Mercedes-Benz potvrzuje motorovou revoluci, chystá řadové šestiválce
Už několik let se spekuluje o tom, že Mercedes-Benz nahradí vidlicové šestiválce novými řadovými jednotkami. Nyní automobilka tyto zprávy konečně potvrdila, na ženevském autosalonu se o nových motorech rozmluvil šéf divize Mercedes-AMG Tobias Moers.
Řadové šestiválce budou součástí nové generace motorů, které mají být výkonnější, úspornější, lehčí a kompaktnější. První jednotka z této rodiny je již na světě – jedná se o dvoulitrový vznětový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, který se představil v nové generaci třídy E. Tato jednotka nahradí dosavadní 2,2litr s interním označením OM 651, v případě modelu E 220 d je naladěna na 143 kW a 400 N.m.
Nová technika sníží výrobní náklady díky své univerzálnosti. Motory budou modulární, zážehové i vznětové jednotky mají využít stejně velké válce o objemu 487,5 cm3. Tímto způsobem vzniknou dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, do budoucna modulární technika umožní vznik 1,5litrových tříválců a údajně i šestilitrových dvanáctiválců.
Zda ale Mercedes tříválec skutečně nabídne, je zatím ve hvězdách. Už dříve je totiž šéf vývoje Thomas Weber odmítl, nelíbí se mu jejich hlučnost a vysoké vibrace. Naopak s dvanáctiválcem Mercedes nadále počítá.
Řadové šestiválce samozřejmě v budoucnu čeká další ladění, a to pomocí specialistů z Mercedes-AMG. Moers potvrzuje chystané úpravy, tvrdí však, že na těchto nových motorech AMG zatím nezačalo pracovat.
Zatím není jasné, kdy se nové řadové šestiválce představí. Před příchodem nové generace třídy E se spekulovalo o tom, že právě tento model se jich dočká jako první, zatím v něm ale debutoval „jen“ nový čtyřválec. Proto se spíše zdá, že nová technika bude debutovat v modernizované třídě S. Jako první se každopádně představí vznětový řadový šestiválec, benzinová jednotka by měla následovat později.
Řadové šestiválce dříve bývaly tradiční součástí nabídky Mercedesu, v prvním desetileté nového milénia z ní však postupně zmizely. Mezi poslední Mercedesy s tímto motorem patřila předminulá generace třídy S (W220) a předminulá třída E (W211). Zážehové motory se šesti válci v řadě z nabídky vymizely už během devadesátých let.