Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes nabízí pick-up už teď! Jenom trošku jiný...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz třídy G je v současnosti vnímán především jako luxusní SUV, ale od počátku svého vývoje byl především užitkovým vozidlem. Ke svým kořenům se nyní tento model vrací.

Mercedes-Benz třídy G byl původně vyvíjen jako čistě armádní vozidlo, ale nakonec se v únoru roku 1979 představil veřejnosti v civilní podobě. Během následujících let se poměrně spartánský terénní automobil proměnil v luxusní SUV, v jehož stínu byla ovšem nabízena užitková provedení, která mířila do služeb armády a nejrůznějších společností, požadujících robustní terénní automobil.

V letošním roce automobilka Mercedes-Benz představila novou verzi užitkového provedení s tradičním doplňkovým označením Professional, kterou vyslala na evropský trh. Automobil s pětidveřovou karoserií a třílitrovým vznětovým šestiválcem je nabízen i na českém trhu, kde jeho cena startuje na částce 2.075.150 Kč včetně DPH.

Za staronový přírůstek do široké rodiny verzí třídy G lze označit provedení G 300 CDI Chassis Cab. To právě v těchto dnech míří do prodeje pro běžné zákazníky, ale bohužel pouze na australském trhu.

V Evropě si bohužel musí zájemci o terénní Mercedes-Benz s korbou ještě zhruba rok počkat na příchod pick-upů třídy X nebo se poohlédnout po starších exemplářích třídy G, které ze svých služeb vyřazují většinou elektrárenské nebo telekomunikační společnosti, v jejichž službách lze narazit vozy s dvoumístnou kabinou a korbou, resp. rámem, na němž byla namontována například vysokozdvižná plošina.

Australané si ovšem mohou pořídit zcela nový Mercedes-Benz G 300 CDI Chassis Cab, který lze označit za čistě pracovní stroj. Samotné označení vozu odhaluje, že pod hranatou kapotou se ukrývá přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 135 kW a točivým momentem 400 N.m. Tato pohonná jednotka spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály.

Terénní automobil se světlou výškou 245 mm, stojící na 16palcových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 265/75 R16, má nájezdový úhel vpředu 38 stupňů, zatímco vzadu má 35 stupňů a přechodový úhel má 22 stupňů. I díky standardně vyvedenému sání nad střechu kabiny se může bez problémů brodit až do hloubky 635 mm. Praktičnost pak zvyšuje masivní ocelový nárazník s ochranným rámem a mřížky, kryjícími hlavní i směrová světla. K dispozici je pak příprava pro montáž navijáku za přední nárazník.

Pracovní zaměření vozidla odhaluje i poměrně stroze působící kabina se sedadly čalouněnými vinylem, gumovými koberci a palubní deskou z černého tvrdého plastu. Komfort posádky ovšem zvyšuje standardně montovaná klimatizace, zatímco bezpečnost mají zajistit ABS, BAS, EBD, ESP a dvojice čelních airbagů.

Mercedes-Benz G 300 CDI Chassis Cab je automobilkou dodáván jako šasi s kabinou, které lze montáží korby proměnit v obratný terénní pick-up, jehož nosnost je 2085 kg. Cena tohoto vozu je stanovena na 119.900 australských dolarů (zhruba 2.290.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)