6.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz potvrzuje motorovou revoluci, chystá řadové šestiválce

Mercedes-Benz potvrzuje motorovou revoluci, chystá řadové šestiválce

Trojcípá hvězda se po několika letech vrátí k řadovým šestiválcům. Jejich návrat je spjat s novou generací agregátů.

Už několik let se spekuluje o tom, že Mercedes-Benz nahradí vidlicové šestiválce novými řadovými jednotkami. Nyní automobilka tyto zprávy konečně potvrdila, na ženevském autosalonu se o nových motorech rozmluvil šéf divize Mercedes-AMG Tobias Moers.

Řadové šestiválce budou součástí nové generace motorů, které mají být výkonnější, úspornější, lehčí a kompaktnější. První jednotka z této rodiny je již na světě – jedná se o dvoulitrový vznětový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, který se představil v nové generaci třídy E. Tato jednotka nahradí dosavadní 2,2litr s interním označením OM 651, v případě modelu E 220 d je naladěna na 143 kW a 400 N.m.

Nová technika sníží výrobní náklady díky své univerzálnosti. Motory budou modulární, zážehové i vznětové jednotky mají využít stejně velké válce o objemu 487,5 cm3. Tímto způsobem vzniknou dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, do budoucna modulární technika umožní vznik 1,5litrových tříválců a údajně i šestilitrových dvanáctiválců.

Zda ale Mercedes tříválec skutečně nabídne, je zatím ve hvězdách. Už dříve je totiž šéf vývoje Thomas Weber odmítl, nelíbí se mu jejich hlučnost a vysoké vibrace. Naopak s dvanáctiválcem Mercedes nadále počítá.

Naftová revoluce u Mercedesu: Nastupuje nový dvoulitr!

Řadové šestiválce samozřejmě v budoucnu čeká další ladění, a to pomocí specialistů z Mercedes-AMG. Moers potvrzuje chystané úpravy, tvrdí však, že na těchto nových motorech AMG zatím nezačalo pracovat.

Zatím není jasné, kdy se nové řadové šestiválce představí. Před příchodem nové generace třídy E se spekulovalo o tom, že právě tento model se jich dočká jako první, zatím v něm ale debutoval „jen“ nový čtyřválec. Proto se spíše zdá, že nová technika bude debutovat v modernizované třídě S. Jako první se každopádně představí vznětový řadový šestiválec, benzinová jednotka by měla následovat později.

Řadové šestiválce dříve bývaly tradiční součástí nabídky Mercedesu, v prvním desetileté nového milénia z ní však postupně zmizely. Mezi poslední Mercedesy s tímto motorem patřila předminulá generace třídy S (W220) a předminulá třída E (W211). Zážehové motory se šesti válci v řadě z nabídky vymizely už během devadesátých let.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát

Chudší lidé by měli mít možnost, aby jim náklady na…

 
Zdroj: Motoring

Štítky Mercedes-Benz Technika

 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz potvrzuje motorovou…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup, Pastrňák bez bodu

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup,…

SOUHRN | Obránce Michal Kempný přispěl v play off NHL asistencí k výhře hokejistů Washingtonu nad Columbusem 4:3…

 

Reflex.cz

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…