24.4. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

MG chce být jako Alfa Romeo. V roce 2019 se vrátí do Evropy, Qoros se jí naopak vzdává

 

Číňany vlastněná britská značka dnes v Evropě prodává svá auta jen v Británii, chce se ale vrátit i na kontinent. Naopak Qoros své plány na dobytí starého kontinentu vzdává.

Původem britskou značku MG od roku 2007 vlastní čínská automobilka SAIC Motor, která nyní chystá její evropskou expanzi. Po návratu MG na britský trh se nyní počítá s jeho opětovným vstupem do kontinentální Evropy. Pozapomenutý čínsko-izraelský Qoros má naopak jiné plány, snah na expanzi v Evropě se vzdal.

MG dnes vedle Velké Británie nabízí svá auta v Číně nebo v Jižní Americe, přičemž od roku 2019 začne svá auta postupně prodávat i ve většině států kontinentální Evropy. Zatím však není jasné, které trhy se značky MG dočkají jako první. Vsadit chce na vcelku širokou nabídku vozů zahrnující SUV (ZS a GS), kompaktní hatchback nebo malý vůz (model 3).

Přitom bude chtít oživit dávné vzpomínky na „em dží,“ hlavně někdejší slavný sporťák MG B, vyráběný od šedesátých do osmdesátých let. „MG je jako Alfa Romeo. Je velice těžké zničit tuto značku, těžko se zapomínají dobré časy,“ tvrdí Pieter Gabriels, ředitel evropské divize automobilky SAIC Motor, majitele MG.

Evropská verze MG GS: Má automat, patnáctistovku turbo a vypadá hrozně

Kvůli svým plánům SAIC již založilo novou evropskou centrálu v Lucembursku, která má dohlížet na kontinentální prodeje MG. Může překvapit, že evropská divize nebude sídlit v domovském Spojeném království, což patrně má co do činění s brexitem, byť sama automobilka SAIC takové spekulace popírá. Pravdou ale je, že MG už své britské kořeny značně zpřetrhalo. Montáž v britském Longbridge (bývalé továrně MG Rover) firma loni ukončila, a tak své vozy nyní do Evropy dováží z Číny.

Plány na evropský rozvoj MG překvapují, a to hlavně z toho důvodu, že na domácím britském trhu (kde má největší šanci na úspěch) značka po svém návratu tolik nezaujala. Její britské prodeje sice stabilně rostou, loni registrovaných 4.192 aut ale není žádný zázrak. Vždyť to je úroveň SsangYongu (4.444 registrací), Alfy Romeo (4.881) či Abarthu (3.966). Naopak v Číně loni MG prodala 80.289 vozů, k tomu je nutné připočíst dalších 241.331 aut značky Roewe, která využívá techniku od MG.

To naopak značka Qoros své evropské plány ruší. Nově založená značka sídlící v Číně a financovaná izraelskými investory v roce 2013 šokovala na ženevském autosalonu svým vůbec prvním modelem, 3 sedan, který byl nečekaně povedený. Jenže následné velkolepé snahy o rozvoj se nepodařily.

Qoros chystá bezvačkový motor Qamfree

Nové značce se příliš nedaří ani v domovské Číně, kde viděla velký potenciál, a tak evropskou expanzi nejprve odložila, aby jí nyní zcela zrušila. „Kurz naše myšlenky zlikvidoval. Chceme působit tam, kde jsou peníze, nikoliv tam, kde musíme přesvědčovat lidi. A peníze jsou nyní v Číně,“ vysvětluje změnu plánů šéfdesignér Qorosu Gert Hildebrand, který v minulosti pracoval u Mini.

Místo do Evropy by tak mohl Qoros vstoupit do Jižní Ameriky, kde by mohl mít větší šanci na úspěch. Evropské působení tak zatím zůstane jen krátkou epizodou. Qoros totiž aktuálně funguje na slovenském trhu, kde chtěl testovat reakce evropských zákazníků. Více od něj v dohledné době nečekejme.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky MG Nové modely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…