Mercedes-Benz C 220 CDI

Mercedes-Benz C 220 CDI

 
 

V tomto roce mírně faceliftovaný Mercedes C dostal nedávno pod kapotu zcela nový vznětový motor (viz foto) s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. A právě tento model jsme získali k obvyklému redakčnímu testu.

V tomto roce mírně faceliftovaný Mercedes C dostal nedávno pod kapotu zcela nový vznětový motor (viz foto) s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. A právě tento model jsme získali k obvyklému redakčnímu testu.

Jednalo se o provedení SPORT (+ 87.000,- Kč k základní ceně 1.089.000,- Kč), což sebou nese (oproti základu) 6ti paprskové lité disky, kožený potah volantu a řadící páky, sportovní podvozek, sportovní sedadla vpředu, sportovní volant (viz foto) a pár dalších drobností. K tomuto se pochopitelně přidává bohatá sériová výbava, která obsahuje např: ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovládaná př. okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Testovaný vůz byl ještě navíc vybaven např: el. ovládáním sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřním zrcátkem s automatickým tlumením oslnění, dešťovým senzorem, výškově stavitelným volantem, automatickou klimatizací a xenonovými světly. Díky této rozsáhlé výbavě stoupla cena až na 1.446.000 Kč.

Přímovstřikový turbodiesel (systém Common Rail) s objemem 2151 cm3 se papírově pyšní vynikajícími parametry. Dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW. Pro diesel je ovšem důležitější točivý moment, který zde dosahuje "magické" hranice 300 Nm již při 1800 otáčkách. V praxi u nepříliš zajetého motoru (cca 500 km) byl subjektivně točivý moment posunut o něco výše k cca 2300 ot/min. Projevovalo se to tak, že teprve po dosažení těchto otáček motor výrazně ožil a "naplňoval" papírové předpoklady. Spotřeba nepřesáhla 6.8 l/100 km, čímž se CDI zařadilo mezi "přímovstřikovou smetánku". Odhlučnění je na vynikající úrovni a to, že jedete dieselem, lze jen s obtížemi určit sluchem. Potěšila i absence písklavého zvuku turbodmychadla, které je u vozů nižších tříd často slyšet v interiéru.

Sportovní naladění podvozku dělá z céčka sice trošku tvrdšího společníka, ale díky tomu si může řidič dopřát svižné průjezdy zatáčkami bez přílišného naklánění vozu či směrové nejistoty. Sportovní naladění podvozku "podporují" i anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, která výborně drží tělo v zatáčkách.

Kapitolou, která by sama mohla zaplnit stránku tohoto testu je brzdový asistent, který, stručně řečeno, odstraňuje váhavé brždění méně zkušených řidičů v kritických situacích. Princip je takový, že při prudkém, ale slabším sešlápnutí pedálu elektronika vyhodnotí situaci a v případě krize aktivuje naplno brzdovou soustavu, tak jako by řidič sešlápl pedál maximální silou. Za pomocí ABS potom automobil brzdí maximálně účinně. Tento systém mělo samozřejmě i testované céčko. Systém pracoval spolehlivě, přesně podle předchozího popisu - brzdilo výborně.

Interiér céčka je v klasickém stylu Mercedesů, který však zřejmě díky své strohosti neláká zákazníky mladší čtyřiceti let. To však neznamená, že by nebyl zpracován v prvotřídní kvalitě. Všechny páčky a ovladače jsou robustní, z kvalitních materiálů příjemných na dotek. Snad jediným funkčním nedostatkem na přístrojové desce je neuvěřitelně maličká schránka u spolujezdce (viz foto), kterou výrazně omezil airbag spolujezdce.

Místo na zadních sedadlech je více než dostatečné a navíc je podpořeno výrazným vybráním v předních opěradlech (viz foto). Zajímavým prvkem je možnost dálkového sklopení zadních opěrek z místa řidiče (viz foto 1 a 2), čímž se při neobsazených zadních sedadlech uvolní výhled vzad.

Zavazadlový prostor s objemem 430 litrů patří mezi průměr, výhodou je že mechanismus otevírání víka kufru nezasahuje dovnitř (viz foto). Faktem, ale je že toto již splňují i mnohé vozy nižších tříd.

Má u nás céčko kupce? No, myslím že jsou jeho šance omezeny, protože éčko je sice o něco dražší (+ cca 250 tisíc), ale díky svému neotřelému designu a novosti je podstatně atraktivnější. To však neznamená, že by se céčko jinde neprodávalo. Stačí se podívat na tabulku nejprodávanějších automobilů v Německu. Céčko zde předstihuje své největší konkurenty BMW 3 a Audi A4 () a v minulém roce vybojovalo celkové sedmé místo.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 089 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 446 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovládaná př. okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:el. ovládání sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřní zrcátko s automatickým tlumením oslnění, dešťový senzor, výškově stavitelný volant, automatická klimatizace a xenonová světla

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / -
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4516
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1427
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let

V květnu 1993 odhalil Mercedes nástupce Baby-Benzu, řady…

Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C

Značka Mercedes-Benz si byla vědoma velkého úspěchu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Varování meteorologů: V Praze a na dalších místech republiky hrozí požáry

Varování meteorologů: V Praze a na dalších místech…

Naposledy Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) varoval před nebezpečím vzniku požárů v polovině září a kvůli…

Bolestná vzpomínka Františky na Evu Skallovou: V létě rozkvetla. Smutek dusí

Bolestná vzpomínka Františky na Evu Skallovou: V…

Včera v noci volala Simona Krainová. Marně, právě jsem usnula a vyzvánění neslyšela. Stejně tak pípnutí…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Trpišovský chce vést Spartu! Na Letné je již domluven, záleží na Liberci

Trpišovský chce vést Spartu! Na Letné je již…

Kouč libereckých fotbalistů Jindřich Trpišovský má zájem o nabídku stát se novým trenérem Sparty po Zdeňku…

 

Reflex.cz

Ve věku 93 let zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres

Ve věku 93 let zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres

Izraelský tátník prodělal před dvěma týdny mrtvici a od té doby byl v kritickém stavu. V úterý se jeho stav…

Polskem zmítá debata o potratech, hrozí tam jejich úplný zákaz

Polskem zmítá debata o potratech, hrozí tam jejich…

Silně katolická sousední země v posledních dnech řeší, zda je správné zakázat v zemi zcela přerušení…