Mercedes-Benz Antos: Pro krátké trasy

 

Mercedes-Benz rozšířil v letošním roce nabídku svých těžkých nákladních vozidel o novou modelovou řadu určenou speciálně pro využití na krátkých tratích.

První informace uvolnil Mercedes-Benz o nové modelové řadě pojmenované Antos na jaře letošního roku a v letě byly zveřejněny první fotografie vozidel, která se veřejnosti poprvé představila na podzimním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru.

Mercedes-Benz uvádí Antos jako první řadu těžkých nákladních vozidel nad 18 t vyvinutých přímo pro krátké tratě. Využíván má být především při rozvozu potravin a dalšího zboží do velkých supermarketů a jejich skladů.

Mercedes-Benz Antos se svou technikou i designem přibližuje k nové generaci řady Actros, představené v loňském roce. Zároveň ovšem nabízí vlastní charakter a jeho 2,30 metru široká kabina připravená pro krátké vzdálenosti je k dispozici v krátkém provedení S nebo střední verzi M. Obě mají nabízet snadný přístup a propracovanou ergonomii. Kabiny Mercedesu Antos nesou označení CompactSpace M, ClassicSpace M a ClassicSpace S.

Nová širší a pevnější konstrukce šasi je optimalizována pro využití v oblasti těžké přepravy. Stejně jako u nového Actrosu se rozchod kol zvětšil o 90 mm na 834 mm. Modelová řada Antos má nabídnout celkem 67 různých délek rozvorů náprav v rozmezí od 2650 mm do 6700 mm.

Pro ekonomickou přepravu v sektorech, kde hraje hlavní roli užitečné zatížení a výška šasi jsou určeny verze Antos Loader a Antos Volumer. První jmenovaný může představovat na svou kategorii lehké vozidly, kdy může nezatížený tahač s konfigurací náprav 4x2 vážit méně než 6000 kg. Druhá jmenovaná verze je zaměřena na objem nákladového prostoru a poskytuje výšku ložné plochy až tři metry a to jak u plošinového vozidla, tak u tahače návěsu.

K pohonu Mercedesů Antos slouží nové motory Euro VI, jejichž výroba se rozběhla v Mannheimu letos na jaře. Přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemech 7,7 l, 10,7 a 12,8 nabízejí celkem 13 výkonových verzí od 175 kW (238 k) do 375 kW (510 k) s nejvyšší hodnotou točivého momentu od 1000 do 2500 Nm.

Kromě čtyř dvanáctistupňových převodovek a šestnáctistupňové jednotky je k dispozici i osmistupňová převodovka, která se díky nízké hmotnosti a kompaktnímu designu hodí zejména do sektorů, kde hraje klíčovou roli vysoká užitečná hmotnost.Pro zvýšení komfortu řidiče jsou všechny modely Antos standardně vybaveny automatizovaným řazením Mercedes PowerShift 3.

Na zvýšení bezpečnosti se podílí řada aktivních a pasivních asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist. K dispozici je i systém Attention Assist, který má zvyšovat bezpečnost tak, že monitoruje chování řidiče při řízení a v případě, že detekuje známky únavy nebo nepozornosti, vyšle k řidiči vizuální a zvukové varování a navrhne mu přestávku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…