Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz F800 Style: Nové fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Mercedes-Benz vydal novou sérii fotografií konceptu F800 Style, jehož premiéra se odehrála na jarním autosalonu v Ženevě.

Koncept s celkovou délkou necelých 4,74 m při svém březnovém představení překvapil svým designem i řadou technických novinek. Jeho sportovní silueta a některé detaily na karoserii již v březnu naznačovaly podobu druhé generace čtyřdveřového kupé CLS, které mělo premiéru na říjnovém autosalonu v Paříži.

Příď F800 Style zaujme mohutnou maskou chladiče ve stylu SLS AMG. Ve všech světlech nalezneme moderní a efektivní světelné diody. Další technickou libůstkou jsou dveře 1,94 m širokého a necelých 1,45 m vysokého vozu. Zatímco přední pár se otevírá klasicky, zadní je posuvný jako u MPV. Zcela chybí B-sloupky. V interiéru nalezneme čtveřici lehoučkých sedadel z hořčíku a uhlíkových vláken a dřeva. Poměrně netradiční tvar má volant, pokud jej tak vůbec můžeme nazvat.

F800 Style je hybrid. Pohonná soustava se skládá ze zážehového přímovstřikového vidlicového šestiválce objemu 3,5 litru s výkonem kolem 220 kW a hybridního modulu s 80 kW. Celkových 300 kW umožňuje vozu s pohotovostní hmotností 1700 kg i díky sedmistupňové převodovce 7G-Tronic vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,8 s a dosáhnout největší rychlosti 250 km/h, přičemž ujede asi 700 km. Nejnovější koncept stuttgartské automobilky ovšem může být v pohybu také pouze na elektřinu do vzdálenosti 30 km, v tomto módu jede maximálně rychlostí 120 km/h. Není divu, že spotřeba paliva klesne v kombinaci na 2,9 l/100 km dle metodiky NECD. Tomu napomáhá i funkce start-stop.

Hybridní modul je poháněný lithiovými bateriemi, které se dají dobíjet nejen z běžné elektrické sítě, ale i automaticky při brzdění a jsou umístěny za zadními sedadly. K dispozici je i elektromotor napájený palivovými články se 100 kW výkonu a 290 Nm točivého momentu. V tomto režimu je vůz schopen ujet přes 600 km a uhánět 180 km/h. Zatímco elektrická pohonná jednotka se nachází blízko zadní nápravy, palivové články našly své místo vpředu. Nádrže na vodík jsou celkem čtyři, dvě v tunelu pro převodné ústrojí mezi cestujícími, zbylé jsou stejně jako baterie pod zadními sedačkami.

Mercedes v konceptu představil další verzi ovládacího systému Comand. Řidič ovládá některé funkce vozu (audio, klimatizaci, navigaci) pomocí dotykového displeje, pohyby jeho ruky snímá navíc kamera, která si je schopna údaje zapamatovat a promítnout je. Funkce Range on Map je zobrazuje 3D mapu okolí a momentální akční rádius vozu, kombinuje tedy data z navigace a informace o stavu baterie.

Systém Distronic Plus je zdokonalen, disponuje asistentem při dopravních zácpách, který pomáhá při řízení, zrychlování a brzdění až do 40 km/h, a to i v zatáčkách. Nová verze pomocníka při kolizích Pre-Safe 360° monitoruje také záď vozu, přičemž zapojí brzdy 600 ms před očekávaným nárazem zezadu. Pokud je před automobilem dostatek místa, umožní řidiči zrychlit a předejít kolizi.

Sama automobilka doufá, že nejen design, ale i některé z elektronických vymožeností této studie naleznou uplatnění v běžné produkci. V nedávné historii se tak několikrát stalo. V uplynulých takřka třiceti letech představil Mercedes-Benz celkem třináct vývojových prototypů automobilů budoucnosti. Prvním v řadě byl koncept Auto 2000 z roku 1981. Sérii s písmenem F na začátku a trojicí čísel začal F100 v roce 1991. Ten měl zabudován tempomat Distronic, který se o sedm let později objevil v sériové třídě S předposlední generace W220.

Není bez zajímavosti, že pohon palivovými články pro F800 Style byl naopak odvozen od malé třídy B v provedení F-Cell, která se vyrábí v malých sériích. Hybridní modul je dalším vývojem toho, který se nachází v současné S-Klasse.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
3. 11. 2010 18:21
MB
Akože je to zaujímavé, technicky určite. Pochvalu zaslúži riešenie kabíny bez B-stĺpika (takto nejak keby to mala Meriva, to by bol gól - nie ten paskvil, čo vymysleli). Ale ten čumák - popísať sa dá jediným slovom: hnusný. Inak exteriér docela ujde, ale na Mercedes sa pochlapili s interiérom. Je to ešte trochu futuristické, hlavne volant, ale na palubke by som už nemenil nič, je famózna.
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2010 00:09
Re: Design
Jako celek mi to moc nesedí. Zadek mi trochu zavání produkcí pro Čínu. Že by cvičení na téma nástupce R-klasse?
Avatar - PlumJelinek
2. 11. 2010 23:05
Design
Tohle mělo jít do série, alespoň ta kastle. To je opravdu krásnej Mercedes, touto designovou cestou se měl vydat. Ty ostrý až hranatý tvary, který mají coučasný Méďové mi nevoní, za to tohle je pecka! Trochu to zkosit, dát tomu název CLS a mohl to být krásnej nástupce
Avatar - Flash666
2. 11. 2010 22:30
taky taky
taky se mi neliby novy mercedesy... posledni krasny mercedes je Ecko W211 a CLS prvni generace. jak tam vsude zacli cpat tu masku z SLS tak to domrdali jak mohli. a hlavne sportovnejsi rysy. mercedes byl vzdy mercedes nevim proc se chtej tvarit jak BMW.
Avatar - kari.laz
2. 11. 2010 16:03
divný
Divný