Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

 
 

Nový model, nový trh, nové jméno. Novinka ve výrobním programu Mercedesu má prozatím podobu studie, ale známý postup přivede na trh prakticky nezměněný sériový model co nevidět.

Začněme novým výkladem pojmu GLK. G ukazuje na historickou souvislost s klasickým off-roadem - třídou G - jako by žádné SUV třídy ML nikdy neexistovalo, písmeno L patří luxusu na kolech a písmeno K kompaktním rozměrům. I když konkrétní míry zatím nebyly zveřejněny, je kompaktnost brána zejména ve vztahu k ostatním SUV s třícípou hvězdou na kapotě.

Design nového SUV ovládly hrany v míře, která byla naposledy k vidění u třicet let starého G. Dvouprostorová karoserie začíná velmi dlouhou přídí, pokračuje velmi dlouhým rozvorem (2,72 m) a náhle končí překvapivě krátkou zádí. Profilování povrchových plechů na dvou párech bočních dveřích připomíná třídu C. Zdá se, že rostoucí prolis je stěžejním spojovacím článkem třídy GLK s ostatní současnou automobilovou produkcí Mercedesu. Sebevědomé přídi dominuje velká maska se třemi žebry a vzdorovitě tvarované sdružené světlomety, připomínající trochu Nissan X-Trail. Světelný design studie využívá bohatě možnosti současné diodové techniky, když tyto moderní světelné prvky najdeme jak v denních světlech na nárazníku, tak nahoře na pomocném rámu na střeše a dvěma řadami i na krytech vnějších zpětných zrcátek.

Celkové rozložení hmot tvůrci u prezentační 4,52 m dlouhé studie upravili zatmavením rámů oken a sloupků karoserie, které i samy o sobě opticky nemají příliš velkou mocnost. Dvacetipalcová kola se usadila v lemech blatníků stejně hranatých jako je "hranatý" charakter auta. Tisková zpráva nezapomíná upozornit na bohatě prosklený interiér a zvýšenou polohu cestujících, kteří tak mají i ve městech více než dobrý výhled všemi směry.

Speciální barva “diamond white magno” má metalický efekt ale netradiční matný povrchový lak. Uvnitř panuje černobílá extravagantně-luxusní nálada. Na první pohled poněkud subtilní přístrojová deska má nad středovou konzolou vikýř s obrazovkou palubního informačního a navigačního systému. Počítá se s přítomností sady šesti obvyklých airbagů a dalšího airbagu pro kolena řidiče.

Čtyři pro Vision, šest pro sérii
Určitým zklamáním bude pro Američany na Naias v Detroitu přítomnost čtyřválce pod kapotou nového GLK. Co víc, motor 2,2 CDI BLUETEC (125 kW) bude spalovat naftu. Propagace čistých turbodieselů je pro Mercedes-Benz na americké půdě nesmírně důležitá, protože jde o hlavní zbraň proti hybridní lobby japonských a amerických výrobců, která navíc je k dispozici prakticky okamžitě pro širokou škálu produkčních modelů.

Čtyřválec pod kapotou vize má systém vstřikování nafty common-rail čtvrté generace (až 2000 bar) a dvoustupňové přeplňování. Za jménem BLUETEC je ze šestiválcových a osmiválcových motorizací známá technika spojující účinnost oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic a SCR-katalyzátoru. Kapalina AdBlue vstřikovaná do výfukového potrubí připraví prostředí v němž dojde k přeměně 80 % NOx na vodu a dusík. V této konfiguraci by mohl Mercedes-Benz GLK 220 CDI BLUETEC plnit emisní normu Euro 6, US BIN 5 i kalifornský předpis LEV2.

Sériové GLK příjde na trh nejprve v provedení GLK 350 (200 kW) a GLK 320 CDI (165 kW). Později - během roku 2009 - se objeví čtyřválcové motory a verze s pohonem kol zadní nápravy.

4MATIC - podélný řetezec
Pohon všech kol převzatý ze současné třídy C staví na podélném uložení motoru vpředu, přirozeně navazující převodovce a dalších komponentech ústrojí pohonu. Výhody tohoto uspořádání podle Mercedesu spočívají mj. ve vyšší účinnosti nebo jednodušším utlumení hluku a vibrací od hnacího ústrojí. Základní rozdělení hnacích sil má poměr 45:55 (přední:zadní náprava), v další redistribuci při trakční nouzi pomáhá vícelamelová spojka u mezinápravového diferenciálu a elektronické systémy v čele s 4ETS.

Když se má GLK ukázat v terénu příjde ke slovu tlačítko G na přístrojové desce. Aktivuje se jím zvláštní režim převodovky 7G-TRONIC, který mění řadicí body, zavádí se pozvolnější charakteristika pedálu akcelerátoru, aktivuje se asistent pro sjíždění kopců a ESP se nastavuje do režimu off-road.

Sériová podoba Mercedesu GLK byla ohlášena na podzim 2008.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
USA přesune ambasádu z Tel Avivu do Jeruzaléma USA přesune ambasádu z Tel Avivu do Jeruzaléma

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni rozšíří portfolio o středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni rozšíří portfolio o středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

Další exot v Prostřeno! Markéta podává ruce jen v gumových rukavicích!

Další exot v Prostřeno! Markéta podává ruce jen v…

Se začátkem týdne na televizní obrazovky přicházejí první letošní díly kulinářské show Prostřeno. I tentokrát se…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…