Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL: radikální proměna pro druhý poločas (další fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (42)
Ovály, elipsy a kudrlinky nahrazují hrany, ostré zlomy a věcnější design. Nová tvář musí roadsteru vydržet ještě tři roky, než v roce 2011 přijde na řadu zcela nová generace.

Interní označení R 230/II naznačuje, že model určený pro druhou fázi modelového cyklu, přiznává svůj původ v roadsteru, který je na trhu od roku 2001.

Design přídě prošel radikální proměnou. Nezůstal kámen na kameni, snad všechny díly až po A-sloupek jsou nové nebo pozměněné. Dva páry romanticky oválných světlometů nahradila jedna dvojice velkoplošných a svým způsobem zamračených světel. Jejich horní hrana navazuje na jediné žebro, které zůstalo v masce chladiče. Kapota je plošší a má dva podélné prolisy, vypůjčené z první generace řady SLK. Nový přední nárazník s trapézovitým tvarem širokého nasávacího otvoru už není výsadou řady s AMG v názvu, ale standardem od základního šestiválce.

Silueta se prakticky nezměnila (až na hranatější masku), s novými hranami ale poněkud kontrastují koncové svítilny se shodným obrysem a přepracovanou strukturou. Pod nimi je i vzadu nový nárazník s ostřeji řezanými rysy a hranatými koncovkami výfuků.

V interiéru je nový tříramenný volant, sedadla s vyhříváním krční páteře Airscarf (zde zařízení zcela integrováno do opěrek hlavy), jednodušší přístrojový štít a nová generace palubního systému s hlasovým ovládáním Linguatronic. K dalším novinkám patří nový design vnějších zpětných zrcátek, dekorů s pravého dřeva a čalounění z přírodní kůže. Standardní bixenonové světlomety jsou připraveny obsluhovat nejnovější inteligentní světlomety s pěti programy pro odlišné typy vozovek a počasí.

Motorová paleta začíná šestiválcem SL 280 (170 kW, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, 9,4 l/100 km) a novým SL 350 Sport (232 kW, 0-100 km/h za 6,2 s, 9,9 l/100 km), jehož inovovaný agregát má maximální otáčky 7200 ot./min, ale kombinovaná spotřeba je o 0,4 l/100 km nižší než u dosavadního SL 350.

Motory v SL 500, SL 600 a SL 65 AMG se nemění. Model SL 55 AMG končí a jeho roli přebírá SL 63 AMG (386 kW, 630 Nm, 13,9 l/100 km) s převodovkou 7G-Tronic, která při manuálně volené změně převodů samočinně dávkuje meziplyny pro rychlejší přeřazení.

Ondřej Láník
Diskuze (42)
23. 1. 2008 19:11
Re: Design
Súhlasím. SL je moje najoblúbenejšie auto a staršie sa mi páči viac.
Ja som si facelift predstavoval asi takto [odkaz]
23. 1. 2008 12:15
Vítejte v Koreji...
... před patnácti lety. Čekal jsem, že facelift posledního opravdu pěkného mercedesu bude hrůza, ale takovouhle jsem nečekal ani v těch nejhorších snech....
Avatar - T613
23. 1. 2008 07:26
Re: Dobrá práce
Nesouhlasím s tím, že pokud nové generace změní kompletně design musí automaticky zmohutnět i stávající modelové řady. Je to ta největší kravina, kterou marketing mohl vymyslet. Stávající model byl i po té době prostě skvostný. Tímhle se sice snažili značně přiblížit kultovnímu Rackovi, ale celkově mu to spíše uškodilo než prospělo. Chtělo to spíše drobné retuše, tohle mi spíš připomíná Světlanu Nálepkovou.
Avatar - Ricardo
22. 1. 2008 23:06
Re: nesnasim mercedesy
>:D :yes:
Avatar - Ricardo
22. 1. 2008 21:37
Tak vám nevím
Z brutálního elegána se stal elegantní elegán.... k SL to sedí víc ale mě se ta dosluhující tvář asi bude líbit líp ;-)