reklama


Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid v běžném provozu

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid v běžném provozu

 
 

Městský autobus Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid se pomalu stává účastníkem běžného silničního provozu.

Mercedes-Benz představil svůj první hybridní autobus již v roce 1969. Kloubový městský autobus Citaro G BlueTec Hybrid měl premiéru na konci roku 2007 a od roku 2009 je nabízen zákazníkům. I přesto je stále poměrně neobvyklým účastníkem provozu nejen na našich cestách.

Výraznější zkušenosti s hybridními autobusy mají u WSW mobil GmbH ve Wuppertalu v severním Porýní-Vestfálsku. Zde je v rámci programu propagace autobusů s hybridním systémem provozováno okolo 70 hybridních autobusů. Tím nejnovějším ve flotile se letos v březnu stal právě Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, který si převzal Ulrich Jäger, generální ředitel WSW mobil GmbH.

Wuppertal, který leží mezi 100 a 350 metry nad mořem, je podle Ulricha Piotrowského, zodpovědného za uvedení hybridních a elektrických autobusů Mercedes-Benz na trh, ideálním místem právě pro provozování modelu Citaro G BlueTec Hybrid. Topografické podmínky totiž umožňují urazit až 10 kilometrů výhradně na elektřinu bez využití vznětového agregátu, který slouží jako generátor a tím pádem dochází k výrazným úsporám nafty.

K pohonu Mercedesu Citaro G BlueTec Hybrid slouží čtyři elektromotory umístěné v kolech střední a zadní nápravy o celkovém výkonu 320 kW (4x 80 kW). Čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,8 litru a 160 kW zajišťuje dobíjení sady lithium-iontových baterií s kapacitou 19,4 kWh umístěných na střeše vozidla.

Pro dobíjení baterií je vedle naftového motoru využíván systém rekuperace energie při brzdění autobusu v zastávkách, na křižovatkách, při jízdě z kopce apod. – elektromotory při brzdění fungují jako generátory.

V závislosti na nasazení má Citaro G BlueTec Hybrid dosahovat o 20 až 30 % nižší spotřeby nafty ve srovnání s konvenčním městským autobusem poháněným jen vznětovým motorem. Navzdory řádově o jednu třetinu vyšší ceně za hybridní pohon se má Citaro G BlueTec Hybrid amortizovat přibližně za 6 let.

V rámci spolupráce se společností EvoBus Bohemia jej na linkách MHD Trutnov ve zkušebním provozu nasadil dopravce Osnado v průběhu letošního února. Přednosti a nedostatky tohoto hybridního kloubového autobusu v hodnotě zhruba 15 milionů Kč tak mohli okusit nejen řidiči, ale i cestující.

Cílem zkušebního provozu na linkách MHD Trutnov bylo mimo jiné ověření předpokládaných provozních parametrů vozidla včetně reálně dosahované úspory spotřeby paliva v porovnání s ostatními provozovanými autobusy. Výsledky prozatím nebyly zveřejněny.

Světová premiéra: Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu

Částky vyplácené za půdu zvyšuje nejen zájem samotných…

Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Legendární americké taxíky Checker jsou zpátky, ale trochu jinak...

Legendární americké taxíky Checker jsou zpátky, ale trochu jinak...

Dnes 18:00

Americká taxikářská ikona Checker hlásí návrat. Chce vyrábět dvanáctimístnou limuzínu a pick-up.




Blesk.cz

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí ničivé tsunami

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí…

Zemětřesení o síle 8,0 stupně bylo dnes zaznamenáno 47 kilometrů západně od pobřeží Papuy-Nové Guineje.…

 

iSport.cz

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK trefil krásnou hlavou

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK…

V řecké lize se začíná pořádně prosazovat a góly jen přibývají. Český útočník Tomáš Pekhart si drží střeleckou…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama