reklama


Mercedes-Benz C 220 CDI

Mercedes-Benz C 220 CDI

 
 

V tomto roce mírně faceliftovaný Mercedes C dostal nedávno pod kapotu zcela nový vznětový motor (viz foto) s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. A právě tento model jsme získali k obvyklému redakčnímu testu.

V tomto roce mírně faceliftovaný Mercedes C dostal nedávno pod kapotu zcela nový vznětový motor (viz foto) s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. A právě tento model jsme získali k obvyklému redakčnímu testu.

Jednalo se o provedení SPORT (+ 87.000,- Kč k základní ceně 1.089.000,- Kč), což sebou nese (oproti základu) 6ti paprskové lité disky, kožený potah volantu a řadící páky, sportovní podvozek, sportovní sedadla vpředu, sportovní volant (viz foto) a pár dalších drobností. K tomuto se pochopitelně přidává bohatá sériová výbava, která obsahuje např: ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovládaná př. okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Testovaný vůz byl ještě navíc vybaven např: el. ovládáním sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřním zrcátkem s automatickým tlumením oslnění, dešťovým senzorem, výškově stavitelným volantem, automatickou klimatizací a xenonovými světly. Díky této rozsáhlé výbavě stoupla cena až na 1.446.000 Kč.

Přímovstřikový turbodiesel (systém Common Rail) s objemem 2151 cm3 se papírově pyšní vynikajícími parametry. Dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW. Pro diesel je ovšem důležitější točivý moment, který zde dosahuje "magické" hranice 300 Nm již při 1800 otáčkách. V praxi u nepříliš zajetého motoru (cca 500 km) byl subjektivně točivý moment posunut o něco výše k cca 2300 ot/min. Projevovalo se to tak, že teprve po dosažení těchto otáček motor výrazně ožil a "naplňoval" papírové předpoklady. Spotřeba nepřesáhla 6.8 l/100 km, čímž se CDI zařadilo mezi "přímovstřikovou smetánku". Odhlučnění je na vynikající úrovni a to, že jedete dieselem, lze jen s obtížemi určit sluchem. Potěšila i absence písklavého zvuku turbodmychadla, které je u vozů nižších tříd často slyšet v interiéru.

Sportovní naladění podvozku dělá z céčka sice trošku tvrdšího společníka, ale díky tomu si může řidič dopřát svižné průjezdy zatáčkami bez přílišného naklánění vozu či směrové nejistoty. Sportovní naladění podvozku "podporují" i anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, která výborně drží tělo v zatáčkách.

Kapitolou, která by sama mohla zaplnit stránku tohoto testu je brzdový asistent, který, stručně řečeno, odstraňuje váhavé brždění méně zkušených řidičů v kritických situacích. Princip je takový, že při prudkém, ale slabším sešlápnutí pedálu elektronika vyhodnotí situaci a v případě krize aktivuje naplno brzdovou soustavu, tak jako by řidič sešlápl pedál maximální silou. Za pomocí ABS potom automobil brzdí maximálně účinně. Tento systém mělo samozřejmě i testované céčko. Systém pracoval spolehlivě, přesně podle předchozího popisu - brzdilo výborně.

Interiér céčka je v klasickém stylu Mercedesů, který však zřejmě díky své strohosti neláká zákazníky mladší čtyřiceti let. To však neznamená, že by nebyl zpracován v prvotřídní kvalitě. Všechny páčky a ovladače jsou robustní, z kvalitních materiálů příjemných na dotek. Snad jediným funkčním nedostatkem na přístrojové desce je neuvěřitelně maličká schránka u spolujezdce (viz foto), kterou výrazně omezil airbag spolujezdce.

Místo na zadních sedadlech je více než dostatečné a navíc je podpořeno výrazným vybráním v předních opěradlech (viz foto). Zajímavým prvkem je možnost dálkového sklopení zadních opěrek z místa řidiče (viz foto 1 a 2), čímž se při neobsazených zadních sedadlech uvolní výhled vzad.

Zavazadlový prostor s objemem 430 litrů patří mezi průměr, výhodou je že mechanismus otevírání víka kufru nezasahuje dovnitř (viz foto). Faktem, ale je že toto již splňují i mnohé vozy nižších tříd.

Má u nás céčko kupce? No, myslím že jsou jeho šance omezeny, protože éčko je sice o něco dražší (+ cca 250 tisíc), ale díky svému neotřelému designu a novosti je podstatně atraktivnější. To však neznamená, že by se céčko jinde neprodávalo. Stačí se podívat na tabulku nejprodávanějších automobilů v Německu. Céčko zde předstihuje své největší konkurenty BMW 3 a Audi A4 () a v minulém roce vybojovalo celkové sedmé místo.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 089 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 446 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovládaná př. okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:el. ovládání sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřní zrcátko s automatickým tlumením oslnění, dešťový senzor, výškově stavitelný volant, automatická klimatizace a xenonová světla

Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / -
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4516
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1427
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let

V květnu 1993 odhalil Mercedes nástupce Baby-Benzu, řady…

Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C

Značka Mercedes-Benz si byla vědoma velkého úspěchu…

 



 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama