Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny

 

Mercedes-Benz stále udržuje třídu G ve formě a představuje její modernizovanou podobu s novou pohonnou jednotkou.

Mercedes-Benz uvedl první sériové provedení třídy G pro civilní trh v roce 1979 a od té doby je tento model stálicí v nabídce své značky. Čas od času třída G zazáří a dá jasně najevo, že je stále v plné síle.

Nejjasněji to v poslední době předvedlo extrémní provedení G 63 AMG 6x6 a začátkem letošního roku pak G 63 a G 65 AMG Crazy Color Edition v bláznivých barvách nebo na Ženevském autosalonu představený stroj, který nese označení G500 4x4².

Vedle extrémních verzí a konceptů nyní Mercedes-Benz představuje lehce omlazenou třídu G, jejíž pohonné jednotky nabízejí až o 16 procent vyšší výkon, zároveň mají nižší spotřebu paliva a splňují emisní normu Euro 6.

Hlavní a největší novinkou je provedení G 500, které vyměnilo vidlicový osmiválec o objemu 5461 cm3 o výkonu 285 kW (388 k) a točivém momentu 530 N.m za nový dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, kterým jsou vybaveny i modely AMG GT a AMG C 63.

Pod kapotou Mercedes-Benzu G 500 disponuje pohonná jednotka s objemem 3982 cm3 výkonem 310 kW (422 k) při 5250 až 5500 min-1 a točivým momentem 610 N.m dostupným od 2250 do 4750 min-1. Tyto hodnoty stojí za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 s.

V souvislosti s plněním emisní normy Euro 6 se úprav dočkaly i ostatní verze třídy G. Základní provedení G 350 d s přeplňovaným vznětovým šestiválec o objemu 2987 cm3 nyní nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 600 N.m. Akceleraci z 0 na 100 km/h tato verze nyní zvládne za 8,9 s, zatímco dosavadní provedení s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 540 N.m potřebovalo 9,1 s.

Podobně postupoval Mercedes-Benz i v případě G 63 AMG jeho osmiválec o objemu 5461 cm3 nyní disponuje výkonem 420 kW (571 k) a točivým momentem 760 N.m, zatímco stávající verze 400 kW (544 k) a stejný točivý moment. Čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se nezměnil a zůstává 5,4 s.

Vrcholná verze G 65 AMG s dvanáctiválcem o objemu 5980 cm3 má po modernizaci výkon 463 kW (630 k) a točivý moment 1000 N.m. I v jejím případě došlo pouze na zvýšení výkonu ze současných 450 kW (612 k), zatímco točivý moment a čas 5,3 s potřebný k dosažení rychlosti 100 km/h se nemění.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Vedle nového a přepracovaných motorů, z nichž provedení G 350 d, G 500 a G 63 AMG nyní standardně disponují start/stop systémem, se Mercedes-Benz při modernizaci svého off-roadu věnoval i podvozku. Zde jsou nově nastavené tlumiče, které mají přispět k dalšímu zlepšení ovladatelnosti i komfortu při jízdě po silnici.

Pro zlepšení ovladatelnosti a trakce byly optimalizovány systémy ESP, ASR a ABS. Pro model G 500 je k dispozici systém nový systém adaptivních tlumičů s režimy Sport a Comfort.

Modernizace se velmi lehce dotkla i designu exteriéru, ale pouze u modelů G 350 d a G 500 a to prostřednictvím nových nárazníků společně s novými nástavci blatníků ve stylů verzí AMG. Vznětové provedení se pak může pochlubit novými standardně montovanými 18-palcovými litými koly v pětipaprskovém provedení.

Interiér verzí G 350 d a G 500 dostal nový přístrojový štít s přepracovanými ukazateli a 11,4 cm multifunkčním displejem. Přepracovaní se dočkal i přístrojový štít obou AMG provedení, aby působil sportovnějším dojmem.

Mercedes-Benz v souvislosti s modernizací celé modelové řady G i již v únoru uvedený paket Color, jehož součástí jsou výrazné červené, oranžové, zelené, žluté a fialové odstíny laků karoserie v kombinaci s černými doplňky. Barvě použité na karoserii pak odpovídá i prošívání čalounění sedadel a dalších částí interiéru.

Poslední novinkou je provedení Edition 463 pro verze AMG s 21-palcovými kovanými koly, ochrannými plechy z nerezové oceli, sportovními pruhy AMG na bocích a čalouněním kůží Nappa v kombinaci s obložením z uhlíkových vláken.

Mercedes-Benz uvádí, že příjem objednávek na modernizovanou třídu G bude zahájen v polovině letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 







 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…