11.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz E: Nová generace teď už oficiálně

 

Pátá generace Mercedesu E se mezigeneračně natáhla o 43 mm. Auto bude standardně spolupracovat s devítistupňovým automatem.

Na chystanou novou generaci Mercedesu třídy E jsme se těšili již dlouhé měsíce. Už loni automobilka ukázala její techniku, později odhalila interiér. Tvary karoserie pak byly prozrazeny na začátku ledna, až nyní ale nový Mercedes-Benz E s karoserií sedan konečně debutuje oficiálně. Světu se vůz s interním označením W213 představuje na autosalonu v Detroitu.

Mercedes-Benz si od nového modelu hodně slibuje, desátou generaci E-Klasse nazývá jako nejchytřejší luxusní sedan. Nechme se překvapit, zda je to jen marketingová hláška, nebo skutečnost. Použití hypermoderních jízdních asistentů naznačuje spíše druhou možnost.

Tajemstvím dlouho zůstávala zahalena nabídka motorů. Až nyní víme, že při uvedení na trh budou k dispozici jen dva čtyřválce – benzinový E 200 (135 kW) a zcela nový turbodiesel E 220 d (143 kW).

Krátce po zahájení prodeje bude nabídnut i plug-in hybrid E 350 e s benzinovým čtyřválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 205 kW a točivém momentu 600 N.m. K dispozici později budou i dva šestiválce – naftový E 350 d (190 kW) a benzinový E 400 (245 kW), dodávaný s pohonem všech kol. Mercedes rovněž počítá s tím, že součástí nabídky dále budou naftový čtyřválec se 110 kW a benzinový čtyřválec se 180 kW.

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

Všechny motory dostupné při zahájení prodeje jsou standardně spárovány s devítistupňovým automatem, s manuálem tak nepočítejme. Agregáty spolupracují se systémem stop-start, přičemž samozřejmě splňují normu Euro 6. Naftový čtyřválec pak dokonce počítá i s chystanými přísnějšími limity RDE. Součástí plánovaného měření emisí má být i jízda v reálném prostřední a ne jen testování v laboratoři.

Mercedes-Benz E – předběžná technická data
MotorE 200E 220 dE 350 dE 350 eE 400 4Matic
Zdvihový objem [cm3]1991195029871991?
Největší výkon [kW]135143190205 (155+60)245
Točivý moment [N.m]300400620600 (350+300)480
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,35,96,2?
Komb. spotřeba [l/100 km]5,93,95,12,1?

Nové éčko chce myslet jak na komfort, tak na jistou jízdu v zatáčkách. Zákazníci budou moci vybírat hned ze tří adaptivních podvozků – komfort, komfort Avantgarde se sportovnějším naladěním a podvozkem sníženým o 15 mm, poslední možností je sport. Vrcholnou alternativou pak bude vzduchové odpružení.

Designový duel: Mercedes-Benz C a E: Poznáte vůbec nové éčko?

Za příplatek bude k dispozici množství jízdních asistentů. Opravdovou specialitou je Drive Pilot, který je významným krokem k jízdě bez řidiče. Drive Pilot umí udržet bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a zároveň ho zvládne následovat až do rychlosti 210 km/h. Do rychlosti 130 km/h si pak auto umí poradit i s nejasným nebo neexistujícím vodorovným dopravním značením. Speed Limit Pilot zase upraví tempo jízdy podle aktuálně povolené rychlosti. Active Lane-change Assistant na pokyn řidiče sám změní jízdní pruh. Remote Parking Pilot pak vyjede s autem z parkovacího místa pomocí aplikace v chytrém telefonu, což usnadní vyparkování z úzkých míst. Systémů je opravdu hodně, a tak se jim budeme blíže věnovat někdy v budoucnu.

Vzhled díky dříve odhaleným fotografiím není žádné překvapení, bohužel jsou tvary éčka prakticky totožné s menším céčkem. Jako obvykle budou k dispozici verze Exclusive (s klasickou trojcípou hvězdou na kapotě) a Avantgarde (s logem značky v masce chladiče), kterou doplní i sportovně laděné provedení AMG Line.

Základem auta je platforma MRA s poháněnou zadní nápravou, která je známá z céčka a eska. Na konstrukci byl použit hliník a ultra vysokopevnostní ocel, a to v mnohem vyšším poměru než u předchůdce.

Nové éčko je dlouhé 4.923 mm (mezigeneračně +43 mm), rozvor činí 2.939 mm (+65 mm). Karoserie se pak chlubí nízkým koeficientem aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,23. Tomuto číslu třeba pomáhají i aktivní lišty v masce chladiče u vybraných modelů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Začíná sezóna brigád, někde si lze vydělat i 130 korun na hodinu Začíná sezóna brigád, někde si lze vydělat i 130 korun na hodinu

S počátkem května začínají zaměstnavatelé hromadně…

Komentář Martina Čabana: Babišova částečná kapitulace Komentář Martina Čabana: Babišova částečná kapitulace

V roce 2018 by Česko mělo hospodařit s rozpočtovým…

Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů

Výroba osobních aut v Česku se od ledna do dubna…

Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E: Nová generace teď už oficiálně







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky

České zastoupení značky Mercedes-Benz zveřejnilo ceny…

Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka

Nový éčkový kabriolet se představil v předstihu před…

 



 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Pražský smutek za teror v Manchesteru: Petřín bude zářit v britských barvách

Pražský smutek za teror v Manchesteru: Petřín bude…

Petřínská rozhledna v Praze bude v noci na středu 24. května zářit v barvách Velké Británie. Hlavní město chce…

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor Swift a další celebrity posílají vzkazy!

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor…

Všemi otřásla obrovská tragédie, která se stala na pondělním koncertu americké zpěvačky Ariany Grande (23) v…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z NHL se vrací Šmíd

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat 40 milionů ročně

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat…

Spekulace o budoucnosti české komety Patrika Schicka neutichají. Podle italského listu La Stampa je střelec…

 

Reflex.cz

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším smrtícím poselstvím: Boeing E-6 Mercury

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším…

Vojenská letadla Boeing E-6 Mercury na první pohled nevypadají nijak nebezpečně. Zdání ovšem hodně klame. Jde…