Mercedes-Benz představuje sněhové pluhy s automatickým řízením

 

Mercedes-Benz pokračuje ve vývoji autonomních systémů řízení užitkových vozidel a součástí nejnovějšího projektu je čtveřice sněhových pluhů, k jejichž ovládání postačí jeden člověk.

Mercedes-Benz má na svém kontě již řadu projektů zaměřených na vývoj autonomních systémů řízení užitkových vozidel, z nichž k těm nejvýraznějším patří prototyp Future Truck 2025 z roku 2014, který je schopen samostatné jízdy po dálnici bez zásahu řidiče.

Nyní se německá automobilka vydává podobným směrem jako konkurenční společnost Volvo Trucks, která svá vozidla s automatickými systémy řízení testuje při sklizni cukrové třtiny, svozu odpadu nebo v dolech.

Nejnovější projekt je výsledkem spolupráce mezi vývojovým oddělením koncernu Daimler AG, pojmenovaným Lab1886, a společností Fraport AG, provozující mimo jiné i letiště ve Frankfurtu nad Mohanem.

V rámci této spolupráce byla navržena a připravena skupina speciálních sněhových pluhů pro odklízení sněhu z ranvejí, která je vybavena systémy pro automatizované a dálkové ovládání. Díky nim pak může všechna vozidla ve skupině jeden jediný člověk, který řídí vedoucí sněhový pluh.

Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony

Mercedes-Benz pro tento projekt dodal tahače Arocs 2045 AS 4x4, k jejichž pohonu slouží motor OM 470 LA v provedení Euro VI, který disponuje nejvyšším výkonem 315 kW a točivý momentem 2100 N.m.

K tahačům se sklopnými radlicemi jsou připojeny návěsy s rotačními kartáči, které mají ve své zádi vlastní pohonnou jednotku v podobě blíže nespecifikovaného šestiválce značky Mercedes-Benz. Každá z těchto souprav je dlouhá 23 metrů, provozní hmotnost 25 tun a během jednoho průjezdu vyčistí od sněhu pruh o šířce osmi metrů.

Čtveřice identických souprav je vybavena novým rozhraním pro dálkové ovládání všech funkcí potřebných k řízení vozidla a výměnu dat mezi vozidly. Funkčnost a spolehlivost systému pojmenovaného Remote Truck Interface (RTI) bude nyní testována představenými vozidly, ale podle tiskových materiálů automobilky může být RTI využito k řízení flotily, čítající až čtrnáct souprav.

Testování automatického a dálkového řízení skupiny sněhových pluhů provádí Mercedes-Benz spolu se svými partnery na bývalém vojenském letišti Pferdsfeld. V případě, že budou probíhat všechny testy a další vývoj systémů řízení podle plánu, pak údajně není příliš vzdálená doba, kdy uvidíme skupiny sněhových pluhů ovládané jediným člověk i na velkých mezinárodních letištích.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

Největší zábavní firmou je Netflix Největší zábavní firmou je Netflix

Tržní hodnota Netflixu dnes stoupla na rekordních 153…

 
Zdroj: Mercedes-Benz Trucks

Štítky Mercedes-Benz Profi Nákladní Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku?

Včera

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby, které vás možná inspirují

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby,…

Michal Cihlář je všeobecně známý jako ten, který dal tvář pražské zoo (a udělal to skvěle). Jeho oborem ovšem…