Alfa Romeo MiTo TCT: Malá Alfa s dvouspojkovou převodovkou stojí 497 tisíc Kč
Prvním modelem koncernu Fiat s novou dvouspojkovou převodovkou FPT C635 je Alfa Romeo MiTo. Zde je možné agregát s obchodním označením TCT (znamená Twin Clutch Transmission tedy doslova dvouspojková převodovka) objednávat s motorem 1,4T MultiAir o výkonu 99 kW. Jedná se o šestistupňovou převodovku se dvěma suchými spojkami.
Tato motorizace bude zpočátku jedinou možností, jak objednat převodovku TCT. Do jiných verzí MiTa se zatím nechystá a Giulietta ji dostane (také s motorem MultiAir) až počátkem příštího roku, poté, co se u FPT rozeběhne její výroba naplno.
TCT snižuje kombinovanou spotřebu o 0,1 litru na 5,5 l/100 km, 1,4T MultiAir je tedy s touto převodovkou neúspornější benzinovou motorizací pro MiTo. Díky reakcím motoru a rychlosti převodovky se akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy téměř vyrovná motoru 1,4T (114 kW) s manuální převodovkou.
Současně s rozšířením nabídky o dvouspojkovou převodovku TCT motor 1,4T MultiAir s manuální převodovkou zlevnil o 30 tisíc Kč na 457.000,- Kč. Ceny ostatních motorizací se změnily jen v řádu tisícikorun.
Alfa Romeo MiTo - ceny na českém trhu (srpen 2010) | |||||
Motor | 1,4 MPI | 1,4 MultiAir | 1,4T MultiAir | 1,4T | 1,4T MultiAir |
Převodovka | 6M | 6M | 5M (6DS) | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Válce/ventily | 1368 | 1368 | 1368 | 1368 | 1368 |
Největší výkon [kW/min-1] | 58/6000 | 77/6500 | 99/5000 | 114/5500 | 125/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 120/4750 | 130/4000 | 206/1750 | 230/3000 | 250/2500 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 185 | 207 (207) | 215 | 219 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 10,8 | 8,4 (8,2) | 8,0 | 7,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,7 | 5,6 (5,5) | 6,5 | 6,0 |
Cena Progression [Kč] | 362.000,- | 392.000,- | - | - | - |
Cena Distinctive [Kč] | 394.000,- | 424.000,- | 457.000,- | 500.000,- | - |
Cena Distinctive TCT [Kč] | - | - | (497.500,-) | - | - |
Cena Quadrifoglio Verde [Kč] | - | - | - | - | 552.000,- |
MiTo se nabízí ve dvou úrovních výbavy. Základní Progression sedm airbagů, stabilizační systém VDC s asistentem pro rozjezd do kopce, systém D.N.A., palubní počítač a 16palcová ocelová kola. Klimatizace je za příplatek 20 tisíc Kč, nebo v paketu Junior (s 16palcovými litými koly, spoilerem a předními mlhovkami) za 24 tisíc Kč.
Vyšší výbava Distinctive složením odpovídá Progression s paketem Junior, navíc jsou chromované lišty na karoserii a kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, naopak chybí mlhovky. Kromě řady luxusních a designových doplňků obsahuje nabídka příplatkové výbavy také dva zvýhodněné pakety.
Sport paket 1 (+20 tisíc Kč) obsahuje 17palcová litá kola, hodnotnější čalounění, spoiler a odlišný zadní nárazník. Sport paket 2 má prakticky stejné složení, místo 17palcových kol ale obsahuje 18palcová. Stojí 28 tisíc Kč.
Alfa Romeo MiTo - ceny vznětových motorů na českém trhu (srpen 2010) | ||
Motor | 1,3 JTDM | 1,6 JTDM |
Převodovka | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 6/4 | 6/4 |
Válce/ventily | 1248 | 1598 |
Největší výkon [kW/min-1] | 70/4000 | 88/3750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 200/1500 | 320/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,6 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 | 4,8 |
Cena Progression [Kč] | 422.500,- | - |
Cena Distinctive [Kč] | 454.000,- | 503.000,- |