Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftová revoluce u Mercedesu: Nastupuje nový dvoulitr!

David Bureš David Bureš 16. 2. 2016
18
111
Zobrazit náhledy (18)
mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely mercedesbenz novemodely technika diesely
Nový dvoulitr bude debutovat v nejnovější generaci Mercedesu třídy E. Postupně se dostane i do dalších modelů stuttgartské značky.

Nová generace Mercedesu třídy E vsadila hlavně na moderní systémy, které výrazně zjednoduší řízení auta. Zároveň ale nabízí i nový hardware, pod kapotou základní vznětové varianty 220 d totiž bude pracovat nový dvoulitrový turbodiesel, který nahradí stávající 2,2litr.

Nový řadový čtyřválec s interním označením OM 654 je předzvěstí příchodu nové generace motorů z dílny Mercedesu. Při jejich návrhu se konstruktéři zaměřili na čtyři oblasti – nové agregáty mají být výkonnější, úspornější, lehčí a kompaktnější. Navíc jsou již připraveny na chystanou emisní normu WLTP, která má normované hodnoty více přiblížit číslům z reálného provozu.

V případě 220 d pro novou E-Klasse se cílů povedlo dosáhnout. Nový dvoulitr nabízí se svými 143 kW o 18 kW vyšší výkon než stávající 2,2litr (OM 651). Točivý moment 400 N.m naopak zůstal zachován, navíc je dostupný v užším spektru otáček. Důležitým požadavkem bylo snížení spotřeby paliva, která klesla o 13 %. Výsledkem je tak kombinovaná spotřeba 3,9 litru/100 km.

Snížení hmotnosti agregátu pak jde ruku v ruce se zmenšením rozměrů. Objem jednotlivých válců se snížil z 537 cm3 na 487,5 cm3, díky čemuž zdvihový objem klesl na hodnotu 1950 cm3. Kromě toho pomohlo snížit hmotnost jednostupňové přeplňování (místo dosavadního dvoustupňového) a hliníková kliková skříň. Vložky válců jsou navíc potaženy speciálním materiálem Nanoslide, zatímco úchyty motoru jsou plastové. Všechny tyto prvky znamenají, že motor OM 654 váží jen 168,4 kilogramů, což je o 35,4 kg méně než předchozí OM 651.

Kompaktní rozměry pomáhají především flexibilitě užití agregátu – díky tomu bude moci být užit ve více modelech. Mercedes chce novou modulární rodinu agregátů široce využít ve svých osobních i užitkových vozech. Počítá se s podélnou i příčnou zástavbou, agregáty zvládnou pohánět přední i zadní nápravu podle potřeby. Samozřejmosti je také možnost kombinace s pohonem všech kol.

Kvůli stále přísnějším emisním normám se turbodiesel nevyhnul kombinaci mnohosměrné recirkulace výfukových plynu a vstřikování močoviny. Zajímavostí je pak použití hliníkové klikové skříně a ocelových pístů. Odlišnou roztažnost obou dílů konstruktéři přeměnili ve výhodu, ocelové písty pomáhají snížit tření a navíc mohou být kompaktnější.

Přestože se v důsledku kauzy Dieselgate spekuluje o tom, že turbodiesely v osobních autech skončí, Mercedes vznětovým jednotkám nadále důvěřuje. „Podle našeho názoru je vznětový motor v nákladních a osobních vozech nepostradatelný, pokud v dopravě chceme dále snižovat emise CO2,“ tvrdí Thomas Weber, který je zodpovědný za vývoj nových Mercedesů.

Vznětové jednotky jsou navíc důležitou součástí historie Mercedesu, automobilka na nich pracuje už více než 80 let. Hlavně v posledních dvou desetiletích vznětové motory výrazně pomáhají se snížením flotilové spotřeby modelů značky. Od roku 1995 díky dieselovým agregátům klesla průměrná spotřeba osobních Mercedesů z 9,2 l/100 km na pět litrů.

Mercedes-Benz OM 654 – porovnání nového turbodieselu s předchůdcem
MotorOM 654OM 651
Zdvihový objem [cm3]19502143
Objem válce [cm3]487,5537
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]143/3800125/3000-4200
Točivý moment [N.m/min]400/1600-2400400/1400-2800
Vrtání x zdvih [mm]82x92,383x99
Kompresní poměr15,5:116,2:1
Hmotnost motoru [kg]168202,8

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

trosku sa cudujem
_MT_
| 18. 2. 2016
Pracant, nebo prémiový sedan, však je to jedno, ne? >:-[]
CDi
Londonbridge
| 17. 2. 2016
Este stale je to koli spotrebe a 6 valcove Cdi vobec nevnimas ako naftak nic nepocut a ak by si nevedel ze mas diesel nevies o nom. 620 N/M je velka sila taha to pekne od spodu.mal som pred tym vacsinou 2l benziny a jednu 1.6 Tdci. a raz 6 valcovy Pontiac.
Idealne auto neexistuje vsetky auta vynikaju v nej. kategorie viac a inde menej. Mercedes nie je vynimka ma tak isto chyby ale pre ludi co dozreli a uz sa vyblaznili na 2L benzinoch je to velmi prijemne auto . Pokial nemas AMG to auto ani nelaka na sportovu jazdu v S mode . 6.6 s na 100 tiez uz dnes nie je zavratna hodnota ale v pohode to staci. Dalsia vec je mnozstvo elektroniky to ked zacne odchadzat tak niekomu narobi prievan v penazenke ja to radsej vymenim za 2 roky...
CDi
Nicco
| 17. 2. 2016
DPF a mocovka tam patri, ale co nechapem ze proco si ludia, co maju na Mercedes kupuju naftu. Luxusne auto na naftu? O com to je? Doteraz si dymil ako ruska elektraren, teraz musis zase tahat aj chcanky (mocovinu).
Avatar - CommonUser
Jinak musím říci,
CommonUser
| 17. 2. 2016
A to ten medved asi jediny dodrzal emisne normy:
[odkaz]
Jinak musím říci,
martin_dr
| 17. 2. 2016
ano skusal a dokonca presiel niekolko sto kilometrov na A4 avant, nebolo to zle ale treba si uvedomit, kde je medved v tomto

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku