Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz bude navrhovat kabiny letadel

David Bureš
Diskuze (14)
Kabina letadel z dílny designérů Mercedes-Benzu nabídne zcela novou koncepci. Oddělené prvky nahradí prvky navazující na sebe.

Mercedes-Benz podepsal dohodu s firmou Lufthansa Technik, v rámci které bude spolupracovat na návrhu a kompletaci luxusních kabin pro letadla. Současná dohoda počítá s vývojem kabiny pro letadla určená na krátké a středně dlouhé trasy.

Nově navržená architektura kabin má být zcela odlišná od současných řešení. Tradiční oddělení stropu, stěn a podlahy je v rámci nového konceptu nahrazeno dynamickým spirálovitým uspořádáním, které připomíná šroubovici DNA. V rámci ní podlaha, stěny a strop navazují na sebe.

Podle Gordena Wagenera, viceprezidenta koncernu Daimler pro design, má navržená kabina přinášet prvky charakteristické pro design vozů značky Mercedes-Benz. Jmenovitě černé panely kolem oken mají připomínat obrazovky Mercedes-Benzu S. Díky technice Mercedes-Benz Magic Sky pak okna umí ztmavnout, nebo naopak zprůhlednit se.

Na konceptu pracuje oddělení Mercedes-Benz Style, které se zaměřuje právě na navržení designu pro jiné výrobky, než jsou automobily. Oddělení bylo založeno v roce 2010, jeho designéři v minulosti navrhli brýle, nábytek nebo třeba luxusní verzi vrtulníku Eurocopter EC145.

Lufthansa Technik je pak firmou starající se o technické služby v oblasti letadel. Jednou z jejich nabízených služeb je právě navržení kabiny letounu na míru zákazníka.

Speciální kabinou chce Mercedes-Benz Style a Lufthansa Technik oslovit privátní klientelu, a to především zákazníky zajímající se o unikátní design. „Naším cílem je nabídnout velice náročné klientele z celého světa standard designu interiéru, který splňuje všechna přání,“ říká Walter Heerdt, senior viceprezident Lufthansa Technik.

V následujících měsících chtějí Lufthansa Technik a Mercedes-Benz Style zkoumat zájem klientů, aby nový koncept kabiny privátních letadel mohly dále rozvinout.

David Bureš
Diskuze (14)
21. 5. 2015 16:42
Re: 707
ja prave vlak beru jako alternativu k letadlu, nikoli k autu

zatim jsem se svezl z rychlejsich vlaku jen ICE a tim se mi cestovalo velice prijemne a pohodlneji nez letadlem (mam holt postavu kde mista pro nohy ve verejne doprave neni mnoho), cena jizdneho (1 class proste sedadla 2+1, levnejsi byla na vyber 2 class kde jsou 2+2 sedadla, a jeste nam nabizeli nejakou lepsi tridu kde jsou kupecka pro 4) byla cca na urovni 80% toho co bych zaplatil za letadlo (ekonomy) na stejne trase, co me hodne potesilo byl servis, vpodstate podobny jako v letadle, ale treba pul hodiny pred prijezdem do cile nam nabidli i objednani taxi v cilove destinaci, ci zda potrebujeme nosice na zavazadla k tomu taxi (byl v cene, ale dostal "disko" 2 eura), a vlastne i servis formou informaci o spojeni predem prichozi sms jsme meli zdarma (za to jsem vzdy u letenek platil)

rad bych casem vyzkousel i TGV

kdyby podobne spojeni bylo treba mezi Prahou a Mnichovem, tak auto asi na dane trase nevyuziju, radsi bych jezdil tim rychlo-vlakem, beztak pak na miste spise vyuzivam Sbahn a Ubahn a auto stoji v Gilchingu u znamich, ale holt nic takoveho neni ani v dohlednu
21. 5. 2015 14:33
Re: 707
Ziskovostí myslím, že dokáží na jízdném vybrat dost na to, aby zaplatili trať, vlaky, údržbu, zaměstnance atp. Je jedno, co s tržbami nakonec dělají. Pokud se tedy nesnažíš říct, že by jezdilo vlakem více lidí, kdyby penězi nemrhali a lépe je investovali. Pokud to dobře chápu, typickým problémem vysokorychlostních tratí je nižší než plánovaná vytíženost.

Mně se na nich líbí rychlost (bez negativ, které má dnes veřejná letecká doprava). Což plyne z toho, že dálniční síť není rychlostně neomezená a není bez zácp. Plus mohu něco dělat. I když to vyřeší i řidič. Zase tak pohodlné cestování to není a může být hůř. A že dnes člověk nemusí na nádraží dvě hodiny dopředu, se také může změnit. Podívej se, jak dopadla letecká doprava. Výhoda auta je, že tě typicky vezme ode dveří ke dveřím. Žádná cesta na/ z nádraží, žádné přestupování.

Vlakem většinou jezdím na otočku, kdy mi tolik nevadí, že nemám auto (naopak se nemusím starat, kde ho zaparkuji), pokud je daná trasa dobře obsloužená. To u mne dokáže trumfnout i soukromé letadlo.
21. 5. 2015 12:30
Re: 707
netusim, ziskovost rychlovlaku jsem nikdy nezkoumal, ale popravde bych se nedivil kdyby to bylo z podobneho duvodu jaky zname treba z CD a SZDC, aneb nesmelo by to bejt v "rukou" statu kde 80% financi mizi uplne jinam nez je zeleznice a jeji vozovy park

krom CR kde bohuzel zadnou VRT nemame me prijde ze treba v Nemecku, Francii, Spanelsku, Swicarsku, Italii, Belgii, atd.... se jedna jednoznacne o nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob dopravy rekneme od 100 do 1000 az 1500 kilometru, kdy casove ty vlaky letadlum konkuruji celkem pohodlne, a to nepocitam s casem potrebnym k dostani se na letiste (ktera byvaji mimo mesta), z pohledu pohodli cestujiciho a moznosti prepravy i vetsich a vice zavazadel nemaji letadla vlastne poradne co nabidnout
Avatar - Ozzman
21. 5. 2015 11:39
Re: pěkné ale realita je jinde
Spíš by stačilo vyházet pár řad sedaček a udělat tak místo na nohy.... a letušky tak hrozny nebyly... teda ne všechny >:D
21. 5. 2015 10:54
Re: 707
Mám rychlovlaky rád, ale pokud vím, nejsou moc ziskové a je otázka, jak dlouho a do jaké míry je budou státy dotovat. A co se stane, až cestujícím napočítají plnou cenu.

Je otázka, jestli by letecké společnosti ustály takovou změnu. Jsou to celkem zkostnatělé molochy.