Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG v Šanghaji: Sériový model 3 pro Evropu a koncept SUV CS

David Bureš
Diskuze (4)
Zatímco představený malý hatchback značky MG se začne prodávat ještě letos, kompaktní SUV má k sériové výrobě dále.

Číňany vlastněná automobilka MG, která sídlí ve Velké Británii, představila na šanghajském autosalonu dva modely – evropskou verzi malého hatchbacku 3 a koncept kompaktního SUV CS.

Pětidveřový model MG 3 se ještě během letošního roku začne prodávat na vybraných evropských trzích, o jeho montáž se postará britská továrna Longbridge.

Zákazníkům má auto nabízet stylový vzhled a zároveň nízkou cenu a praktičnost. S tím bude spojena i bohatá nabídka individualizace vzhledu.

MG 3 bude v Evropě nabízeno s jediným motorem – atmosférickým čtyřválcem o neznámém objemu, který nabídne výkon 77 kW. Zážehový motor bude spolupracovat s pětistupňovým manuálem.

Automobil je dlouhý 4.015 milimetrů, široký 1.728 mm a vysoký 1.520 mm, rozvor náprav činí 2.520 milimetrů.

Druhý představený vůz v Šanghaji – MG CS – zatím zůstává konceptem, v Británii sídlící automobilka však zvažuje jeho sériovou výrobu. Ta však nepřijde dříve než v roce 2015. MG do té doby chce rozšířit své evropské operace.

Také CS používá současné stylistické prvky značky – především typicky tvarovanou příď s úzkým prolisem mezi hlavními světlomety a výrazným logem automobilky. Díky výraznému otvoru v předním nárazníku působí toto SUV velice dynamickým dojmem.

MG CS (pokud si ponechá tento název) zacílí například na Nissan Qashqai. V nabídce motorů se má podle neoficiálních informací objevit přeplňovaná benzinová patnáctistovka a dvoulitr a zřejmě i turbodiesel. Auto pravděpodobně nabídne i pohon všech kol.

Automobilka MG sídlí v anglickém Birminghamu, jejím vlastníkem je čínská SAIC Motor. V současnosti MG na britském trhu nabízí pouze model nižší střední třídy MG 6, který je k dispozici jako liftback a sedan. To na čínském trhu se prodávají modely MG 3, hatchback nižší střední třídy MG 5, MG 6 a sedan MG 7 (upravená verze letitého Roveru 75).

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 4. 2013 23:44
Re: Rover..
po pravde? Cinani uz to kupovali mrtvy... jenom kvuli technologiim. MG Rover skutecne a cilene zabilo BMW, kdyz z neho napred vykradlo potencial Land Rovera - ale to se nesmi rikat nahlas. Pry je to nekorektni...
22. 4. 2013 21:05
Re: Rover..
Pod pojmom "divy" myslis totalna likvidacia MG/Roveru zo strany Cinskych vlastnikov a nasledne vykradnutie know-how a technologii do Ciny?

Po zniceni MG/Roveru zo strany Ciny ostalo 15 tisic Britov bez prace.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 4. 2013 20:25
Re: Rover..
no... není to Rover, ale MG... a z všeho nejvíc mi to připomělo Trabant první generace.
[odkaz]
Dělal jsem pro MG Rover 14 let... a jsem rád, že jsem spolupráci s novým vlastníkem odmítnul. Tohle bych "nedal".
:-(
Rover je mrtev...
Avatar - Jaros71
22. 4. 2013 11:22
Rover..
To SUV by mohlo být zajímavé..ve stylu Renault Captur nebo Opel Mokka.. :yes:
Lidi o ty auta mají zájem..uvidíme kdy bude v prodeji a za kolik. ;-)
Je vidět , že čínské peníze dělají divy nejen s Volvem.. :-)