Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid v běžném provozu

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid v běžném provozu

 
 

Městský autobus Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid se pomalu stává účastníkem běžného silničního provozu.

Mercedes-Benz představil svůj první hybridní autobus již v roce 1969. Kloubový městský autobus Citaro G BlueTec Hybrid měl premiéru na konci roku 2007 a od roku 2009 je nabízen zákazníkům. I přesto je stále poměrně neobvyklým účastníkem provozu nejen na našich cestách.

Výraznější zkušenosti s hybridními autobusy mají u WSW mobil GmbH ve Wuppertalu v severním Porýní-Vestfálsku. Zde je v rámci programu propagace autobusů s hybridním systémem provozováno okolo 70 hybridních autobusů. Tím nejnovějším ve flotile se letos v březnu stal právě Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, který si převzal Ulrich Jäger, generální ředitel WSW mobil GmbH.

Wuppertal, který leží mezi 100 a 350 metry nad mořem, je podle Ulricha Piotrowského, zodpovědného za uvedení hybridních a elektrických autobusů Mercedes-Benz na trh, ideálním místem právě pro provozování modelu Citaro G BlueTec Hybrid. Topografické podmínky totiž umožňují urazit až 10 kilometrů výhradně na elektřinu bez využití vznětového agregátu, který slouží jako generátor a tím pádem dochází k výrazným úsporám nafty.

K pohonu Mercedesu Citaro G BlueTec Hybrid slouží čtyři elektromotory umístěné v kolech střední a zadní nápravy o celkovém výkonu 320 kW (4x 80 kW). Čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,8 litru a 160 kW zajišťuje dobíjení sady lithium-iontových baterií s kapacitou 19,4 kWh umístěných na střeše vozidla.

Pro dobíjení baterií je vedle naftového motoru využíván systém rekuperace energie při brzdění autobusu v zastávkách, na křižovatkách, při jízdě z kopce apod. – elektromotory při brzdění fungují jako generátory.

V závislosti na nasazení má Citaro G BlueTec Hybrid dosahovat o 20 až 30 % nižší spotřeby nafty ve srovnání s konvenčním městským autobusem poháněným jen vznětovým motorem. Navzdory řádově o jednu třetinu vyšší ceně za hybridní pohon se má Citaro G BlueTec Hybrid amortizovat přibližně za 6 let.

V rámci spolupráce se společností EvoBus Bohemia jej na linkách MHD Trutnov ve zkušebním provozu nasadil dopravce Osnado v průběhu letošního února. Přednosti a nedostatky tohoto hybridního kloubového autobusu v hodnotě zhruba 15 milionů Kč tak mohli okusit nejen řidiči, ale i cestující.

Cílem zkušebního provozu na linkách MHD Trutnov bylo mimo jiné ověření předpokládaných provozních parametrů vozidla včetně reálně dosahované úspory spotřeby paliva v porovnání s ostatními provozovanými autobusy. Výsledky prozatím nebyly zveřejněny.

Světová premiéra: Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové

Největší ruská bankovní společnost Sberbank prodává svou…

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila o konci kariéry

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila…

Česká hudební scéna truchlí kvůli smrti Věry Špinarové (†65). Kolegové ji oplakávají. Mnohé její smrt hluboce…

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zpátky do Ústí! Kriminalisté, kteří mají na starost pátrání po Míše Muzikářové (13), v sobotu prohledávali…

 

iSport.cz

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a KHL, říká šéf Mountfieldu

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a…

Je hokejová extraliga plná hráčů, kteří za smluvní mzdu neodvádí adekvátní práci, jak o tom pro deník Sport…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…