Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny

 

Mercedes-Benz stále udržuje třídu G ve formě a představuje její modernizovanou podobu s novou pohonnou jednotkou.

Mercedes-Benz uvedl první sériové provedení třídy G pro civilní trh v roce 1979 a od té doby je tento model stálicí v nabídce své značky. Čas od času třída G zazáří a dá jasně najevo, že je stále v plné síle.

Nejjasněji to v poslední době předvedlo extrémní provedení G 63 AMG 6x6 a začátkem letošního roku pak G 63 a G 65 AMG Crazy Color Edition v bláznivých barvách nebo na Ženevském autosalonu představený stroj, který nese označení G500 4x4².

Vedle extrémních verzí a konceptů nyní Mercedes-Benz představuje lehce omlazenou třídu G, jejíž pohonné jednotky nabízejí až o 16 procent vyšší výkon, zároveň mají nižší spotřebu paliva a splňují emisní normu Euro 6.

Hlavní a největší novinkou je provedení G 500, které vyměnilo vidlicový osmiválec o objemu 5461 cm3 o výkonu 285 kW (388 k) a točivém momentu 530 N.m za nový dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, kterým jsou vybaveny i modely AMG GT a AMG C 63.

Pod kapotou Mercedes-Benzu G 500 disponuje pohonná jednotka s objemem 3982 cm3 výkonem 310 kW (422 k) při 5250 až 5500 min-1 a točivým momentem 610 N.m dostupným od 2250 do 4750 min-1. Tyto hodnoty stojí za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 s.

V souvislosti s plněním emisní normy Euro 6 se úprav dočkaly i ostatní verze třídy G. Základní provedení G 350 d s přeplňovaným vznětovým šestiválec o objemu 2987 cm3 nyní nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 600 N.m. Akceleraci z 0 na 100 km/h tato verze nyní zvládne za 8,9 s, zatímco dosavadní provedení s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 540 N.m potřebovalo 9,1 s.

Podobně postupoval Mercedes-Benz i v případě G 63 AMG jeho osmiválec o objemu 5461 cm3 nyní disponuje výkonem 420 kW (571 k) a točivým momentem 760 N.m, zatímco stávající verze 400 kW (544 k) a stejný točivý moment. Čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se nezměnil a zůstává 5,4 s.

Vrcholná verze G 65 AMG s dvanáctiválcem o objemu 5980 cm3 má po modernizaci výkon 463 kW (630 k) a točivý moment 1000 N.m. I v jejím případě došlo pouze na zvýšení výkonu ze současných 450 kW (612 k), zatímco točivý moment a čas 5,3 s potřebný k dosažení rychlosti 100 km/h se nemění.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Vedle nového a přepracovaných motorů, z nichž provedení G 350 d, G 500 a G 63 AMG nyní standardně disponují start/stop systémem, se Mercedes-Benz při modernizaci svého off-roadu věnoval i podvozku. Zde jsou nově nastavené tlumiče, které mají přispět k dalšímu zlepšení ovladatelnosti i komfortu při jízdě po silnici.

Pro zlepšení ovladatelnosti a trakce byly optimalizovány systémy ESP, ASR a ABS. Pro model G 500 je k dispozici systém nový systém adaptivních tlumičů s režimy Sport a Comfort.

Modernizace se velmi lehce dotkla i designu exteriéru, ale pouze u modelů G 350 d a G 500 a to prostřednictvím nových nárazníků společně s novými nástavci blatníků ve stylů verzí AMG. Vznětové provedení se pak může pochlubit novými standardně montovanými 18-palcovými litými koly v pětipaprskovém provedení.

Interiér verzí G 350 d a G 500 dostal nový přístrojový štít s přepracovanými ukazateli a 11,4 cm multifunkčním displejem. Přepracovaní se dočkal i přístrojový štít obou AMG provedení, aby působil sportovnějším dojmem.

Mercedes-Benz v souvislosti s modernizací celé modelové řady G i již v únoru uvedený paket Color, jehož součástí jsou výrazné červené, oranžové, zelené, žluté a fialové odstíny laků karoserie v kombinaci s černými doplňky. Barvě použité na karoserii pak odpovídá i prošívání čalounění sedadel a dalších částí interiéru.

Poslední novinkou je provedení Edition 463 pro verze AMG s 21-palcovými kovanými koly, ochrannými plechy z nerezové oceli, sportovními pruhy AMG na bocích a čalouněním kůží Nappa v kombinaci s obložením z uhlíkových vláken.

Mercedes-Benz uvádí, že příjem objednávek na modernizovanou třídu G bude zahájen v polovině letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Mercedes G: Hranatý klasik do terénu má dvě nové limitované edice Mercedes G: Hranatý klasik do terénu má dvě nové limitované edice

Ne že by se Geländewagen prodával špatně, ale Daimler si…

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je další šílené géčko. Tentokrát bez střechy! Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je další šílené géčko. Tentokrát bez střechy!

Řada Maybach se přece jen rozroste o terénní automobil.…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji rodina odsoudila!

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji…

Brzy se stane poprvé maminkou. Herečka Andrea Kerestešová (32) má momentálně trochu jiné starosti, než přemýšlet…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se dívám na lidi okolo

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Návrat k tenisu byl komplikovaný, ale nečekaně rychlý. Petra Kvitová si prošla v minulém…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…