Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz plánuje třídu S se spotřebou jen 6,6 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Poprvé bude mít tato řada pod kapotou jen čtyři válce, zato však podporované elektromotorem. Lehký hybrid by se do výroby měl dostat již na konci příštího roku.

Podle německého časopisu Auto motor und sport se na frankfurtské automobilové přehlídce představí studie velkého Mercedesu třídy S.

Poprvé bude mít tato řada pod kapotou jen čtyři válce, zato však podporované elektromotorem. Lehký hybrid by se do výroby měl dostat již na konci příštího roku.

Místo vidlicového šestiválce v S 320 CDI zaujme čtyřválec z E 220 CDI, který bude optimalizován z hlediska výkonu (až 150 kW) a spotřeby paliva, pomocí dvojitého přeplňování a pomocného elektromotoru s funkcí generátoru.

Kombinovaná spotřeba takového unikátu mezi luxusními vozy by se měla dostat k ďábelským 6,6 l/100 km, což je o 0,2 litru nafty méně, než kolik potřebuje konvenční turbodiesel v lehčím a menším E 220 CDI s automatem.

Prototyp bude údajně připraven plnit budoucí emisní normu Euro 6, která má vstoupit v platnost v roce 2014.

Ondřej Láník
Diskuze (58)
6. 6. 2007 07:40
Re: 4valce do S ka..
DanielDesign, nestrapnuj sa uz tymi vykricnikmi... >:-[]
6. 6. 2007 07:34
Re: rekuperácia
A co cena. Hybrid, to su vpodstate dva pohony v jednom aute. Minimalne z tohto pohladu nema hybridny pohon sance na masovu vyrobu, je zlozity a drahy, a jeho cena nikdy nebude taka nizka, aby bol on taky zaujem.
5. 6. 2007 16:01
Re: Redakcia auto.cz-nepomýlili ste sa?!!
150kW!!!!
5. 6. 2007 15:31
Re: rekuperácia
OK a skús porovnať benzínový hybid s dieslovým hybridom. Z praxe zatiaľ asi ťažko, ale prosto využitie "bateriek" je možné nielen pri benzíne, ale aj pri diesli, etanole ale aj vodíku! Mrhať kinetickou energiou na zahrievanie brzdových kotúčov je nezmyselné pri akomkoľvek približovadle a je jedno aký pohon primárne používa. Wo to go.
5. 6. 2007 15:14
Re: Tááák a je to tady.
:yes: Taky jsem zvědav na odpověď konkurence ;-)