z hliníku má kapotu a dveře, střechu z CFRP jako v minulé generaci, víko kufru pak ze sklolaminátu, tím to končí. To už obyčejné SL je na tom mnohem lépe. Z kompozitů se běžně dělají blatníky (to měla třeba už RS3), střechy, víka, to není nic nového.

Ta zásadní otázka je, co umožňuje platforma F30. Fakt je, že F30 není o moc těžší než F20 - možná je BMW na správné cestě. Příští A4, která už je prakticky za dveřmi, bude mít díly karoserie z hliníku a CFRP (včetně strukturálních) - to nemluvím o RS, ale o civilní. Navíc platforma umožňuje relativně levnou změnu materiálového mixu. Možná se objeví i nějaká exotika, ale to si spíš nechají na vyšší modely. Takže BMW to bude mít těžké. Na druhou stranu nepředpokládám, že půjdou do nějakého tvrdého váhového boje, protože to stojí peníze a už se jednou spálili.
14. 2. 2013 20:02
Re: MB
FQ-400 je snad pořád v nabídce. I když předpokládám, že AMG bude o dost civilnější.
14. 2. 2013 19:54
Re: král je jen jeden
Jen odestup mezi hatchbackem a kupé je nezvykle dlouhý. Typicky se čeká zhruba rok, jestli se nepletu. V tomhle případě to bude prakticky dva a půl. Vždyť i řada čtyři dorazí dříve, kolem letních prázdnin, tedy o půl roku dřív a přitom byla představena o asi čtyři měsíce později. Sice pořád něco nového, ale čekání je to dlouhé. :-)
14. 2. 2013 09:36
Německá elita
Mercedes poslední dobou předvádí, že umí. Nové Áčko je opravdový skok kupředu. :-)
BMW poslední dobou tedy nic moc extra bohužel nepředvedl, ale i tak nadále BMW a MB to je jediná německá elita. :-)