Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz potvrzuje motorovou revoluci, chystá řadové šestiválce

David Bureš
Diskuze (57)
Trojcípá hvězda se po několika letech vrátí k řadovým šestiválcům. Jejich návrat je spjat s novou generací agregátů.

Už několik let se spekuluje o tom, že Mercedes-Benz nahradí vidlicové šestiválce novými řadovými jednotkami. Nyní automobilka tyto zprávy konečně potvrdila, na ženevském autosalonu se o nových motorech rozmluvil šéf divize Mercedes-AMG Tobias Moers.

Řadové šestiválce budou součástí nové generace motorů, které mají být výkonnější, úspornější, lehčí a kompaktnější. První jednotka z této rodiny je již na světě – jedná se o dvoulitrový vznětový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, který se představil v nové generaci třídy E. Tato jednotka nahradí dosavadní 2,2litr s interním označením OM 651, v případě modelu E 220 d je naladěna na 143 kW a 400 N.m.

Nová technika sníží výrobní náklady díky své univerzálnosti. Motory budou modulární, zážehové i vznětové jednotky mají využít stejně velké válce o objemu 487,5 cm3. Tímto způsobem vzniknou dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, do budoucna modulární technika umožní vznik 1,5litrových tříválců a údajně i šestilitrových dvanáctiválců.

Zda ale Mercedes tříválec skutečně nabídne, je zatím ve hvězdách. Už dříve je totiž šéf vývoje Thomas Weber odmítl, nelíbí se mu jejich hlučnost a vysoké vibrace. Naopak s dvanáctiválcem Mercedes nadále počítá.

Řadové šestiválce samozřejmě v budoucnu čeká další ladění, a to pomocí specialistů z Mercedes-AMG. Moers potvrzuje chystané úpravy, tvrdí však, že na těchto nových motorech AMG zatím nezačalo pracovat.

Zatím není jasné, kdy se nové řadové šestiválce představí. Před příchodem nové generace třídy E se spekulovalo o tom, že právě tento model se jich dočká jako první, zatím v něm ale debutoval „jen“ nový čtyřválec. Proto se spíše zdá, že nová technika bude debutovat v modernizované třídě S. Jako první se každopádně představí vznětový řadový šestiválec, benzinová jednotka by měla následovat později.

Řadové šestiválce dříve bývaly tradiční součástí nabídky Mercedesu, v prvním desetileté nového milénia z ní však postupně zmizely. Mezi poslední Mercedesy s tímto motorem patřila předminulá generace třídy S (W220) a předminulá třída E (W211). Zážehové motory se šesti válci v řadě z nabídky vymizely už během devadesátých let.

David Bureš
Diskuze (57)
Avatar - Londonbridge
7. 3. 2016 21:11
Re: Heuréka - konečně R6 !!!
Uplne musim suhlasit. Ten 6 valc.diesel je tak prijemne zamatovy ze az niekedy hneva ze ho nepocujem a rozmyslam ci to je diesel... Do kabiny prenika len jemne brunenie a pri kick down tiez ziadny extremny hluk. Vsetko je nasmerovane na prijemne zvezenie a nelaka ma to ani prepinat do S mode... MB je take kreslo na kolesach a ten 6 valec je mala ceresna na torticke... Je uplne jedno ci v tom prejdes 10 km alebo 1000 km unava je nulova a pokial mas doma spatnu sedacku z IKEA tak radsej posediet v MB....Samozrejme ospravedlnujem sa majitelom AMG tam to kreslo bude vyjadrovat skor kreslo z raketoplanu...
Avatar - trapid
7. 3. 2016 20:16
Heuréka - konečně R6 !!!
Jsem moc rád, že MB vsadil opět na R6. Už jsem to tady kdysi psal, že řadový šestiválec je přirozeně vyvážený z hlediska vibrací prvního i druhého řádu. V6 i V8 si musí pomáhat vyvažovacími hřídeli, pokud chce vibrace eliminovat.
Pro kterou jinou značku z D3 by tato konstrukce motoru měla být vhodnější?
Navíc R6 má (aspoň pro mé uši) mnohem lahodnější zvuk než V6 i V8.

Tímto však V6 a už vůbec V8 nezatracuji - když se porovná jejich kultura chodu (vibrace i zvuk) s jakoukoliv R4 musí být každému jasné, proč i v době tak silného ekoterorismu mají tyto konstrukce stále své místo na slunci >:D .
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 19:55
Re: R6
Mae culpa ! :*)
:-! :yes:
PS: Neskor som si na nu spomenul, ze 221 kW, ale toc. moment sa mi zdal len 600 Nm, preto som sa aj vykaslal na to to hladat a editovat... ;-) - veril som v tvoj prichod, kedze ty a Porsche - proste mas lepsiu pamäť a rychlejsi net >:D :yes:
PS: Buduci asi najsportovejsi kombajn sa znovu predvadza:
[odkaz]
;-) :yes:
Avatar - Londonbridge
7. 3. 2016 19:43
Re: R6
Nie som MB fan to ze som ho kupil neznamena ze ma za to platia , . Bol som pred tym aj u Audi dealera a skusal som A6 2 Tdi 190 koni a A6 3 tdi Quatro 245 koni dokonca som mal na muske Jaguar XF sportbreak 3 d. nej 275 koni. Vsetko to boli vozy s podobnou cenovkou. MB mi sadol najlepsie ale su to vsetko vyrovnane vozy kazdy je lepsi v niecom inom ani jeden nevynika nad ostatnymi vo vsetkom je to ako ked nastavujes equalizer niektore ukazovatele mas na 10 a ine len na 6. MB vseobecne trosku zaspal dobu a Audi aj BMW ho samozrejme dohnali a niekde predbehli to je vyvoj aut a momentalne to ide tak rychlo ze je dost tazke sledovat vyvoj a drzat informacie v hlave ak to nechcem stale hladat na nete. Myslim si ze je dobre ze hodia do placu novy R6 d cim viac bude vyberu tym lepsie. pisem vacsinou len osobne dojmy neviem ako jazi Sandero alebo Fiat nikdy som ich nejazdil . Viem ako jazdila otcova S 120 GLS alebo Primera GT to bolo ale velmi davno .... >:D
7. 3. 2016 19:41
Re: R6
Nezapomínej na Panameru Diesel, která má s jedním turbem ze tří litrů 221 kW a 650 Nm.