Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid v běžném provozu

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid v běžném provozu

 
 

Městský autobus Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid se pomalu stává účastníkem běžného silničního provozu.

Mercedes-Benz představil svůj první hybridní autobus již v roce 1969. Kloubový městský autobus Citaro G BlueTec Hybrid měl premiéru na konci roku 2007 a od roku 2009 je nabízen zákazníkům. I přesto je stále poměrně neobvyklým účastníkem provozu nejen na našich cestách.

Výraznější zkušenosti s hybridními autobusy mají u WSW mobil GmbH ve Wuppertalu v severním Porýní-Vestfálsku. Zde je v rámci programu propagace autobusů s hybridním systémem provozováno okolo 70 hybridních autobusů. Tím nejnovějším ve flotile se letos v březnu stal právě Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, který si převzal Ulrich Jäger, generální ředitel WSW mobil GmbH.

Wuppertal, který leží mezi 100 a 350 metry nad mořem, je podle Ulricha Piotrowského, zodpovědného za uvedení hybridních a elektrických autobusů Mercedes-Benz na trh, ideálním místem právě pro provozování modelu Citaro G BlueTec Hybrid. Topografické podmínky totiž umožňují urazit až 10 kilometrů výhradně na elektřinu bez využití vznětového agregátu, který slouží jako generátor a tím pádem dochází k výrazným úsporám nafty.

K pohonu Mercedesu Citaro G BlueTec Hybrid slouží čtyři elektromotory umístěné v kolech střední a zadní nápravy o celkovém výkonu 320 kW (4x 80 kW). Čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,8 litru a 160 kW zajišťuje dobíjení sady lithium-iontových baterií s kapacitou 19,4 kWh umístěných na střeše vozidla.

Pro dobíjení baterií je vedle naftového motoru využíván systém rekuperace energie při brzdění autobusu v zastávkách, na křižovatkách, při jízdě z kopce apod. – elektromotory při brzdění fungují jako generátory.

V závislosti na nasazení má Citaro G BlueTec Hybrid dosahovat o 20 až 30 % nižší spotřeby nafty ve srovnání s konvenčním městským autobusem poháněným jen vznětovým motorem. Navzdory řádově o jednu třetinu vyšší ceně za hybridní pohon se má Citaro G BlueTec Hybrid amortizovat přibližně za 6 let.

V rámci spolupráce se společností EvoBus Bohemia jej na linkách MHD Trutnov ve zkušebním provozu nasadil dopravce Osnado v průběhu letošního února. Přednosti a nedostatky tohoto hybridního kloubového autobusu v hodnotě zhruba 15 milionů Kč tak mohli okusit nejen řidiči, ale i cestující.

Cílem zkušebního provozu na linkách MHD Trutnov bylo mimo jiné ověření předpokládaných provozních parametrů vozidla včetně reálně dosahované úspory spotřeby paliva v porovnání s ostatními provozovanými autobusy. Výsledky prozatím nebyly zveřejněny.

Světová premiéra: Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Spolupracujeme s TipCars.com
Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…