Mercedes-Benz GLC oficiálně: Nástupce GLK je oblejší a zhubnul 80 kilogramů
V souvislosti s aktuální strategií Mercedes-Benzu přichází nástupce modelu GLK nejen s jiným označením, ale také novým pojetím exteriéru. Zatímco dosud jsme středně velké SUV znali jako menšího, ale podobně krabicovitého bráchu kultovního „Géčka“, od dnešního dne je všechno jinak. Nastupují oblé tvary a designové prvky známé z GLE Coupé.
Vůz je postaven na platformě současné generace třídy C pro podélně uložené motory a ve srovnání s předchůdcem zhubnul asi 80 kilogramů. Mezi hlavní rivaly patří především Audi Q5 a BMW X3, čemuž odpovídají také vnější rozměry. Mercedes-Benz GLC je s délkou 4656 milimetrů o pouhý jeden milimetr kratší než rival z Mnichova, šířkou 1890 milimetrů jej však o 9 milimetrů předčil a nabízí o 63 milimetrů delší rozvor náprav (2873 mm).
Mercedes-Benz GLC - srovnání rozměrů s předchůdcem | ||
Model | GLC | GLK |
Délka [mm] | 4656 | 4536 |
Šířka [mm] | 1890 | 1840 |
Výška [mm] | 1639/1685* | 1669 |
Rozvor [mm] | 2873 | 2755 |
Rozchod vpředu [mm] | 1621 | 1567 |
Rozchod vzadu [mm] | 1671 | 1588 |
Zavazadlový prostor [l] | 550/1600 | 450/1550 |
*Platí pro vzduchové odpružení |
Interiér podlehl současnému trendu Mercedes-Benzu s volně stojícím 8,4palcovým displejem infotainmentu a minimem tlačítek na středové konzole. Hlavní funkce posádka ovládá prostřednictvím sdruženého ovladače s dotykovou horní plochou, přístrojový štít je odstíněn dvěma masivními tubusy, a celkovou robustnost podporuje sportovní tříramenný volant se zkosenou spodní plochou a pořádně tlustým věncem.
Mercedes-Benz GLC bude nabízen se dvěma typy podvozků, standard představuje systém Agility Control se selektivním pasivním tlumením (tuhost tlumičů se mění v závislosti na stlačení). Automobilka očekává velký zájem o vzduchové odpružení Airmatic umožňující nastavení tuhosti tlumení, ale také světlé výšky v rozsahu -15 až + 50 milimetrů. Průběh procesu bude viditelný na displeji multimediálního systému.
Oficiální informace hovoří o nabídce dvou verzí vznětového agregátu M274. Jedná se o čtyřválec 2,1 litru známý z dalších modelů značky, v základu (GLC 220d) dosahuje výkonu 125 kW a silnější varianta GLC 250d má 150 kW. Navzdory rozdílnému výkonu mají oba motory produkovat 129 gramů CO2 na ujetý kilometr, v přepočtu tedy 5,0 l/100 km. V nabídce nicméně nenajdeme obligátní šestiválce 350 CDI 4Matic (195 kW) a 350 4Matic (225 kW) známé z modelu GLK.
V souladu s aktuálními trendy nemůže v nabídce chybět plug-in hybrid, který Mercedes-Benz označuje 350 e. Ústrojí spojuje dvoulitrový turbomotor o výkonu 155 kW (z verze GLC 250 4Matic) a elektromotor s 85 kilowatty. Automobilka uvádí, že takto koncipované GLC urazí zhruba 32 kilometrů pouze na elektřinu, čemuž odpovídá výsledná spotřeba 2,6 l/100 km. Zatímco vznětové agregáty standardně spolupracují s devítistupňovou převodovkou, hybrid si musí vystačit pouze se sedmi stupni.
Vrcholem nabídky se stane ostrá verze GLC 450 AMG (dorazí v polovině příštího roku), místo osmiválce však pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem okolo 270 kW.
Všechny dosud zmíněné verze mají standardně poháněna všechna kola (v poměru 45:55), podle dostupných informací však v průběhu příštího roku dorazí také dostupnější GLC s pohonem zadních kol. Dnešním dnem Mercedes-Benz spustil systém objednávek a první exempláře dorazí k zákazníkům na podzim.
Mercedes-Benz GLC - technická data | ||||
Motor | GLC 220d 4Matic | GLC 250d 4Matic | GLC 250 4Matic | GLC e 350 4Matic |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 1991 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 125/3000-4200 | 150/3800 | 155/5500 | 155+85/5000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1400-2800 | 500/1600-1800 | 350/1200-4000 | 350+340/1200-4000 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A | 7A |
Maximální rychlost [km/h] | 210 | 223 | 223 | 223 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8.3 | 7.6 | 7.3 | 5.9 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 5.0 | 5.0 | 6.5 | 2.6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1845 | 1845 | 1735 | 2025 |