Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

 
 

Nový model, nový trh, nové jméno. Novinka ve výrobním programu Mercedesu má prozatím podobu studie, ale známý postup přivede na trh prakticky nezměněný sériový model co nevidět.

Začněme novým výkladem pojmu GLK. G ukazuje na historickou souvislost s klasickým off-roadem - třídou G - jako by žádné SUV třídy ML nikdy neexistovalo, písmeno L patří luxusu na kolech a písmeno K kompaktním rozměrům. I když konkrétní míry zatím nebyly zveřejněny, je kompaktnost brána zejména ve vztahu k ostatním SUV s třícípou hvězdou na kapotě.

Design nového SUV ovládly hrany v míře, která byla naposledy k vidění u třicet let starého G. Dvouprostorová karoserie začíná velmi dlouhou přídí, pokračuje velmi dlouhým rozvorem (2,72 m) a náhle končí překvapivě krátkou zádí. Profilování povrchových plechů na dvou párech bočních dveřích připomíná třídu C. Zdá se, že rostoucí prolis je stěžejním spojovacím článkem třídy GLK s ostatní současnou automobilovou produkcí Mercedesu. Sebevědomé přídi dominuje velká maska se třemi žebry a vzdorovitě tvarované sdružené světlomety, připomínající trochu Nissan X-Trail. Světelný design studie využívá bohatě možnosti současné diodové techniky, když tyto moderní světelné prvky najdeme jak v denních světlech na nárazníku, tak nahoře na pomocném rámu na střeše a dvěma řadami i na krytech vnějších zpětných zrcátek.

Celkové rozložení hmot tvůrci u prezentační 4,52 m dlouhé studie upravili zatmavením rámů oken a sloupků karoserie, které i samy o sobě opticky nemají příliš velkou mocnost. Dvacetipalcová kola se usadila v lemech blatníků stejně hranatých jako je "hranatý" charakter auta. Tisková zpráva nezapomíná upozornit na bohatě prosklený interiér a zvýšenou polohu cestujících, kteří tak mají i ve městech více než dobrý výhled všemi směry.

Speciální barva “diamond white magno” má metalický efekt ale netradiční matný povrchový lak. Uvnitř panuje černobílá extravagantně-luxusní nálada. Na první pohled poněkud subtilní přístrojová deska má nad středovou konzolou vikýř s obrazovkou palubního informačního a navigačního systému. Počítá se s přítomností sady šesti obvyklých airbagů a dalšího airbagu pro kolena řidiče.

Čtyři pro Vision, šest pro sérii
Určitým zklamáním bude pro Američany na Naias v Detroitu přítomnost čtyřválce pod kapotou nového GLK. Co víc, motor 2,2 CDI BLUETEC (125 kW) bude spalovat naftu. Propagace čistých turbodieselů je pro Mercedes-Benz na americké půdě nesmírně důležitá, protože jde o hlavní zbraň proti hybridní lobby japonských a amerických výrobců, která navíc je k dispozici prakticky okamžitě pro širokou škálu produkčních modelů.

Čtyřválec pod kapotou vize má systém vstřikování nafty common-rail čtvrté generace (až 2000 bar) a dvoustupňové přeplňování. Za jménem BLUETEC je ze šestiválcových a osmiválcových motorizací známá technika spojující účinnost oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic a SCR-katalyzátoru. Kapalina AdBlue vstřikovaná do výfukového potrubí připraví prostředí v němž dojde k přeměně 80 % NOx na vodu a dusík. V této konfiguraci by mohl Mercedes-Benz GLK 220 CDI BLUETEC plnit emisní normu Euro 6, US BIN 5 i kalifornský předpis LEV2.

Sériové GLK příjde na trh nejprve v provedení GLK 350 (200 kW) a GLK 320 CDI (165 kW). Později - během roku 2009 - se objeví čtyřválcové motory a verze s pohonem kol zadní nápravy.

4MATIC - podélný řetezec
Pohon všech kol převzatý ze současné třídy C staví na podélném uložení motoru vpředu, přirozeně navazující převodovce a dalších komponentech ústrojí pohonu. Výhody tohoto uspořádání podle Mercedesu spočívají mj. ve vyšší účinnosti nebo jednodušším utlumení hluku a vibrací od hnacího ústrojí. Základní rozdělení hnacích sil má poměr 45:55 (přední:zadní náprava), v další redistribuci při trakční nouzi pomáhá vícelamelová spojka u mezinápravového diferenciálu a elektronické systémy v čele s 4ETS.

Když se má GLK ukázat v terénu příjde ke slovu tlačítko G na přístrojové desce. Aktivuje se jím zvláštní režim převodovky 7G-TRONIC, který mění řadicí body, zavádí se pozvolnější charakteristika pedálu akcelerátoru, aktivuje se asistent pro sjíždění kopců a ESP se nastavuje do režimu off-road.

Sériová podoba Mercedesu GLK byla ohlášena na podzim 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli? Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli?

Pravděpodobný nový ministr průmyslu Jiří Havlíček…

Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá

S lehkou nadsázkou lze říci, že nejdelší česká řeka…

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny! Kdo mu přišel popřát?

Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny! Kdo mu přišel popřát?

Nejslavnější kuřák Česka Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny. Své jubileum se rozhodl oslavit ve velkém stylu v…

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se smál na celé kolo

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se…

Severní Korea minulý víkend testovala nový raketový motor. Test byl státními médii oslavován jako výjimečný…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

Udej svého živnostníka: Účtenková loterie oživuje protektorátně-komunistické práskačství

Udej svého živnostníka: Účtenková loterie oživuje…

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo financí pseudoloterijní hru s názvem Účtenkovka. Že půjde…

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…