Mercedes-Benz třídy G: Geländewagen je na trhu 30 let

Mercedes-Benz třídy G: Geländewagen je na trhu 30 let

 
 

Před třiceti lety uvedla na trh automobilka Mercedes-Benz model třídy G, který se díky svým kvalitám udržel ve výrobě až do dnešních dnů, kdy je nabízen jako luxusní SUV a zároveň probíhá i výroba užitkových verzí.

Historie třídy G se začala psát již v roce 1972, kdy se automobilka Mercedes-Benz spojila s rakouskou společností Steyr-Daimler-Puch a obě firmy se pustili do společného vývoje terénního automobilu. Rakouská firma disponovala bohatými zkušenostmi s výrobou terénních vozů a Mercedes-Benz dodával pro urychlení vývoje i snížení nákladů díly použitelné z tehdejší sériové produkce.

Hlavním cílem obou společností bylo nabídnout terénní automobil pro Německou armádu, ale ta si bohužel jako náhradu za dosluhující DKW Munga zvolila VW Iltis. Tato skutečnost, ale přispěla k uvedení třídy G do běžného prodeje. V roce 1979 vstoupil první sériový osobní terénní Mercedes-Benz na trh.

Při uvedení do prodeje byla třída G nabízena se čtyřmi motory poskytujícími výkon od 53 kW (72 k) do 110 kW (150 k). Zákazníci si mohli vybírat mezi rozvorem náprav 2400 mm nebo 2850 mm. Nabídka karoserií pro kratší rozvor zahrnovala verze se snímatelnou plátěnou střechou nebo třídveřové provedení s pevnou střechou. Na delším podvozku byla k dispozici pětidveřová karoserie a také třídveřová dodávková verze s neprosklenými boky. Interiér krátké verze nabízel prostor dvěma až sedmi cestujícím, zatímco do dlouhého provedení se mohlo usadit až devět pasažérů.

Během třiceti let prodělala třída G řadu modernizací, které se podepsaly především na použité technice zatímco vzhled se měnil minimálně. V současnosti jsou v nabídce stále dva rozvory náprav a pro běžné zákazníky jsou k dispozici u krátké verze dvě karosářské varianty, zatímco dlouhá je nabízena je v pětidveřovém provedení. Postupem doby se z čistě pracovního stroje stalo stylové luxusní SUV.

Současná nabídka zahrnuje verze se vznětovými i zážehovými motory. Diesely zastupuje vidlicový šestiválec G 320 CDI o objemu 3,0 litru s výkonem 165 kW (224 k) při 3800 ot./min. a točivým momentem 540 Nm dostupným od 1600 do 2400 ot./min. Benzinové motory zastupují dva vidlicové osmiválce. První z nich je G 500 o objemu 5,0 litru s výkonem 218 kW (296 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 456 Nm dostupným od 2800 do 4000 ot./min. Obě výše zmíněné pohonné jednotky jsou k dispozici pro oba rozvory.

Pouze s delším rozvorem je nabízeno provedení G 55 AMG, k jehož pohonu slouží osmiválec o objemu 5,5 litru disponující výkonem 368 kW (500 k) při 6100 ot./min. a točivým momentem 700 Nm dostupným od 2750 do 4000 ot./min. Automobil s pohotovostní hmotností 2550 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s.

Mercedes-Benz třídy G se může pochlubit také vítězstvím v Rallye Paříž-Dakar z roku 1983 a jistou dobu sloužil jako Papamobil papeže Jana-Pavla II. V současnosti automobilka vedle civilních modelů vyrábí i úžitkové verze, které jsou určeny pro státní zprávu a armádu. Tyto vozy mohou být kromě verze 4x4 i v provedení 6x6.

Spolupracujeme s TipCars.com
Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento

Vystoupení Británie z Evropské unie bez dohody by mohlo…

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací…

 



Ruský TopCar si vzal do parády nový Mercedes-Benz G a výsledkem je Inferno Ruský TopCar si vzal do parády nový Mercedes-Benz G a výsledkem je Inferno

Moskevská společnost TopCar opět dokazuje, že patří mezi…

Lorinser nádherně omladil staré armádní „géčko“ ze Švýcarska Lorinser nádherně omladil staré armádní „géčko“ ze Švýcarska

Mercedes-Benz G mířil do služeb švýcarské armády pod…

 



 
Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) je lídrem Švédské rallye, druhého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na začátku sobotního programu se dostal na první místo, vyhrál čtytři měřené testy a suverénně kraluje severské soutěži.




Blesk.cz

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

Tahle choroba dostala Karla Svobodu: Většinu dožene k sebevraždě, varuje expert

Tahle choroba dostala Karla Svobodu: Většinu dožene…

Trpěl jí Miloš Kopecký, Winston Churchill nebo Vincent Van Gogh. Řeč je o bipolární poruše, duševní chorobě,…

 

iSport.cz

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se ONLINE Karlose Vémoly

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se nepoučila, chyby se hledají všude jinde

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se…

KDU-ČSL se v nadcházejících eurovolbách bude o hlasy voličů ucházet v alianci s menšími konzervativními…

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Tak skvěle se nám ještě nežilo. Občan vidí, že mu roste plat, v obchodech najde lákavé zboží, zaletí si na…