Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes A 45 AMG: Rázná odpověď na Audi RS3

David Bureš
Diskuze (38)
Nejmenší model s logem AMG vsadí na přeplňovaný čtyřválec a pohon všech kol.

S blížícím se příchodem Mercedesu-Benz třídy A ve vrcholné verzi AMG vůz odtajnil některá svá tajemství. Tobias Moers, šéf vývoje v AMG, sdělil britským médiím, že už od počátku vývoje bylo hlavním cílem konstruktérů dosažení výkonu pětiválce z Audi RS3.

Mercedes-Benz A 45 AMG nicméně nebude používat 2,5litrový přeplňovaný pětiválec jako Audi, nýbrž výrazně upravený dvoulitrový čtyřválec známý z verze A 250. Díky přepracované hlavě válců, použití jiného sacího systému a dalším změnám má tato jednotka (s interním označením M270 Evo) nabídnout výkon 246 kW. Točivý moment pak bude vrcholit výrazně nad hodnotou 400 Nm.

Audi RS3 Sportback nabízí výkon 250 kW. Mnichovský konkurent – BMW M135i– pak má být poháněn řadovým šestiválcem s turbodmychadlem twin-scroll o výkonu vyšším než 221 kW (300 k).

Na vývoji motoru pracovala britská odnož Mercedesu, divize High Performance Engine sídlící v Brixworthu v centrální Anglii. Agregát bude nejsilnějším čtyřválcem, který byl kdy použit v sériovém Mercedesu.

Čtyřválec bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněna budou všechna kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex. V případě vysokého zatížení však bude točivý moment motoru primárně posílán na zadní kola. Samozřejmostí je také rekuperace brzdné energie a systém start-stop.

Výrazně upraven bude podvozek, počítá se tužšími pružinami a tlumiči, automobil bude mít také širší rozchod kol. Vůz také bude níž silnici než běžné áčko. Elektromechanický posilovač řízení byl přepracován pro větší citlivost ve středové pozici. ESP bude možné nastavit ve třech režimech, navíc jej bude možné i zcela vypnout.

Vzhledově se A 45 AMG bude lišit výrazným bodykitem. Automobil dostane výraznější přední nárazník, přepracovanou mřížku chladiče, rozšířené přední blatníky a zadní spoiler. Nový bude také zadní nárazník s difusorem a chromovanými koncovkami výfuku. Uvnitř budou sportovní sedačky a přepracované obložení.

David Bureš
Diskuze (38)
14. 6. 2012 05:22
Re: Tak na tohle...
Ahoj, byla to relativně krátká jízda po vesnicích za Prahou a moje první jízda s F20, ale...

- atypicky nízký posaz, jak osvěžující v dnešní době
- interiér hodný BMW
- konečně pravý bavorácký vzhled (Mpak ruší optickou nadměrnost předních lamp)
- díky manuálu pro mě návrat malého řidičského auta
- M podvozek příjemně tuhý, vlastnosti jsou jako motokára, přesto nevytřese duši, moc se mi líbil. Od první chvíle se dá s autem jet poměrně svižně na okreskách, opravdu famózní
- motor...sice foukaný, ale s perfektními reakcemi a pokud si tam člověk šoupne ten pravý kvalt (spíš díky krouťáku i dva rozsahy), pak bohatě na vyblbnutí stačí

Pro mě pravé BMW a nejlepší jednička vyjma 130i, kterou jsem jel v mutaci kupé (135i jsem měl v ruce krátce na letišti a na pár minut v provozu)

Avatar - white label
13. 6. 2012 20:33
Re: Zase se musim smát
Je blbost volit jakékoli auto jen podle obrázku, nebo značky... ;-)
Avatar - boost.
13. 6. 2012 20:06
Re: Zase se musim smát
Takže v podstatě je blbost volit jakékoliv auto >:D Prostě to chce počkat jak na testy, tak hlavně vlastní zkušenosti.
13. 6. 2012 19:11
Re: Haldex v Mercedesu?
Haldex by nemusel být úplně k zblití, kdyby to byl Haldex z Aventadoru, kde jsou zadní a přední kola prohozené, tj. většina jde na zadek a předek je běžně jen na 10%... jinak je to variace na žebráckou operu, kterou aktuálně má v repertoáru, Volvo, Opel, VW a spousta dalších podřadných divadelních scén :no:
Avatar - white label
13. 6. 2012 18:43
Re: eh...
Přímo "odporné" to není, ale částečně s podobným názorem souhlasím (má svoji logiku), podobný vizuální dojem jsem měli i z první generace 5dv. hb 1er.