Mercedes konzultoval vývoj svých nových tříválců s Fordem

Vzpomínáte si ještě, jak Mercedes-Benz sliboval, že se nevydá cestou tříválců jako BMW? Tak to ...stále platí. Trojcípá hvězda by i nadále neměla být kompatibilní se třemi válci pod kapotou, i přesto ale takové pohonné jednotky vyvíjí.
Spolupracuje na nich s Renaultem a budou určeny pro novou generaci modelu Smart Fortwo a Renault Twingo a dost možná i pro spekulovaný druhý pokus o vstup do třídy malých aut, umístěný mezi Smart Fortwo a Mercedes-Benz třídy A. Zajímavé na tom je ale zejména to, že inženýři Mercedesu byli na výzvědách u Fordu!
Ředitel vývoje motorů Mercedesu Roland Kemmler se nechal slyšet, že tříválec Ford 1.0 EcoBoost je "velmi zajímavý a působivý motor" a inženýři stuttgartské značky se proto sešli se svými protějšky od Fordu, aby se od nich něčemu přiučili. Jak asi tušíte, nebylo to zadarmo. Ford se pro změnu zajímal o benzinové motory Mercedesu, splňující normu Euro 6 a využívající přímého vstřikování vrstvené chudé směsi.
Jak je vidět, když jde o snižování nákladů, konkurenční boj jde stranou. Ostatně spolupráce Mercedesu, Renaultu a Fordu se netýká jen turbených tříválců a techniky Euro 6, tyto tři značky (a tím pádem vlastně i Nissan) už dříve oznámily, že spojí své síly při vývoji vodíkových automobilů s palivovými články, které chtějí uvést na trh v roce 2017. Mimo to vyvíjí Mercedes a Renault-Nissan společně platformu pro malá auta a pracuje i na jejich elektrických variant.