Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Mitsubishi L200 4. generace: Prohrál se ctí

Svět motorů Svět motorů 16. 5. 2023 • 04:45
56
1
Zobrazit náhledy (56)
Kromě pětimístné kabiny se nabízela také krátká, dvoumístná varianta Single cab (na snímku) a čtyřmístná Club cab, jejíž zadní sedačky ovšem byly pouze nouzové. Obě jsou na trhu ojetin vzácné, obvykle v nejnižších specifi kacích a po náročné službě jako pracovní vozidla. Podvozek s bytelným rámem je dobře chráněný i při průjezdu pořádným terénem. V podmotorovém prostoru se ale často montovaly kryty z druhovýroby, jako tomu je na vyfoceném exempláři. Sériový model zde má pouze plastový kryt. Velmi robustní je i kardan, který vydrží velmi tvrdé zacházení, a také nápravy, na nichž se musí počítat jen s výměnami spotřebních komponent. Velmi robustní je i kardan, který vydrží velmi tvrdé zacházení, a také nápravy, na nichž se musí počítat jen s výměnami spotřebních komponent. Povrchová koroze rámu dokáže rychle znemožnit přečtení kódu VIN vozidla. Ten se nachází pouze na tomto místě za pravým zadním kolem. U vozů často jezdících s plnou korbou nebo tahajících těžké návěsy občas praskají listová pera, což se projeví pravidelným klepáním od zadní nápravy Výtky po uvedení čtvrté generace L200 směřovaly ke krátké korbě. Od roku 2009 se nabízela prodloužená o 18 cm, na českém trhu krátká verze úplně skončila. Rozdílné délky je nutné brát v potaz při nákupu příslušenství. Výtky po uvedení čtvrté generace L200 směřovaly ke krátké korbě. Od roku 2009 (na snímku) se nabízela prodloužená o 18 cm, na českém trhu krátká verze úplně skončila. Rozdílné délky je nutné brát v potaz při nákupu příslušenství. Mitsubishi L200 si s terénem rozumí lépe než konkurence, k dispozici je navíc široká škála komponent pro další terénní úpravy. Největší limit představuje dlouhý zadní převis a celková délka vozu. Mitsubishi L200 I (1978–1986) Mitsubishi L200 II (1986–1996) Mitsubishi L200 III (1996-2006) Mitsubishi L200 V (2015–dosud) Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Kabina má jednoduché tvary a průměrné zpracování, zejména v nižších výbavách působí spartánsky. Easy Select:Rozeznat, zda je ve voze přítomen základní Easy Select, nebo příplatkový sofistikovanější Super Select, je snadné. Stačí se podívat na páku pohonu 4x4 v interiéru. Easy Select nabízí pouze režimy 2H, 4H a 4L (čtyřkolka s redukcí). Super Select má také 4HLc (4WD bez redukce a s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem) a 4LLc (4WD s redukcí a s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem). Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Jednoduché přední s sedačky nejsou příliš pohodlné na delších cestách, v testovaném kusu ale nenesou známky opotřebení Zadní sedačky jsou na pick-up překvapivě pohodlné, najdete zde spoustu místa na nohy, hlavu a i v nejnižší výbavě mají sklopnou opěrku na lokty Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Slabší varianta přeplňovaného čtyřválce s výkonem 100 kW je sice hlučný, ale naprosto spolehlivý motor, což potvrzuje i testovaný kus Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Nevýhodou jsou slabá potkávací světla se žárovkami H11, která osvětlují vozovku dosti chabě. Ve vyšších výbavách byly k dispozici účinnější, xenonové světlomety. Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mohutný kryt pod motorem je pozdějším přídavkem, stejně jako držák na naviják, který ale není součástí prodeje Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Příslušenství má menší kvalitu než zbytek vozu. Nášlapy zde sice chybějí, zato tyč s tažným zařízením je již korozí rozežraná. Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Mitsubishi L200 2.5 DI-D (100 kW) Double Cab Na voze nejsou příplatkové nášlapy, které chrání prahy při jízdě v terénu. Asi proto je na pravém boku vzpomínka na silnější náraz. Povrchová rez se už na podvozku rozšiřuje. Místy hodně, například v okolí kardanu.

Od roku 2005 vyráběná čtvrtá generace Mitsubishi L200 na evropském trhu svedla prodejní souboj s Nissanem Navara D40, který prohrála. Přitom jde o srovnatelně schopné vozidlo, jež svého japonského rivala válcuje ve spolehlivosti.

Mitsubishi je nejstarší automobilka v Japonsku a první tamní výrobce, který si osvojil pohon všech kol. Na pick-upy se ale vrhlo podstatně později než většina domácích konkurentů. Série známá v Evropě pod názvem Mitsubishi L200 a jinde jako Triton nebo Strada si ovšem od roku 1978 získala mimořádnou popularitu ve většině světa. Paradoxně na domácím, japonském trhu prodejně selhala a dnes se tam vůbec nenabízí. Čtvrtá generace přišla v roce 2005 a dosavadní chlapácký hranatý design nahradila něčím úplně novým. Reakce na vzhled byly smíšené, zakulacený pick-up s podivnou maskou nepůsobil zrovna dojmem pracovního stroje schopného jízdy v terénu.

Pick-upy už tou dobou začaly být vnímány ne pouze jako ryze pracovní stroje, ale po americkém vzoru také stylová alternativa k SUV. Mitsubishi se proto rozhodlo L200 trochu zcivilnit, což byl stejný krok, jaký už rok předtím udělal její největší konkurent Nissan Navara při přechodu z generace D22 na D40. To kromě designu znamenalo i komfortnější kabinu a lepší jízdní vlastnosti na silnici.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2023 10:51
Bez ohladu na generaciu
Bola L200vka vzdy jednym z najspolahlivejsich aut svojej doby.... dodnes vacsina L200viek v eu stale jazdi... staci ist do madarska na vidiek... po dedinach aj vo dvoroch su to same ( aj starucke ) L200vky ci hiluxy... tam nejaku polorozpadnutu nivu vo dvore ako u nas nikde nestretnete...