Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
9 Fotogalerie

Mercedes-Benz třída B F-Cell: Palivové články jdou do sériové výroby

Mercedes-Benz představuje třídu B F-Cell – první vůz s palivovými články „vyráběný v podmínkách sériové výroby“. Se 100kW motorem má dojezd 400 km.

Mercedes třída B F-Cell je mimo dvoubarevného laku na pohled téměř k nerozeznání od běžné třídy B. Avantgardní MPV přitom nebylo jako základ vybráno náhodou – naopak jeho sendvičová podlahová platforma byla už na počátku navržena tak, aby umožňovala snadnou zástavbu alternativních pohonů. Všechny komponenty jsou taky umístěny v podlaze a neomezují prostor pro cestující ani zavazadla.

Pohon obstarává elektromotor o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 290 Nm. Tyto parametry jsou srovnatelné se vznětovým B 200 CDI (103 kW, 300 Nm), při vzájemném porovnání je ale F-Cell výrazně účinnější: v kombinovaném cyklu spotřebuje energii, která je ekvivalentem 3,3 litrů nafty na 100 km. B 200 CDI potřebuje 5,6 l/100 km. Vodíkový vůz samozřejmě v místě svého provozu nevypouští žádné emise CO2.

Elektrická energie je do motoru dodávána ze dvou zdrojů. Primárním jsou palivové články, kde dochází k reakci vodíku se vzdušným kyslíkem za vzniku vodní páry a elektřiny. Startování je možné při teplotách až do -25 °C. Vodík je uložený v nádrži pod tlakem 700 bar, při jejím naplnění, které trvá zhruba 3 minuty, je dojezd 400 km. Druhým zdrojem je stejně jako v hybridu lithium-iontový akumulátor s kapacitou 1,4 kWh a nejvyšším výkonem 35 kW.

Premiéra se uskuteční na autosalonu ve Frankfurtu, výroba bude zahájena na konci roku 2009. Na začátku roku 2010 bude dodáno první 200 kusů. Pro lepší využitelnost třídy B F-Cell Mercedes spolupracuje s místními úřady ve velkých německých městech na budování sítí tankovacích míst.