Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny

 

Mercedes-Benz stále udržuje třídu G ve formě a představuje její modernizovanou podobu s novou pohonnou jednotkou.

Mercedes-Benz uvedl první sériové provedení třídy G pro civilní trh v roce 1979 a od té doby je tento model stálicí v nabídce své značky. Čas od času třída G zazáří a dá jasně najevo, že je stále v plné síle.

Nejjasněji to v poslední době předvedlo extrémní provedení G 63 AMG 6x6 a začátkem letošního roku pak G 63 a G 65 AMG Crazy Color Edition v bláznivých barvách nebo na Ženevském autosalonu představený stroj, který nese označení G500 4x4².

Vedle extrémních verzí a konceptů nyní Mercedes-Benz představuje lehce omlazenou třídu G, jejíž pohonné jednotky nabízejí až o 16 procent vyšší výkon, zároveň mají nižší spotřebu paliva a splňují emisní normu Euro 6.

Hlavní a největší novinkou je provedení G 500, které vyměnilo vidlicový osmiválec o objemu 5461 cm3 o výkonu 285 kW (388 k) a točivém momentu 530 N.m za nový dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, kterým jsou vybaveny i modely AMG GT a AMG C 63.

Pod kapotou Mercedes-Benzu G 500 disponuje pohonná jednotka s objemem 3982 cm3 výkonem 310 kW (422 k) při 5250 až 5500 min-1 a točivým momentem 610 N.m dostupným od 2250 do 4750 min-1. Tyto hodnoty stojí za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 s.

V souvislosti s plněním emisní normy Euro 6 se úprav dočkaly i ostatní verze třídy G. Základní provedení G 350 d s přeplňovaným vznětovým šestiválec o objemu 2987 cm3 nyní nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 600 N.m. Akceleraci z 0 na 100 km/h tato verze nyní zvládne za 8,9 s, zatímco dosavadní provedení s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 540 N.m potřebovalo 9,1 s.

Podobně postupoval Mercedes-Benz i v případě G 63 AMG jeho osmiválec o objemu 5461 cm3 nyní disponuje výkonem 420 kW (571 k) a točivým momentem 760 N.m, zatímco stávající verze 400 kW (544 k) a stejný točivý moment. Čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se nezměnil a zůstává 5,4 s.

Vrcholná verze G 65 AMG s dvanáctiválcem o objemu 5980 cm3 má po modernizaci výkon 463 kW (630 k) a točivý moment 1000 N.m. I v jejím případě došlo pouze na zvýšení výkonu ze současných 450 kW (612 k), zatímco točivý moment a čas 5,3 s potřebný k dosažení rychlosti 100 km/h se nemění.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Vedle nového a přepracovaných motorů, z nichž provedení G 350 d, G 500 a G 63 AMG nyní standardně disponují start/stop systémem, se Mercedes-Benz při modernizaci svého off-roadu věnoval i podvozku. Zde jsou nově nastavené tlumiče, které mají přispět k dalšímu zlepšení ovladatelnosti i komfortu při jízdě po silnici.

Pro zlepšení ovladatelnosti a trakce byly optimalizovány systémy ESP, ASR a ABS. Pro model G 500 je k dispozici systém nový systém adaptivních tlumičů s režimy Sport a Comfort.

Modernizace se velmi lehce dotkla i designu exteriéru, ale pouze u modelů G 350 d a G 500 a to prostřednictvím nových nárazníků společně s novými nástavci blatníků ve stylů verzí AMG. Vznětové provedení se pak může pochlubit novými standardně montovanými 18-palcovými litými koly v pětipaprskovém provedení.

Interiér verzí G 350 d a G 500 dostal nový přístrojový štít s přepracovanými ukazateli a 11,4 cm multifunkčním displejem. Přepracovaní se dočkal i přístrojový štít obou AMG provedení, aby působil sportovnějším dojmem.

Mercedes-Benz v souvislosti s modernizací celé modelové řady G i již v únoru uvedený paket Color, jehož součástí jsou výrazné červené, oranžové, zelené, žluté a fialové odstíny laků karoserie v kombinaci s černými doplňky. Barvě použité na karoserii pak odpovídá i prošívání čalounění sedadel a dalších částí interiéru.

Poslední novinkou je provedení Edition 463 pro verze AMG s 21-palcovými kovanými koly, ochrannými plechy z nerezové oceli, sportovními pruhy AMG na bocích a čalouněním kůží Nappa v kombinaci s obložením z uhlíkových vláken.

Mercedes-Benz uvádí, že příjem objednávek na modernizovanou třídu G bude zahájen v polovině letošního roku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem? Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Nástupce ikonického „géčka“ se světu ukázal v pondělí,…

Mercedes-Benz třídy G už nemá tajemství. Odhalil design, první motor i cenu Mercedes-Benz třídy G už nemá tajemství. Odhalil design, první motor i cenu

Legendární géčko Mercedesu na nás v posledních týdnech…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Včera

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy povede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavře Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nebudou moci…

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…