Mitsubishi i táhne na Evropu

Mitsubishi i táhne na Evropu

 

Japonský mikrovůz se vydává motorizovat evropská města

Japonská mikroauta si dobře pamatuje každý, kdo někdy navštívil některé z přeplněných velkoměst Nipponu. Maličké vozy s motorkem do 660 cm3, poskytující nejnutnější pohodlí, tam díky daňovým úlevám jezdí ve statisícových počtech a jsou zajímavým obchodním artiklem pro všechny tamější výrobce. Mimo Japonsko je prakticky neuvidíme, přesto se jeden z nich vydal na dlouhou cestu na západ.

Mitsubishi i

je na první pohled další pitoreskní bublinou, obalující posádku, její zavazadla a motor jen zcela nezbytným množstvím materiálu. Ovšem skutečnost je o hodně zajímavější - pod přátelskou tváří se skrývá paleta špičkových technologií, jak už je u japonských výrobků zvykem. 3,4 m dlouhý mikrovůz napjatě čekal na úspěch tří maličkých kolíňat. Trh ukázal, že ve stále plnějších evropských metropolích je dostatek tržního prostoru pro malé a mrštné, 3,4 m dlouhé městské vozíky, proto kromě urychleně dokončovaného vývoje Fiatu 500 se chystá i první předvoj zpoza Kuril.

Uvnitř

je i přes minimální vnější rozměry překvapivý dostatek místa pro čtyři dospělé i jejich zavazadla. Kola daleko od sebe dovolila navrhnout velké dveře i prostor pro posádku, díky němuž uvnitř čeká pohodlí a prostor, jaký by nikdo nečekal. Zadní lavici, dělenou 50:50, je možné vyklopit vpřed a odvézt ve dvou i opravdu velký nákup. Myšleno bylo i na dobrý výhled, proto kromě velkých oken architekti navrhli i minimalistickou, nízko uloženou palubní desku. Mitsubishi zvolilo obvyklou strategii jediné výbavy, proto ve standardní specifikaci nechybí automatická klimatizace, dvojice airbagů, ABS s EBD, ISOFIX, 4 elektrická okna s ochranou proti přivření, elektrická a sklopná zrcátka, keyless entry a antialergická úprava vnitřních materiálů a filtrů ventilace podle přísné japonské normy Oeko-Tex Standard 100.

Technika

přináší mezi nejmenší malou revoluci - Mitsubishi i totiž přijíždí s prostorovým hliníkovým rámem, který na minimálním půdorysu zajistí odpovídající tuhost a bezpečí, při zachování klíčové nízké hmotnosti. S tím se sice svého času pochlubila již Audi A2, ovšem ta je o 40 cm delší a nedosáhla tržního úspěchu. Další finesou je extrémní rozvor 2550 mm (jen o 28 mm méně, než o 118 cm delší Octavia II), umožňující dokonalé využití nevelkého obestavěného prostoru a také zachování výborných jízdních vlastností pro krátké a vysoké auto. O pohon se stará před zadní nápravou uložený přeplňovaný tříválec 660 cm3 o výkonu 50 kW a 93 Nm s mezichladičem stlačeného vzduchu a variabilním časováním sacích ventilů MIVEC, pohánějící přes čtyřstupňovou samočinnou převodovovku INVECS-II, pro městský provoz vhodnější, než robotizované skříně některých konkurentů. Nejvyšší rychlost dosahuje 145 km/h, zrychlení 0 - 80 Km/h trvá 11,2 s, to vše při průměrné spotřebě 4,3 l/100 km a emisích CO2 méně než 120 g/km

Zatím pouze pro Velkou Británii chystaná verze s pravostranným řízením bude stát 8.990 £. Vydá se bojovat o tržní podíly s kolíňaty, Chevorletem Spark/Matiz, Kií Picanto a Hyundai Atos Prime.

Anketa

Mají japonská mikroauta šanci v Evropě?
  • Ano, donutí nás ropa a parkovací místa

    45,9

    Hlasovat

     
  • Ne, ego Evropanů to nedovolí...

    11,8

    Hlasovat

     
  • Ne, dokud to R.Williams neprohlásí za módu.

    4,6

    Hlasovat

     
  • Ano, ale jen za cenu Sparka a spol.

    37,7

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 






 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…