Mercedes-Benz E: Nové kombi nabídne až 1820 l pro zavazadla
Kombi vychází ze sedanu W213, až po B-sloupky jsou obě karosářské varianty shodné. Design žádným velkým překvapením není, Mercedes stále lpí na spodní linii oken, která směrem dozadu nejdříve stoupá, ale poté v závěru naopak klesá. Stejně jako linie střechy. Osobně nejsem fanouškem současného designérského směru Mercedesu, i když se v posledních letech umravňuje, ale obrovská okna kombíku série 124, ze kterých byl perfektní výhled ven prakticky všemi směry, prostě nenahradí nic. Bonus však představují střešní podélníky, za které se už nemusí ani v základu platit. Zadní světla dostala mnohem štíhlejší tvar než u limuzín, protáhl se stříbrný pás nad nimi. Celkově pětidveřový model působí alespoň na fotkách elegantněji, o předchozí řadě 212 nemluvě.
Důležitá u této karosářské varianty je velikost zavazadelníku. Vejde se do něj až 1820 l, pochopitelně při sklopení zadních asymetricky dělených a elektricky polohovatelných sedadel a po střechu. Je to jen o 35 l méně než u S212. Ještě letos přijde třetí lavice, která je vhodná pro děti, u kombíků od Mercedesu tradice. Vzadu můžete mít dokonce integrovanou sedačku. V základním uspořádání kufr pojme skvělých 670 l, polepšil si mezigeneračně o 70 l. Dovnitř se navíc vejde díky šířce vstupního otvoru 1,1 m i europaleta, převážet ji tam, pravda, bude asi málokdo. Víko se otevírá elektromechanicky tlačítkem. Bezdotykový systém s pohybem nohou je součástí bezklíčkového otevírání. Užitečná hmotnost činí dle modelu až 745 kg, samočinné udržování světlé výšky zadní nápravy má kombi klasicky ve standardu, kompletní vzduchový podvozek kombi může mít též. Daimler zatím nezveřejnil celkové rozměry.
Základem motorové palety je benzinový dvoulitrový čtyřválec E 200 (135 kW), výkonnější E 250 nabídne 155 kW. Přeplňované diesely zastupuje ještě novotou vonící dvoulitr E 220 d (143 kW). Brzy, nejdříve začátkem září k němu přibude i slabší E 200 d se 110 kW, nabídku tehdy doplní rovněž třílitrový vznětový šestiválec E 350 d se 190 kW a benzinová čtyřkolka E 400 4Matic s V6 3,5 l/245 kW. Všechny modely používají devítistupňový automat. Mercedes rovnou prezentuje i ostré AMG E 43, také s pohonem obou náprav. To má pod kapotou třílitrový V6 biturbo s 295 kW. Přehled všech verzí a podrobných technických specifikací uvádíme v obvyklé tabulce.
Mercedes-Benz E kombi – základní technické údaje zážehových motorů | ||||
Verze | E 200 | E 250 | E 400 4Matic | AMG E 43 4Matic |
Převodovka/pohon | 9A/zadní | 9A/zadní | 9A/4x4 | 9A/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1991 | 1991 | 3498 | 2996 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 135/5500 | 155/5500 | 245/- | 295/6100 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1200-4000 | 350/1200-4000 | 480/- | 520/2500-5000 |
Maximální rychlost [km/h] | 231 | 243 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8.1 | 7.2 | - | 4.7 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6.2 | 6.2 | 7.9 | 8.4 |
Není bez zajímavosti, že kombi utáhne přívěs do 2,1 tuny, za základní stabilizaci se připlácet nemusí. Koule zmizí pod zadním nárazníkem, když není potřeba. I ono samozřejmě může nabídnout dva displeje s úhlopříčkou 12,3 palce v interiéru plném kůže a dřeva. Dále je k dispozici celá řada elektronických vychytávek a asistentů včetně samočinného parkování pomocí mobilu (zatím jen pro Apple iOS) a poloautomatického řízení Drive Pilot. Zůstávají i čtyřmi možnosti vzhledu přední masky základní a Exclusive s malým znakem na chladiči, respektive Avantgarde a AMG-Line s velkou hvězdou uprostřed.
Mercedes-Benz E kombi – základní technické údaje vznětových motorů | |||
Verze | E 200 d | E 220 d | E 350 d |
Převodovka/pohon | 9A/zadní | 9A/zadní | 9A/zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 1950 | 1950 | 2987 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/3800 | 143/3800 | 190/3400 |
Točivý moment [N.m/min] | 360/1600-2800 | 400/1600-2800 | 620/1600-2400 |
Maximální rychlost [km/h] | - | 235 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 7.7 | 6.2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4.2 | 4.2 | 5.4 |
Éčkový kombík se představí na neobvyklém místě: tenisovém turnaji MercedesCup ve Stuttgartu, jehož je automobilka s trojcípou hvězdou hlavním sponzorem. Velký autosalon, konkrétně Paříž, je ještě daleko a žádná jiná prestižní přehlídka se v dohledné době nekoná. Prodej se rozběhne už v červenci, první zákazníci si svá auta odvezou v říjnu.