Mercedes-Benz Viano 4Matic: Pro náročný provoz

Mercedes-Benz Viano 4Matic: Pro náročný provoz

 
 

Modernizovaný Mercedes-Benz Viano je nabízen ve verzích s pohonem všech kol 4Matic. Ty jsou k dispozici výhradně se vznětovými čtyřválci.

V druhé polovině loňského roku Mercedes-Benz představil důkladně přepracovanou modelovou řadu Viano. Vedle viditelných změn na karoserii byly modernizovány nápravy, celé šasi a pohonné jednotky.

Mercedes-Benz Viano 4Matic má představovat ideální velkoprostorový automobil pro ty, kteří potřebují vozidlo schopné jízdy i mimo zpevněné vozovky. Vedle čistě osobních verzí jako je Trend nebo Ambiente jsou k dispozici i provedení Fun nebo Marco Polo připravená na kempování. Posledně jmenovaná verze je vybavena i kuchyňským koutem a vzhůru výklopnou střechou, pod kterou je dvoumístné skládací lůžko.

Nejzajímavější je na Vianu 4Matic ovšem pohon všech kol. Automobil je vybaven stálým mechanicky řízeným pohonem všech kol, který při jízdě za normálních podmínek rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 35:65 ve prospěch zadní nápravy.

Místo klasických uzávěrek diferenciálu je ve voze pro Mercedes-Benz typický elektronický systém 4ETS, známý mj. z třídy ML. Přibrzďováním jednotlivých kol lze podle výrobce docílit podobného efektu jakoby automobil měl na všech třech diferenciálech mechanickou uzávěrku. Systém 4ETS je navíc integrován do sériového stabilizačního systému ESP, který byl nastaven speciálně pro použití v terénních podmínkách.

Rozdělovací převodovka Viana 4x4 je připojena přímo na původní převodovku z verze s poháněnou zadní nápravou. Vedle původní hnací hřídele zde je již jen jedna hřídel s homokinetickým kloubem přivádějící hnací moment k přední nápravě. Výhodou pro uživatele je nárůst pohotovostní hmotnosti asi jen o 80 kg oproti Vianu s pohonem jedné nápravy.

Viano 4Matic samozřejmě není plnohodnotný terénní automobil, ale jeho výkony mimo zpevněné vozovky rozhodně nejsou podprůměrné. Světlá výška je 150 mm pod přední nápravou a okolo 210 mm pod zadní nápravou. Nájezdové úhly má Viano 4Matic vpředu 20° (konvenční pohon - 14°) a vzadu 28° (konvenční pohon 22°). U verzí s rozvorem náprav dlouhým 3200 mm je přechodový úhel 19° a u provedení s rozvorem 3430 mm je 14°.

Standardní Viano s pohonem zadních kol je k dispozici jak se čtyřválcovými, tak se šestiválcovými motory. Provedení 4Matic je nabízeno pouze ve spojení se čtyřválcovými turbodiesely. Všechny motory využívají v základní výbavě balíček BlueEfficiency, který obsahuje například start/stop systém Eco.

Základ nabídky motorů pro Viano 4Matic představuje turbodiesel CDI 2.0 s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 310 Nm. Druhou a zároveň vrcholnou motorizací je CDI 2.2 (o shodném zdvihovém objemu 2.143 cm3) s výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 360 Nm. Oba motory standardně spolupracují s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Mercedes-Benz Viano 4Matic – technická data
Vznětové motoryCDI 2.0 4MATICCDI 2.2 4MATIC
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]2.1432.143
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]100/3800120/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]310/1400–2600360/1600-2400
Max. rychlost [km/h]161174
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,013,0
Komb. spotřeba [l/100 km]8,8 - 8,98,8 - 8,9

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz Viano (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Mercedes-Benz V: První fotky interiéru nové generace Viana Mercedes-Benz V: První fotky interiéru nové generace Viana

Nová generace Mercedesu Viano se bude jmenovat třída V.…

Nový Mercedes-Benz Viano nahradí i třídu R Nový Mercedes-Benz Viano nahradí i třídu R

Mercedes-Benz upravil platformu nové generace modelů Vito…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…