Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první fotografie a oficiální informace

 
 

Nový model, nový trh, nové jméno. Novinka ve výrobním programu Mercedesu má prozatím podobu studie, ale známý postup přivede na trh prakticky nezměněný sériový model co nevidět.

Začněme novým výkladem pojmu GLK. G ukazuje na historickou souvislost s klasickým off-roadem - třídou G - jako by žádné SUV třídy ML nikdy neexistovalo, písmeno L patří luxusu na kolech a písmeno K kompaktním rozměrům. I když konkrétní míry zatím nebyly zveřejněny, je kompaktnost brána zejména ve vztahu k ostatním SUV s třícípou hvězdou na kapotě.

Design nového SUV ovládly hrany v míře, která byla naposledy k vidění u třicet let starého G. Dvouprostorová karoserie začíná velmi dlouhou přídí, pokračuje velmi dlouhým rozvorem (2,72 m) a náhle končí překvapivě krátkou zádí. Profilování povrchových plechů na dvou párech bočních dveřích připomíná třídu C. Zdá se, že rostoucí prolis je stěžejním spojovacím článkem třídy GLK s ostatní současnou automobilovou produkcí Mercedesu. Sebevědomé přídi dominuje velká maska se třemi žebry a vzdorovitě tvarované sdružené světlomety, připomínající trochu Nissan X-Trail. Světelný design studie využívá bohatě možnosti současné diodové techniky, když tyto moderní světelné prvky najdeme jak v denních světlech na nárazníku, tak nahoře na pomocném rámu na střeše a dvěma řadami i na krytech vnějších zpětných zrcátek.

Celkové rozložení hmot tvůrci u prezentační 4,52 m dlouhé studie upravili zatmavením rámů oken a sloupků karoserie, které i samy o sobě opticky nemají příliš velkou mocnost. Dvacetipalcová kola se usadila v lemech blatníků stejně hranatých jako je "hranatý" charakter auta. Tisková zpráva nezapomíná upozornit na bohatě prosklený interiér a zvýšenou polohu cestujících, kteří tak mají i ve městech více než dobrý výhled všemi směry.

Speciální barva “diamond white magno” má metalický efekt ale netradiční matný povrchový lak. Uvnitř panuje černobílá extravagantně-luxusní nálada. Na první pohled poněkud subtilní přístrojová deska má nad středovou konzolou vikýř s obrazovkou palubního informačního a navigačního systému. Počítá se s přítomností sady šesti obvyklých airbagů a dalšího airbagu pro kolena řidiče.

Čtyři pro Vision, šest pro sérii
Určitým zklamáním bude pro Američany na Naias v Detroitu přítomnost čtyřválce pod kapotou nového GLK. Co víc, motor 2,2 CDI BLUETEC (125 kW) bude spalovat naftu. Propagace čistých turbodieselů je pro Mercedes-Benz na americké půdě nesmírně důležitá, protože jde o hlavní zbraň proti hybridní lobby japonských a amerických výrobců, která navíc je k dispozici prakticky okamžitě pro širokou škálu produkčních modelů.

Čtyřválec pod kapotou vize má systém vstřikování nafty common-rail čtvrté generace (až 2000 bar) a dvoustupňové přeplňování. Za jménem BLUETEC je ze šestiválcových a osmiválcových motorizací známá technika spojující účinnost oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic a SCR-katalyzátoru. Kapalina AdBlue vstřikovaná do výfukového potrubí připraví prostředí v němž dojde k přeměně 80 % NOx na vodu a dusík. V této konfiguraci by mohl Mercedes-Benz GLK 220 CDI BLUETEC plnit emisní normu Euro 6, US BIN 5 i kalifornský předpis LEV2.

Sériové GLK příjde na trh nejprve v provedení GLK 350 (200 kW) a GLK 320 CDI (165 kW). Později - během roku 2009 - se objeví čtyřválcové motory a verze s pohonem kol zadní nápravy.

4MATIC - podélný řetezec
Pohon všech kol převzatý ze současné třídy C staví na podélném uložení motoru vpředu, přirozeně navazující převodovce a dalších komponentech ústrojí pohonu. Výhody tohoto uspořádání podle Mercedesu spočívají mj. ve vyšší účinnosti nebo jednodušším utlumení hluku a vibrací od hnacího ústrojí. Základní rozdělení hnacích sil má poměr 45:55 (přední:zadní náprava), v další redistribuci při trakční nouzi pomáhá vícelamelová spojka u mezinápravového diferenciálu a elektronické systémy v čele s 4ETS.

Když se má GLK ukázat v terénu příjde ke slovu tlačítko G na přístrojové desce. Aktivuje se jím zvláštní režim převodovky 7G-TRONIC, který mění řadicí body, zavádí se pozvolnější charakteristika pedálu akcelerátoru, aktivuje se asistent pro sjíždění kopců a ESP se nastavuje do režimu off-road.

Sériová podoba Mercedesu GLK byla ohlášena na podzim 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
Mercedes-Benz GLK Freeside Mercedes-Benz GLK Freeside
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: první…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 



Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…