Mercedes-Benz SL: radikální proměna pro druhý poločas (další fotografie)
Interní označení R 230/II naznačuje, že model určený pro druhou fázi modelového cyklu, přiznává svůj původ v roadsteru, který je na trhu od roku 2001.
Design přídě prošel radikální proměnou. Nezůstal kámen na kameni, snad všechny díly až po A-sloupek jsou nové nebo pozměněné. Dva páry romanticky oválných světlometů nahradila jedna dvojice velkoplošných a svým způsobem zamračených světel. Jejich horní hrana navazuje na jediné žebro, které zůstalo v masce chladiče. Kapota je plošší a má dva podélné prolisy, vypůjčené z první generace řady SLK. Nový přední nárazník s trapézovitým tvarem širokého nasávacího otvoru už není výsadou řady s AMG v názvu, ale standardem od základního šestiválce.
Silueta se prakticky nezměnila (až na hranatější masku), s novými hranami ale poněkud kontrastují koncové svítilny se shodným obrysem a přepracovanou strukturou. Pod nimi je i vzadu nový nárazník s ostřeji řezanými rysy a hranatými koncovkami výfuků.
V interiéru je nový tříramenný volant, sedadla s vyhříváním krční páteře Airscarf (zde zařízení zcela integrováno do opěrek hlavy), jednodušší přístrojový štít a nová generace palubního systému s hlasovým ovládáním Linguatronic. K dalším novinkám patří nový design vnějších zpětných zrcátek, dekorů s pravého dřeva a čalounění z přírodní kůže. Standardní bixenonové světlomety jsou připraveny obsluhovat nejnovější inteligentní světlomety s pěti programy pro odlišné typy vozovek a počasí.
Motorová paleta začíná šestiválcem SL 280 (170 kW, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, 9,4 l/100 km) a novým SL 350 Sport (232 kW, 0-100 km/h za 6,2 s, 9,9 l/100 km), jehož inovovaný agregát má maximální otáčky 7200 ot./min, ale kombinovaná spotřeba je o 0,4 l/100 km nižší než u dosavadního SL 350.
Motory v SL 500, SL 600 a SL 65 AMG se nemění. Model SL 55 AMG končí a jeho roli přebírá SL 63 AMG (386 kW, 630 Nm, 13,9 l/100 km) s převodovkou 7G-Tronic, která při manuálně volené změně převodů samočinně dávkuje meziplyny pro rychlejší přeřazení.