Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLC oficiálně: Nástupce GLK je oblejší a zhubnul 80 kilogramů

Jan Mička
Diskuze (40)
Mercedes-Benz oficiálně představil nový model GLC – nástupce hranatého SUV GLK vyráběného od roku 2008.

V souvislosti s aktuální strategií Mercedes-Benzu přichází nástupce modelu GLK nejen s jiným označením, ale také novým pojetím exteriéru. Zatímco dosud jsme středně velké SUV znali jako menšího, ale podobně krabicovitého bráchu kultovního „Géčka“, od dnešního dne je všechno jinak. Nastupují oblé tvary a designové prvky známé z GLE Coupé.

Vůz je postaven na platformě současné generace třídy C pro podélně uložené motory a ve srovnání s předchůdcem zhubnul asi 80 kilogramů. Mezi hlavní rivaly patří především Audi Q5 a BMW X3, čemuž odpovídají také vnější rozměry. Mercedes-Benz GLC je s délkou 4656 milimetrů o pouhý jeden milimetr kratší než rival z Mnichova, šířkou 1890 milimetrů jej však o 9 milimetrů předčil a nabízí o 63 milimetrů delší rozvor náprav (2873 mm).

Mercedes-Benz GLC - srovnání rozměrů s předchůdcem
ModelGLCGLK
Délka [mm]46564536
Šířka [mm]18901840
Výška [mm]1639/1685*1669
Rozvor [mm]28732755
Rozchod vpředu [mm]16211567
Rozchod vzadu [mm]16711588
Zavazadlový prostor [l]550/1600450/1550
*Platí pro vzduchové odpružení

Interiér podlehl současnému trendu Mercedes-Benzu s volně stojícím 8,4palcovým displejem infotainmentu a minimem tlačítek na středové konzole. Hlavní funkce posádka ovládá prostřednictvím sdruženého ovladače s dotykovou horní plochou, přístrojový štít je odstíněn dvěma masivními tubusy, a celkovou robustnost podporuje sportovní tříramenný volant se zkosenou spodní plochou a pořádně tlustým věncem.

Mercedes-Benz GLC bude nabízen se dvěma typy podvozků, standard představuje systém Agility Control se selektivním pasivním tlumením (tuhost tlumičů se mění v závislosti na stlačení). Automobilka očekává velký zájem o vzduchové odpružení Airmatic umožňující nastavení tuhosti tlumení, ale také světlé výšky v rozsahu -15 až + 50 milimetrů. Průběh procesu bude viditelný na displeji multimediálního systému.

Oficiální informace hovoří o nabídce dvou verzí vznětového agregátu M274. Jedná se o čtyřválec 2,1 litru známý z dalších modelů značky, v základu (GLC 220d) dosahuje výkonu 125 kW a silnější varianta GLC 250d má 150 kW. Navzdory rozdílnému výkonu mají oba motory produkovat 129 gramů CO2 na ujetý kilometr, v přepočtu tedy 5,0 l/100 km. V nabídce nicméně nenajdeme obligátní šestiválce 350 CDI 4Matic (195 kW) a 350 4Matic (225 kW) známé z modelu GLK.

V souladu s aktuálními trendy nemůže v nabídce chybět plug-in hybrid, který Mercedes-Benz označuje 350 e. Ústrojí spojuje dvoulitrový turbomotor o výkonu 155 kW (z verze GLC 250 4Matic) a elektromotor s 85 kilowatty. Automobilka uvádí, že takto koncipované GLC urazí zhruba 32 kilometrů pouze na elektřinu, čemuž odpovídá výsledná spotřeba 2,6 l/100 km. Zatímco vznětové agregáty standardně spolupracují s devítistupňovou převodovkou, hybrid si musí vystačit pouze se sedmi stupni.

Vrcholem nabídky se stane ostrá verze GLC 450 AMG (dorazí v polovině příštího roku), místo osmiválce však pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem okolo 270 kW.

Všechny dosud zmíněné verze mají standardně poháněna všechna kola (v poměru 45:55), podle dostupných informací však v průběhu příštího roku dorazí také dostupnější GLC s pohonem zadních kol. Dnešním dnem Mercedes-Benz spustil systém objednávek a první exempláře dorazí k zákazníkům na podzim.

Mercedes-Benz GLC - technická data
MotorGLC 220d 4MaticGLC 250d 4MaticGLC 250 4MaticGLC e 350 4Matic
Zdvihový objem [cm3]2143214319911991
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]125/3000-4200150/3800155/5500155+85/5000
Točivý moment [N.m/min]400/1400-2800500/1600-1800350/1200-4000350+340/1200-4000
Převodovka9A9A9A7A
Maximální rychlost [km/h]210223223223
Zrychlení 0-100 km/h [s]8.37.67.35.9
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.05.06.52.6
Pohotovostní hmotnost [kg]1845184517352025

Jan Mička
Diskuze (40)
Avatar - KLAS
18. 6. 2015 17:20
Re: Konzumní produkt
Souhlas, AMG GT je podľa mňa najkrajší Mercedes od čias 300SL. Veď mu exteriér ani nenavrhoval Robert Lešnik. Mimochodom, jak modelu SLS AMG, tak AMG GT robil exteriér ten samý desginér, Mark Fetherson. ;-)
S coupe má podľa mňa zadok ako staré americké limuzíny z 80. rokov. A sedan S mi príde trocha asijský. Ečko po faceliftu má příid jako z nějakého čínskeho paskvilu.
A nemyslím si, že pri takom množstve by sa to dalo očakávať, BMW podľa mňa nemá ani jednu čiernu ovcu a má ešte viac modelov než Mercedes-Benz. Jakože ne že by BMW X4 nebo nová 7 boli krásne autá, ale nie sú čierne ovce.
18. 6. 2015 14:21
Re: Optimistická poprava
tu sa asi niekto zblaznil!!!!!
18. 6. 2015 14:00
Re: Konzumní produkt
na AMG GT jsem zapomněl :-O to je krása :yes:
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 12:20
Re: Optimistická poprava
mas palec hore :yes:
Avatar - Bubáq
18. 6. 2015 10:22
Re: Zhubl?
Ano, stojí.