11.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz E: Nová generace teď už oficiálně

 

Pátá generace Mercedesu E se mezigeneračně natáhla o 43 mm. Auto bude standardně spolupracovat s devítistupňovým automatem.

Na chystanou novou generaci Mercedesu třídy E jsme se těšili již dlouhé měsíce. Už loni automobilka ukázala její techniku, později odhalila interiér. Tvary karoserie pak byly prozrazeny na začátku ledna, až nyní ale nový Mercedes-Benz E s karoserií sedan konečně debutuje oficiálně. Světu se vůz s interním označením W213 představuje na autosalonu v Detroitu.

Mercedes-Benz si od nového modelu hodně slibuje, desátou generaci E-Klasse nazývá jako nejchytřejší luxusní sedan. Nechme se překvapit, zda je to jen marketingová hláška, nebo skutečnost. Použití hypermoderních jízdních asistentů naznačuje spíše druhou možnost.

Tajemstvím dlouho zůstávala zahalena nabídka motorů. Až nyní víme, že při uvedení na trh budou k dispozici jen dva čtyřválce – benzinový E 200 (135 kW) a zcela nový turbodiesel E 220 d (143 kW).

Krátce po zahájení prodeje bude nabídnut i plug-in hybrid E 350 e s benzinovým čtyřválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 205 kW a točivém momentu 600 N.m. K dispozici později budou i dva šestiválce – naftový E 350 d (190 kW) a benzinový E 400 (245 kW), dodávaný s pohonem všech kol. Mercedes rovněž počítá s tím, že součástí nabídky dále budou naftový čtyřválec se 110 kW a benzinový čtyřválec se 180 kW.

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

Všechny motory dostupné při zahájení prodeje jsou standardně spárovány s devítistupňovým automatem, s manuálem tak nepočítejme. Agregáty spolupracují se systémem stop-start, přičemž samozřejmě splňují normu Euro 6. Naftový čtyřválec pak dokonce počítá i s chystanými přísnějšími limity RDE. Součástí plánovaného měření emisí má být i jízda v reálném prostřední a ne jen testování v laboratoři.

Mercedes-Benz E – předběžná technická data
MotorE 200E 220 dE 350 dE 350 eE 400 4Matic
Zdvihový objem [cm3]1991195029871991?
Největší výkon [kW]135143190205 (155+60)245
Točivý moment [N.m]300400620600 (350+300)480
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,35,96,2?
Komb. spotřeba [l/100 km]5,93,95,12,1?

Nové éčko chce myslet jak na komfort, tak na jistou jízdu v zatáčkách. Zákazníci budou moci vybírat hned ze tří adaptivních podvozků – komfort, komfort Avantgarde se sportovnějším naladěním a podvozkem sníženým o 15 mm, poslední možností je sport. Vrcholnou alternativou pak bude vzduchové odpružení.

Designový duel: Mercedes-Benz C a E: Poznáte vůbec nové éčko?

Za příplatek bude k dispozici množství jízdních asistentů. Opravdovou specialitou je Drive Pilot, který je významným krokem k jízdě bez řidiče. Drive Pilot umí udržet bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a zároveň ho zvládne následovat až do rychlosti 210 km/h. Do rychlosti 130 km/h si pak auto umí poradit i s nejasným nebo neexistujícím vodorovným dopravním značením. Speed Limit Pilot zase upraví tempo jízdy podle aktuálně povolené rychlosti. Active Lane-change Assistant na pokyn řidiče sám změní jízdní pruh. Remote Parking Pilot pak vyjede s autem z parkovacího místa pomocí aplikace v chytrém telefonu, což usnadní vyparkování z úzkých míst. Systémů je opravdu hodně, a tak se jim budeme blíže věnovat někdy v budoucnu.

Vzhled díky dříve odhaleným fotografiím není žádné překvapení, bohužel jsou tvary éčka prakticky totožné s menším céčkem. Jako obvykle budou k dispozici verze Exclusive (s klasickou trojcípou hvězdou na kapotě) a Avantgarde (s logem značky v masce chladiče), kterou doplní i sportovně laděné provedení AMG Line.

Základem auta je platforma MRA s poháněnou zadní nápravou, která je známá z céčka a eska. Na konstrukci byl použit hliník a ultra vysokopevnostní ocel, a to v mnohem vyšším poměru než u předchůdce.

Nové éčko je dlouhé 4.923 mm (mezigeneračně +43 mm), rozvor činí 2.939 mm (+65 mm). Karoserie se pak chlubí nízkým koeficientem aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,23. Tomuto číslu třeba pomáhají i aktivní lišty v masce chladiče u vybraných modelů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E: Nová generace teď už oficiálně







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky

České zastoupení značky Mercedes-Benz zveřejnilo ceny…

Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka

Nový éčkový kabriolet se představil v předstihu před…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…