Mitsubishi odhalilo crossover Xforce. Má jezdit mimo asfalt bez čtyřkolky
Nové Mitsubishi Xforce je navzdory odvážnému názvu stokoňovým crossoverem, který nemá v nabídce ani pohon všech kol. Nabídne ale tři jízdní režimy pro ztížené podmínky a podvozek laděný tak, aby byl pohodlný i na mizerných cestách svých cílových trhů.
Zatímco v Evropě značka Mitsubishi prodává jen drobně upravené renaulty, jinde na světě nabízí i auta vlastního vývoje. K těm v jihovýchodní Asii, Latinské Americe, Africe a na blízkém východě nově přibyl crossover s odvážným názvem Xforce.
S délkou 439 cm a šířkou 181 cm je xforce zhruba velikosti Škody Karoq a poháněná jsou přední kola. Kromě počtu dveří zde ale veškerá podobnost končí. Xforce nabídne jediný motor, nepřeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 105 koní. Spolupracuje s ním bezestupňová převodovka a pohon 4x4 není v nabídce.
Navzdory tomu Mitsubishi vůz pozicuje jako auto, které zvládne i něco jiného než asfalt. Jednak tu je světlá výška slušných 222 mm a jednak většina jízdních režimů je určena do náročných podmínek. Není tu sportovní mód; kromě normálního je v nabídce režim pro mokro, šotolinu a bláto. Nejdůležitějším úkolem jízdních režimů je upravovat chování elektronického systému rozdělování točivého momentu mezi přední kola.
Cílovým trhům je přizpůsoben i podvozek, u nějž bylo cílem vývoje, aby vozil posádku komfortně po mizerných silnicích. Souvisí s tím i strmější převod řízení, díky němuž bude vůz mít rychlejší reakce na pohyby volantem.
Novinka se bude vyrábět v závodě Mitsubishi Krama Yudha v Jakartě v Indonésii. Odtud se bude vyvážet na další trhy, v Evropě ani v USA ji však nečekejme. Ceníky zatím nejsou na světě, stejně tak spotřeba paliva dosud nebyla zveřejněna.