Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Milion dolarů za neotevřené dveře: Je Tesla Model X smrtonosná past?

Michal Fokt
Diskuze (52)
Křídlové dveře Tesly Model X jsou jedním z velkých lákadel modelu, ale mohou také v případě havárie uvěznit posádku uvnitř auta.

A máme zase Teslu v centru pozornosti médií. Postarala se o to čínská majitelka crossoveru Model X Lee Tada, která požaduje po americké automobilce odškodnění ve výši osm milionů juanů (cca milion dolarů) za to, že se po havárii nepodařilo otevřít zadní křídlové dveře.

Problém nastal při dopravní nehodě, při níž vůz narazil údajně v rychlosti přibližně 75 km/h do bočních betonových svodidel, otočil se o 180 stupňů a následně kolidoval s Fordem Focus. Tesla byla řízena šoférem, zatímco majitelka s přítelem seděli vzadu, kde ale zůstali po havárii uvězněni, vzhůru výklopné dveře se po havárii nedaly ani na jedné straně otevřít. Poté, co pasažéři uslyšeli, jak začínají akumulátory explodovat, museli k úniku použít přední dveře. Vůz následně zachvátily plameny.

Čínské zastoupení Tesly odmítlo zaplatit a tvrdí, že k havárii došlo ve vyšší rychlosti, než bylo uváděno. Dále se hájí, že při haváriích ve vysoké rychlosti může začít hořet jakékoli auto, elektrické i konvenční, ostatně hořet začal po srážce i benzinový focus. Automobilka přislíbila úřadům pomoc při šetření havárie, o vyplacení odškodného ale v žádném případě neuvažuje.

Michal Fokt
Diskuze (52)
26. 4. 2017 20:07
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Mám dvě auta. V-Klasse pro rodinu, na víkendy, vození bagáže a kol a na delší trasy mimo okolí komína. Na denní ježdění (2 děti a můj notebook) do přecpaného města jsem si pořídil i3.
V práci i doma mám wallbox, takže ani moc nevyužívám veřejné nabíječky. Jen když jedu do Prahy, tak si odskočím na jídlo do nějakého obchodního centra a mezitím si auto nabiju v garážích.
Za mě spokojenost. A až přijde Audi e-tron, tak jsem přesvědčen, že manželka vymění svoji Q7 za něj.
Je fakt, že kdo nejezdil elektrikou, tak to nechápe, co na tom je. :-) Je vždycky sranda (a někdy i dost práce, takže to často vzdávám) vyvracet bludy a nesmysly v diskuzích od lidí, co s tím nikdy trochu déle nejezdili.
26. 4. 2017 20:00
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Pokud vynechám diesel (kde si bez turba neškrtneš), tak mi zbyla Mazda (možná ještě něco), kde jejich motor mi připomněl chcíplotinu před svozem do kafilérky. Aby to trochu táhlo, tak jsem tomu furt musel šlapat na plyn a poslouchat neustále vytočený motor se mi fakt nechtělo.
A co vím, tak žádnému motoru (ani bez turba) nedělá dobře plný výkon nastudeno.
Na elektrice mi moc vyhovuje to ticho a když šlápneš na plyn, tak to okamžitě vystřelí, aniž bych musel podřazovat a poslouchat vytočený motor.
Avatar - Bazalt
26. 4. 2017 15:04
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
tomu říkám sofistikovaná odpověď :yes:
26. 4. 2017 13:47
a co nouzove otevirani
sak ty dvere maji nouzeve otevirani, v dolni casti dveri pod mrizkou reproduktoru ktery jde celkem snadno sundat, je nouzove otevirani ktere odjisti spodni zamek dveri, odpusti ten mechanizmus ktery dvere otevira a dvere se tak v pripade ze je auto na strese vpodstate samovolne otevrou, ale i rozbijou

predpokladam ze tohle si pani majitelka nenastudovala, tak jasne ta bychle co k tomu autu je neni zabavne cteni, pro ty co cist nechtej to tam je i rozkreslene a nafocene

jinak Cinani us to na Teslu zkousi po nekolikate, ze vsech soudnich sporu nakonec seslo protoze se ukazalo ze jde bud o pojistne podvody a nebo totalni hloupost lidi co pri prevzeti auta podepsali ze si nastudovali manual a pak se ukazalo ze si nastudovali jen velke kulove a chyba byla na jejich strane >:D

jinak FW povazuju za ptakovinu
26. 4. 2017 13:36
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
v CR je cca 34 tisic stojanu na cerpani fosilnich paliv (benzin/nafta), ne cerpacek, ale stojanu, cerpacek je neco prez 5.5 tisice, a ted k dalsim cislum, v CR je registrovano cca 5.5 osobnich a lehkych uzitkovych aut, tedy bez tezke nakladni dopravy nad 3.5 tiny by na kazdy stojan v CR pripadlo priblizne 162 aut, naproti tomu verejnych nabijecich stojanu je v CR cca 320 kusu, alektromobilu je cca 1000, takze na kazdou verejnou nabijecku pripadaj v CR pripadaj 3 az 4 elektromobily, velka sposuta soucasnych majitelu BEV si nabiji auta doma a verejne stojany vyuzivaji jen na delsi trasy, mimochodem do 2020 ma bejt v CR prez 1600 verejnych nabijecich mist, odhady jsou ze v 2020 bude v CR registrovani cca 10 tisic BEV, tedy 6-7 BEV na jeden verejny stojan

CEZ i CEPS v kazdorocni zprave uvadi stav siti, vloni tam bylo ze site v CR jsou pripravene na priblizne 1 milion EV ;-) , a jen za lonsky rok bylo v CR registrovano k odberu elektriny nad 1MWh prez 5300 odbernych mist, takze pro energetiky je par stojanu do roka co maj v lepsim pripade 0.1MWh naprosto minoritni zalezitost a nema smysl aby to nejak vyznamne resili, vsechny ty mista ktera se registruji, a tedy i nove stojany maji samozrejme rezervovany vykon a za ten rezervovany vykon energetikum z CEPS plati ;-)

za poslednich 10 let v CR nehrozil ani jeden black-out z nedostatku energie, naopak hrozilo nekolik z prebitku energie

to ze na tve oblibene trase je 14 cerpacek zajima jen tebe, vsem ostatnim je to u zadnice >:D