Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

 
 

Nový model, nový trh, nové jméno. Novinka ve výrobním programu Mercedesu má prozatím podobu studie, ale známý postup přivede na trh prakticky nezměněný sériový model co nevidět.

Začněme novým výkladem pojmu GLK. G ukazuje na historickou souvislost s klasickým off-roadem - třídou G - jako by žádné SUV třídy ML nikdy neexistovalo, písmeno L patří luxusu na kolech a písmeno K kompaktním rozměrům. I když konkrétní míry zatím nebyly zveřejněny, je kompaktnost brána zejména ve vztahu k ostatním SUV s třícípou hvězdou na kapotě.

Design nového SUV ovládly hrany v míře, která byla naposledy k vidění u třicet let starého G. Dvouprostorová karoserie začíná velmi dlouhou přídí, pokračuje velmi dlouhým rozvorem (2,72 m) a náhle končí překvapivě krátkou zádí. Profilování povrchových plechů na dvou párech bočních dveřích připomíná třídu C. Zdá se, že rostoucí prolis je stěžejním spojovacím článkem třídy GLK s ostatní současnou automobilovou produkcí Mercedesu. Sebevědomé přídi dominuje velká maska se třemi žebry a vzdorovitě tvarované sdružené světlomety, připomínající trochu Nissan X-Trail. Světelný design studie využívá bohatě možnosti současné diodové techniky, když tyto moderní světelné prvky najdeme jak v denních světlech na nárazníku, tak nahoře na pomocném rámu na střeše a dvěma řadami i na krytech vnějších zpětných zrcátek.

Celkové rozložení hmot tvůrci u prezentační 4,52 m dlouhé studie upravili zatmavením rámů oken a sloupků karoserie, které i samy o sobě opticky nemají příliš velkou mocnost. Dvacetipalcová kola se usadila v lemech blatníků stejně hranatých jako je "hranatý" charakter auta. Tisková zpráva nezapomíná upozornit na bohatě prosklený interiér a zvýšenou polohu cestujících, kteří tak mají i ve městech více než dobrý výhled všemi směry.

Speciální barva “diamond white magno” má metalický efekt ale netradiční matný povrchový lak. Uvnitř panuje černobílá extravagantně-luxusní nálada. Na první pohled poněkud subtilní přístrojová deska má nad středovou konzolou vikýř s obrazovkou palubního informačního a navigačního systému. Počítá se s přítomností sady šesti obvyklých airbagů a dalšího airbagu pro kolena řidiče.

Čtyři pro Vision, šest pro sérii
Určitým zklamáním bude pro Američany na Naias v Detroitu přítomnost čtyřválce pod kapotou nového GLK. Co víc, motor 2,2 CDI BLUETEC (125 kW) bude spalovat naftu. Propagace čistých turbodieselů je pro Mercedes-Benz na americké půdě nesmírně důležitá, protože jde o hlavní zbraň proti hybridní lobby japonských a amerických výrobců, která navíc je k dispozici prakticky okamžitě pro širokou škálu produkčních modelů.

Čtyřválec pod kapotou vize má systém vstřikování nafty common-rail čtvrté generace (až 2000 bar) a dvoustupňové přeplňování. Za jménem BLUETEC je ze šestiválcových a osmiválcových motorizací známá technika spojující účinnost oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic a SCR-katalyzátoru. Kapalina AdBlue vstřikovaná do výfukového potrubí připraví prostředí v němž dojde k přeměně 80 % NOx na vodu a dusík. V této konfiguraci by mohl Mercedes-Benz GLK 220 CDI BLUETEC plnit emisní normu Euro 6, US BIN 5 i kalifornský předpis LEV2.

Sériové GLK příjde na trh nejprve v provedení GLK 350 (200 kW) a GLK 320 CDI (165 kW). Později - během roku 2009 - se objeví čtyřválcové motory a verze s pohonem kol zadní nápravy.

4MATIC - podélný řetezec
Pohon všech kol převzatý ze současné třídy C staví na podélném uložení motoru vpředu, přirozeně navazující převodovce a dalších komponentech ústrojí pohonu. Výhody tohoto uspořádání podle Mercedesu spočívají mj. ve vyšší účinnosti nebo jednodušším utlumení hluku a vibrací od hnacího ústrojí. Základní rozdělení hnacích sil má poměr 45:55 (přední:zadní náprava), v další redistribuci při trakční nouzi pomáhá vícelamelová spojka u mezinápravového diferenciálu a elektronické systémy v čele s 4ETS.

Když se má GLK ukázat v terénu příjde ke slovu tlačítko G na přístrojové desce. Aktivuje se jím zvláštní režim převodovky 7G-TRONIC, který mění řadicí body, zavádí se pozvolnější charakteristika pedálu akcelerátoru, aktivuje se asistent pro sjíždění kopců a ESP se nastavuje do režimu off-road.

Sériová podoba Mercedesu GLK byla ohlášena na podzim 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…