Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy C s benzinovým 1,6 turbo i na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Mercedes-Benz třídy C s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru figuruje i v ceníku pro český trh.

Pod kapotou třídy C podélně umístěný přeplňovaný čtyřválec s označením M274 je odvozen od agregátu M270. Ten slavil premiéru v nové třídě A (W176), v níž je ale uložen napříč.

Nový motor i přes svůj objem 1,6 litru nese označení C 180 BlueEfficiency a představuje základní motorizaci pro sedan, kombi i kupé třídy C. Na českém trhu startuje s cenou 780.000 Kč za sedan v provedení ENTRY MODEL, které nelze kombinovat s jinými akčními výbavami, sadami a modely. Standardní sedan C 180 BlueEfficiency přijde na 842.400 Kč. Kombi s tímto motorem má jako ENTRY MODEL cenu stanovenu na 815.000 Kč a ve standardním provedení na 876.000 Kč. Kupé třídy C je s novou šestnáctistovkou k dispozici od 819.600 Kč.

Pohonná jednotka objemu 1595 cm3 dává největší výkon 115 kW (156 k)/5300 min-1. Je vybavena vícenásobným zapalováním a přímým vstřikem s piezo-injektory, které umožňují až pět vstřiků během jednoho cyklu. Benzin neproniká tak hluboko do válců a odpařuje se rychleji.

Pokročilou techniku představuje také dvoufázový elektromechanicky řízený proměnný zdvih ventilů Camtronic. Otevírací doba sacích a výfukových ventilů se tedy částečně překrývá. Nechybí ani vyvažovací hřídel a olejové a vodní čerpadlo s variabilním průtokem obou kapalin. Vnitřní pohyblivé části mají snížené tření.

Důležitější než výkon je nejvyšší hodnota točivého momentu 250 Nm, která je k dispozici v rozmezí 1250-4000 min-1. Tu v současnosti přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka. Později má být k dispozici i sedmistupňová samočinná skříň 7G-Tronic Plus. Označení DCT zde chybí, tudíž by se mělo jednat o tradiční automat s hydrodynamickým měničem.

S novým motorem ve spojení s manuální převodovkou má třída C v kombinovaném režimu spotřebu 6,4 l benzinu na 100 km a s automatem to má být o 0,1 l méně. Stejné hodnoty mají platit pro všechny tři karosářské verze. Akceleraci z 0 na 100 km/h mají sedan a kupé zvládnout za 8,5 s, zatímco kombi k tomu potřebuje 8,7 s. Maximální rychlost je u sedanu a kupé uváděna 225 km/h a u kombi 218 km/h.

Pod kapotou by se měl v dohledné době objevit také přeplňovaný dvoulitr, který známe z nových menších tříd A a B. S předstihem splňuje emisní normu Euro 6 a dává 155 kW (211 k) a 350 Nm. Zřejmě vystřídá další osmnáctistovku z modelu C 250, která je v porovnání s ním slabší.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - boost.
31. 7. 2012 18:53
Re: Za ty peníze...
Praktický nulová. :-)
31. 7. 2012 17:37
Za ty peníze...
... to vypadá docela zajímavě, dostat premii s turbomotorem 115kw za 780k.
Dobrý... ještě zbývá zjistit jaká je výbava ;-)
31. 7. 2012 17:15
Re: MB x VW x Ford
jistě, pokud tě nezajímá výbava, prostornost, objem kufru atd., tak vlastně to Céčko je to samé jak uvedení konkurenti.... ;-)
Jinak nic proti "C", ale prostě je to o dost menší auto než Passat a Mondeo....
31. 7. 2012 16:18
Re: MB x VW x Ford
Ako premiovy kovboj musis sam najlepsie vediet, ze cena "uz od" nezahrna prakticky nijaku komfortnu vybavu, teda za dobre vybaveny mainstream dostanes u M-B akurat tak holobyt. Nehovoriac o tom, ze vnutornymi rozmermi na mna C (plati najma pre kombi) posobi skor ako Focus.
Avatar - Emel
31. 7. 2012 15:39
Re: ten biely kombik vyzera uchvatne
Jo, C sedan je super.

A MB-E? [odkaz]

Mě se líbí, jak rafinovaně jsou maskované skutečné rozměry auta. Pozvolně klesající okénko vytváří elegantní siluetu, střecha zase formuje prostorný zavazadelník, aniž by ta plechová plocha mezi střechou a oknem působila nepatřičně. Mírný prolis před zadním světlem efektivně eliminuje pocit velké masy plechu kolem zadního kola - srovnej s novou generací. Za mě - praktické, krásné...

Snad si budu muset jeden koupit.. ;-)