Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo TCT: Malá Alfa s dvouspojkovou převodovkou stojí 497 tisíc Kč

Diskuze (39)
U českých prodejců Alfa Romeo je již možné objednávat model MiTo s dvouspojkovou převodovkou TCT. Cena s motorem 1,4T MultiAir je 497.500,- Kč, příplatek za dvouspojkovou převodovku činí 40.500,- Kč.

Prvním modelem koncernu Fiat s novou dvouspojkovou převodovkou FPT C635 je Alfa Romeo MiTo. Zde je možné agregát s obchodním označením TCT (znamená Twin Clutch Transmission tedy doslova dvouspojková převodovka) objednávat s motorem 1,4T MultiAir o výkonu 99 kW. Jedná se o šestistupňovou převodovku se dvěma suchými spojkami.

Tato motorizace bude zpočátku jedinou možností, jak objednat převodovku TCT. Do jiných verzí MiTa se zatím nechystá a Giulietta ji dostane (také s motorem MultiAir) až počátkem příštího roku, poté, co se u FPT rozeběhne její výroba naplno.

TCT snižuje kombinovanou spotřebu o 0,1 litru na 5,5 l/100 km, 1,4T MultiAir je tedy s touto převodovkou neúspornější benzinovou motorizací pro MiTo. Díky reakcím motoru a rychlosti převodovky se akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy téměř vyrovná motoru 1,4T (114 kW) s manuální převodovkou.

Současně s rozšířením nabídky o dvouspojkovou převodovku TCT motor 1,4T MultiAir s manuální převodovkou zlevnil o 30 tisíc Kč na 457.000,- Kč. Ceny ostatních motorizací se změnily jen v řádu tisícikorun.

Alfa Romeo MiTo - ceny na českém trhu (srpen 2010)
Motor1,4 MPI1,4 MultiAir1,4T MultiAir1,4T1,4T MultiAir
Převodovka6M6M5M (6DS)6M6M
Zdvihový objem [cm3]4/44/44/44/44/4
Válce/ventily13681368136813681368
Největší výkon [kW/min-1]58/600077/650099/5000114/5500125/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]120/4750130/4000206/1750230/3000250/2500
Max. rychlost [km/h]165185207 (207)215219
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,88,4 (8,2)8,07,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,75,6 (5,5)6,56,0
Cena Progression [Kč]362.000,-392.000,----
Cena Distinctive [Kč]394.000,-424.000,-457.000,-500.000,--
Cena Distinctive TCT [Kč]--(497.500,-)--
Cena Quadrifoglio Verde [Kč]----552.000,-

MiTo se nabízí ve dvou úrovních výbavy. Základní Progression sedm airbagů, stabilizační systém VDC s asistentem pro rozjezd do kopce, systém D.N.A., palubní počítač a 16palcová ocelová kola. Klimatizace je za příplatek 20 tisíc Kč, nebo v paketu Junior (s 16palcovými litými koly, spoilerem a předními mlhovkami) za 24 tisíc Kč.

Vyšší výbava Distinctive složením odpovídá Progression s paketem Junior, navíc jsou chromované lišty na karoserii a kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, naopak chybí mlhovky. Kromě řady luxusních a designových doplňků obsahuje nabídka příplatkové výbavy také dva zvýhodněné pakety.

Sport paket 1 (+20 tisíc Kč) obsahuje 17palcová litá kola, hodnotnější čalounění, spoiler a odlišný zadní nárazník. Sport paket 2 má prakticky stejné složení, místo 17palcových kol ale obsahuje 18palcová. Stojí 28 tisíc Kč.

Alfa Romeo MiTo - ceny vznětových motorů na českém trhu (srpen 2010)
Motor1,3 JTDM1,6 JTDM
Převodovka5M6M
Zdvihový objem [cm3]6/46/4
Válce/ventily12481598
Největší výkon [kW/min-1]70/400088/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500320/1750
Max. rychlost [km/h]180198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,69,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,8
Cena Progression [Kč]422.500,--
Cena Distinctive [Kč]454.000,-503.000,-

Diskuze (39)
18. 8. 2010 07:06
Re: Zvrhlost
Možná tě to překvapí. Ale i když u koncernu měli s prvními DSG problémy s naladěním a softwarem, tak čistě z hlediska použité techniky se jedná o lepší než u současných 7-mi stupňových DSG, které jsou podstatně citlivější na způsob zacházení. Pokud se to nechá v automatu tak není problém, ale pokud někdo častěji bude jezdit v manuálním režimu ten na tom bude hůř, něž kdyby měl starší převodovku.
16. 8. 2010 21:03
Re: Zvrhlost
V tomto případě je to myslím úplně jedno.
16. 8. 2010 19:26
Re: Zvrhlost
...btw. chudý duchem v té frázi neznamená, že je někdo blb, znamená to "chudý z přesvědčení" - to aby sis nepletl vozy a kozy...
Avatar - white label
16. 8. 2010 16:57
Re: Zvrhlost
Aha, no tak tím se to definitivně vysvětluje/potvrzuje... ;-) >:-[]
16. 8. 2010 16:47
Re: Zvrhlost
Fiatu se to uspokojive podarilo vyresit tak, ze dvojspojkovou prevodovku pro motory s vyssim tocivym momentem vubec nema >:-[]