11.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz E: Nová generace teď už oficiálně

 

Pátá generace Mercedesu E se mezigeneračně natáhla o 43 mm. Auto bude standardně spolupracovat s devítistupňovým automatem.

Na chystanou novou generaci Mercedesu třídy E jsme se těšili již dlouhé měsíce. Už loni automobilka ukázala její techniku, později odhalila interiér. Tvary karoserie pak byly prozrazeny na začátku ledna, až nyní ale nový Mercedes-Benz E s karoserií sedan konečně debutuje oficiálně. Světu se vůz s interním označením W213 představuje na autosalonu v Detroitu.

Mercedes-Benz si od nového modelu hodně slibuje, desátou generaci E-Klasse nazývá jako nejchytřejší luxusní sedan. Nechme se překvapit, zda je to jen marketingová hláška, nebo skutečnost. Použití hypermoderních jízdních asistentů naznačuje spíše druhou možnost.

Tajemstvím dlouho zůstávala zahalena nabídka motorů. Až nyní víme, že při uvedení na trh budou k dispozici jen dva čtyřválce – benzinový E 200 (135 kW) a zcela nový turbodiesel E 220 d (143 kW).

Krátce po zahájení prodeje bude nabídnut i plug-in hybrid E 350 e s benzinovým čtyřválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 205 kW a točivém momentu 600 N.m. K dispozici později budou i dva šestiválce – naftový E 350 d (190 kW) a benzinový E 400 (245 kW), dodávaný s pohonem všech kol. Mercedes rovněž počítá s tím, že součástí nabídky dále budou naftový čtyřválec se 110 kW a benzinový čtyřválec se 180 kW.

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

Všechny motory dostupné při zahájení prodeje jsou standardně spárovány s devítistupňovým automatem, s manuálem tak nepočítejme. Agregáty spolupracují se systémem stop-start, přičemž samozřejmě splňují normu Euro 6. Naftový čtyřválec pak dokonce počítá i s chystanými přísnějšími limity RDE. Součástí plánovaného měření emisí má být i jízda v reálném prostřední a ne jen testování v laboratoři.

Mercedes-Benz E – předběžná technická data
MotorE 200E 220 dE 350 dE 350 eE 400 4Matic
Zdvihový objem [cm3]1991195029871991?
Největší výkon [kW]135143190205 (155+60)245
Točivý moment [N.m]300400620600 (350+300)480
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,35,96,2?
Komb. spotřeba [l/100 km]5,93,95,12,1?

Nové éčko chce myslet jak na komfort, tak na jistou jízdu v zatáčkách. Zákazníci budou moci vybírat hned ze tří adaptivních podvozků – komfort, komfort Avantgarde se sportovnějším naladěním a podvozkem sníženým o 15 mm, poslední možností je sport. Vrcholnou alternativou pak bude vzduchové odpružení.

Designový duel: Mercedes-Benz C a E: Poznáte vůbec nové éčko?

Za příplatek bude k dispozici množství jízdních asistentů. Opravdovou specialitou je Drive Pilot, který je významným krokem k jízdě bez řidiče. Drive Pilot umí udržet bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a zároveň ho zvládne následovat až do rychlosti 210 km/h. Do rychlosti 130 km/h si pak auto umí poradit i s nejasným nebo neexistujícím vodorovným dopravním značením. Speed Limit Pilot zase upraví tempo jízdy podle aktuálně povolené rychlosti. Active Lane-change Assistant na pokyn řidiče sám změní jízdní pruh. Remote Parking Pilot pak vyjede s autem z parkovacího místa pomocí aplikace v chytrém telefonu, což usnadní vyparkování z úzkých míst. Systémů je opravdu hodně, a tak se jim budeme blíže věnovat někdy v budoucnu.

Vzhled díky dříve odhaleným fotografiím není žádné překvapení, bohužel jsou tvary éčka prakticky totožné s menším céčkem. Jako obvykle budou k dispozici verze Exclusive (s klasickou trojcípou hvězdou na kapotě) a Avantgarde (s logem značky v masce chladiče), kterou doplní i sportovně laděné provedení AMG Line.

Základem auta je platforma MRA s poháněnou zadní nápravou, která je známá z céčka a eska. Na konstrukci byl použit hliník a ultra vysokopevnostní ocel, a to v mnohem vyšším poměru než u předchůdce.

Nové éčko je dlouhé 4.923 mm (mezigeneračně +43 mm), rozvor činí 2.939 mm (+65 mm). Karoserie se pak chlubí nízkým koeficientem aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,23. Tomuto číslu třeba pomáhají i aktivní lišty v masce chladiče u vybraných modelů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E: Nová generace teď už oficiálně







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Mercedes E přijíždí v nové verzi od AMG. Kolik stojí hybridní sportovec E 53? Mercedes E přijíždí v nové verzi od AMG. Kolik stojí hybridní sportovec E 53?

Mercedes-AMG E 53 4Matic+ pohání třílitrový šestiválec…

Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…