Mercedes-Benz třídy G: Geländewagen je na trhu 30 let

Mercedes-Benz třídy G: Geländewagen je na trhu 30 let

 
 

Před třiceti lety uvedla na trh automobilka Mercedes-Benz model třídy G, který se díky svým kvalitám udržel ve výrobě až do dnešních dnů, kdy je nabízen jako luxusní SUV a zároveň probíhá i výroba užitkových verzí.

Historie třídy G se začala psát již v roce 1972, kdy se automobilka Mercedes-Benz spojila s rakouskou společností Steyr-Daimler-Puch a obě firmy se pustili do společného vývoje terénního automobilu. Rakouská firma disponovala bohatými zkušenostmi s výrobou terénních vozů a Mercedes-Benz dodával pro urychlení vývoje i snížení nákladů díly použitelné z tehdejší sériové produkce.

Hlavním cílem obou společností bylo nabídnout terénní automobil pro Německou armádu, ale ta si bohužel jako náhradu za dosluhující DKW Munga zvolila VW Iltis. Tato skutečnost, ale přispěla k uvedení třídy G do běžného prodeje. V roce 1979 vstoupil první sériový osobní terénní Mercedes-Benz na trh.

Při uvedení do prodeje byla třída G nabízena se čtyřmi motory poskytujícími výkon od 53 kW (72 k) do 110 kW (150 k). Zákazníci si mohli vybírat mezi rozvorem náprav 2400 mm nebo 2850 mm. Nabídka karoserií pro kratší rozvor zahrnovala verze se snímatelnou plátěnou střechou nebo třídveřové provedení s pevnou střechou. Na delším podvozku byla k dispozici pětidveřová karoserie a také třídveřová dodávková verze s neprosklenými boky. Interiér krátké verze nabízel prostor dvěma až sedmi cestujícím, zatímco do dlouhého provedení se mohlo usadit až devět pasažérů.

Během třiceti let prodělala třída G řadu modernizací, které se podepsaly především na použité technice zatímco vzhled se měnil minimálně. V současnosti jsou v nabídce stále dva rozvory náprav a pro běžné zákazníky jsou k dispozici u krátké verze dvě karosářské varianty, zatímco dlouhá je nabízena je v pětidveřovém provedení. Postupem doby se z čistě pracovního stroje stalo stylové luxusní SUV.

Současná nabídka zahrnuje verze se vznětovými i zážehovými motory. Diesely zastupuje vidlicový šestiválec G 320 CDI o objemu 3,0 litru s výkonem 165 kW (224 k) při 3800 ot./min. a točivým momentem 540 Nm dostupným od 1600 do 2400 ot./min. Benzinové motory zastupují dva vidlicové osmiválce. První z nich je G 500 o objemu 5,0 litru s výkonem 218 kW (296 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 456 Nm dostupným od 2800 do 4000 ot./min. Obě výše zmíněné pohonné jednotky jsou k dispozici pro oba rozvory.

Pouze s delším rozvorem je nabízeno provedení G 55 AMG, k jehož pohonu slouží osmiválec o objemu 5,5 litru disponující výkonem 368 kW (500 k) při 6100 ot./min. a točivým momentem 700 Nm dostupným od 2750 do 4000 ot./min. Automobil s pohotovostní hmotností 2550 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s.

Mercedes-Benz třídy G se může pochlubit také vítězstvím v Rallye Paříž-Dakar z roku 1983 a jistou dobu sloužil jako Papamobil papeže Jana-Pavla II. V současnosti automobilka vedle civilních modelů vyrábí i úžitkové verze, které jsou určeny pro státní zprávu a armádu. Tyto vozy mohou být kromě verze 4x4 i v provedení 6x6.

Spolupracujeme s TipCars.com
Organické zemědělství je na vzestupu Organické zemědělství je na vzestupu

Lidé čím dál více preferují přírodní, organické a bio produkty.

Central Groupu výrazně klesl zisk Central Groupu výrazně klesl zisk

Developerská společnost Central Group v loňském roce…

ČEZ musí vrátit miliardu za neodebranou elektřinu ČEZ musí vrátit miliardu za neodebranou elektřinu

Společnost ČEZ Prodej nemá nárok na více než miliardu…

Komentář Dušana Šrámka: Chyťte Bakalu! Komentář Dušana Šrámka: Chyťte Bakalu!

Jak Zdeněk Bakala řekl, tak udělal. Na sněmovní…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 






 
Nové BMW Z4 ze všech stran. Máme jeho fotky ještě před premiérou. Včetně nového interiéru

Nové BMW Z4 ze všech stran. Máme jeho fotky ještě před premiérou. Včetně nového interiéru

Dnes 10:52

Ještě před premiérou se na internetu objevily první fotografie nové Z4. Její podobu tak už známe ze všech stran.




Blesk.cz

Těhotná Adriana Sklenaříková (46): Poslední foto z gynekologické prohlídky!

Těhotná Adriana Sklenaříková (46): Poslední foto z…

Slovenská topmodelka Adriana Sklenaříková (46) už počítá poslední hodiny do porodu svého prvního miminka. S…

Šokující foto: Z janovského mostu týdny před zřícením trčely kabely

Šokující foto: Z janovského mostu týdny před…

Šokující fotografie se objevily na sociálních sítích pouhý den po tragickém zřícení mostu v italském Janově, při…

 

iSport.cz

První žebříček FIFA po MS: vládne Francie, Češi jsou před Ruskem

První žebříček FIFA po MS: vládne Francie, Češi jsou…

Francie se po zisku titulu mistra světa posunula do čela žebříčku mezinárodní federace FIFA, kde byla naposledy…

Hokej mění pravidla: nový trest, menší brankoviště i žádné góly bruslí

Hokej mění pravidla: nový trest, menší brankoviště i…

Góly bruslí? Zdržování po zakázaném uvolnění? Hraní s čouhajícím kusem chrániče? Zapomeňte. Nová hokejová sezona…

 

Reflex.cz

Matěj Stropnický: Z deníčku zámeckého pána

Matěj Stropnický: Z deníčku zámeckého pána

Někdejší předseda zelené strany Matěj Stropnický koupil zámek v Osečanech na Sedlčansku. Peníze mu dala maminka,…

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat zprávy, byl redaktor televize, cítil to jako povinnost

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…