Mercedes-Benz Atego Euro VI s novou technikou i designem

 

Mercedes-Benz pokračuje v generační výměně svých nákladních vozidel a nejnovějším z nich je nyní Atego s motory Euro VI pro rozvážkovou dopravu v segmentu s celkovou hmotností od 6,5 do 16 tun.

Nový Mercedes-Benz Atego má stanovovat nová měřítka pro svou kategorii díky řadě novinek v konstrukci hnacího řetězce, podvozku i kabiny. Zároveň má nabídnout vyšší spolehlivost i životnost a nižší náklady na opravy a údržbu.

Mercedes-Benz v souvislosti s uvedení nového středně těžkého nákladního vozidla Atego pro rozvážkovou dopravu v segmentech s celkovou hmotností od 6,5 do 16 tun uvádí, že jeho nová generace nákladních vozidel kompletní. Novinka svým vzhledem plynule navazuje na design modelových řad Actros, Antos a Arocs. Zároveň rozvíjí linie svého předchozí generace, oceněné titulem Truck of the Year 2011.

Dominantou předních partií nového Atega je nyní rozměrná maska chladiče společně s nově navrženým nárazníkem s integrovanými světlomety pro denní svícení. Ty mohou být na přání i ve verzi s LED.

Stejně jako exteriér je přepracován i interiér s přístrojovou deskou, jejíž ergonomie a design odpovídá modelovým řadám Actros, Antos a Arocs. K charakteristickým prvkům patří centrální sdružený přístroj s velkými ukazateli, standardní multifunkční volant a nově tvarovaná sedadla s integrovanými opěrkami hlav. Na přání je k dispozici jednodílná sedmizónová matrace vyrobená ze studené pěny.

K pohonu nového Atega slouží dva od základu nově vyvinuté motory BlueEfficiency Power Euro VI, které jsou k dispozici v sedmi různých variantách. První z dvojice motorů je čtyřválec OM 934 o objemu 5,1 litru. Moderní agregát se čtyřventilovým rozvodem má dvojici vačkových hřídelí v hlavě válců a proměnné časování výfukových ventilů.

Čtyřválec OM 934 je nabízen s výkony 115 kW (156 k), 130 kW (177 k), 155 kW (211 k) a 170 kW (231 k) dostupnými vždy při 2200 min-1. Maximální hodnoty točivého momentu odpovídající těmto výkonům jsou 650 N.m, 750 N.m, 850 N.m a 900 N.m vždy od 1200 do 1600 min-1.

Na čtyřválcové pohonné jednotky navazují nové šestiválce OM 936 s přímým vstřikováním paliva, které z objemu 7,7 litru nabízejí výkon 175 kW (238 k), 200 kW (272 k) a 220 kW (299 k). Točivý moment těchto motorů vrcholí hodnotou 1000 N.m, 1100 N.m a 1200 N.m. Otáčky při nichž šestiválce dosahují těchto výkonů jsou stejné jako u čtyřválců.

Mercedes-Benz uvádí, že nové motory Euro VI nabízejí již od nízkých otáček velkou hnací sílu při výrazně nižší spotřebě paliva a delších servisních intervalech oproti dosavadním motorům Euro V. Ve srovnání s nimi byly navíc emise pevných částic a NOx sníženy o více než 90 %.

Motory OM 934 a OM 936 splňují emisní normu Euro VI díky recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů a kompaktnímu systému dodatečného čištění výfukových plynů, do něhož je integrován systém SCR a uzavřený filtr pevných částic. Prostřednictvím technologie čištění výfukových plynů BlueTec 6 byla spotřeba AdBlue snížena o 50 procent v porovnání s předchůdcem Euro V.

Síla nových motorů je na kola přenášena prostřednictvím automatizovaných převodovek Mercedes PowerShift 3 s šesti nebo osmi převodovými stupni, dodávanými na německém trhu v rámci standardní výbavy nového Atega. K dispozici jsou i šestistupňové a devítistupňové mechanické převodovky s posilovačem pro manuální řazení.

Standardní výbava zahrnuje mimo jiné asistent pro řízení jízdní stability. Nová dvoustupňová dekompresní motorová brzda, u šestiválcového motoru na přání s výkonem až 300 kW, spolupracuje s elektronicky řízenými kotoučovými brzdami na všech kolech. Přímo z výroby je k dispozici retardér s permanentním magnetem, který disponuje brzdným momentem 650 N.m.

Nejrůznější potřeby v segmentu rozvážkové dopravy má pokrývat celkem 42 různých modelů s patnácti délkami rozvoru náprav, třemi délkami kabiny a variantami s pohonem všech kol.

Mercedes-Benz uvádí, že nové Atego má nejnižší počet návštěv servisu v rámci pravidelné údržby v celém segmentu a servisní intervaly až 120 000 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Dnes 11:24

Švédský závodník je (nejen) úřadujícím mistrem světa v rallyekrosu.




Blesk.cz

Praha zažije světovou premiéru smartphonů BlackView

Praha zažije světovou premiéru smartphonů BlackView

Společnost Blackview (www.blackview.hk) 5. června v Praze pořádá konferenci Global Sale Agent Conference a kromě…

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po maturitě jde do basy!

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po…

Za smrt malého chlapečka 16 měsíců za mřížemi! Vratislav (19), který loni v září smetl babičku s vnoučaty a…

 

iSport.cz

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner: Nechtěli nám připravit oslavná trička

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner:…

Jde z nich respekt. První vám neuhne, ani když proti němu běžíte s míčem a nataženou rukou, ti dva zase mají…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…