Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy A přijíždí jako sedan. Zatím jen s delším rozvorem pro Čínu

Stanislav Kolman
Diskuze (5)
Pekingský autosalon se blíží a pomalu se nám odhalují ty největší novinky. Jednou z nich je i čínský konkurent BMW řady 1.

Krátce před vypuknutím pekingského autosalonu odhalila automobilka koncept Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, což je čínská specialitka v podobě křížence SUV a sedanu. Na stánku německé značky však nepůjde o jediný zajímavý kousek. Stříbrné šípy totiž do čínské metropole vezou i sedan odvozený od třídy A, který doprovází písmeno „L“ symbolizující delší rozvor. Varianta je určena pouze pro čínský trh.

Video se připravuje ...

Na přiloženém videu si můžete prohlédnout vůz ve vrcholové výbavě. Počkejme si raději na první živé dojmy, ale zatím auto vypadá designově hodně dobře. Příď je bez velkého překvapení odvozena od hatchbacku a snadno si ji spletete s novým CLS. Mercedes tomuto stylu říká „Predator“ a aplikuje jej na několik modelů.

Koncept sedanu třídy A se v Číně prvně objevil v loňském roce, taktéž na výstavišti v Pekingu. Premiéra sériového kousku je tu takovým malým překvapením, ale jen dokazuje, jak moc je tato destinace pro německou automobilku důležitá. Styl celkově zůstává konceptu věrný, byť některé vzhledové prvky jsou střídmější. Na mysli máme koncová světla či provedení klik. Vůz lze obout na kola od 16 do 19 palců, do zavazadlového prostoru se vejde 420 litrů.

I interiér zůstává věrný hatchbacku, jediným citelným rozdílem je natažení rozvoru o 60 milimetrů na 2789 mm. Automobil taktéž obdrží nový inteligentní informační systém s dvojicí plně digitálních obrazovek a veškerými technologiemi, které tvůrci vložili do hatchbacku.

Čínští zákazníci pořídí sedan třídy A s 1,33litrovým čtyřválcem ve dvou výkonových stupních se 100, případně 120 kW. Alternativu utvoří dvoulitr o síle 140 kW. Standardem obou pohonných jednotek bude sedmistupňová samočinná dvouspojka.

Novinku si mohou návštěvníci pekingského autosalonu prohlédnout od zítra společně s nataženou třídou C a třídou E. Evropským zákazníkům bude klasická varianta představena na podzim, s největší pravděpodobností se vůz ukáže během show v Paříži. Dočkají se i zájemci v USA, pro které se s hatchbackem nepočítá.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)
Avatar - CHerokee
25. 4. 2018 00:17
Re: K čemu bude?
Myslím, že to mají dobře spočítané. To je tak velký trh, že to tam v pohodě uspěje.
24. 4. 2018 23:04
Re: vyzera to teraz
Myslím že cla mělo prodeje celkem hezký. Takže o smůle bych nemluvil
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2018 20:32
vyzera to teraz
lepsie ako ten povodny hatch ... ale v tejto triede sa v eu sedany proste moc uz nenosia takze smola ;-\
Avatar - wladyk
24. 4. 2018 20:12
Re: K čemu bude?
Předohrab není Mercedes, ale pro žluťáky asi dobrý.
24. 4. 2018 19:29
K čemu bude?
V Číně očividně nestačí auta jako Céčko Éčko Esko CLSko CLAčko a podobně. Myslim že sedanů je víc než dost, nevidím důvod zvyšovat počet sedanů od hvězdičky, o modelu třídy A sedan nemluvě. Ještě když všichni melou že jak se zájem o tento segment zmenšuje.