Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi L200
Vyšší specifikace nahrazují velkou skříňku na palubní desce barevným displejem, který zobrazuje funkce rádia, má ale i například i barometr či výškoměr.
Super Select: Rozeznat, zda je ve voze přítomen základní Easy Select, nebo příplatkový sofistikovanější Super Select, je snadné. Stačí se podívat na páku pohonu 4x4 v interiéru. Easy Select nabízí pouze režimy 2H, 4H a 4L (čtyřkolka s redukcí). Super Select má také 4HLc (4WD bez redukce a s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem) a 4LLc (4WD s redukcí a s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem).
Kromě pětimístné kabiny se nabízela také krátká, dvoumístná varianta Single cab a čtyřmístná Club cab (na snímku), jejíž zadní sedačky ovšem byly pouze nouzové. Obě jsou na trhu ojetin vzácné, obvykle v nejnižších specifi kacích a po náročné službě jako pracovní vozidla.
56
Fotogalerie

Ojeté Mitsubishi L200 4. generace: Prohrál se ctí

Michal Dokoupil

Od roku 2005 vyráběná čtvrtá generace Mitsubishi L200 na evropském trhu svedla prodejní souboj s Nissanem Navara D40, který prohrála. Přitom jde o srovnatelně schopné vozidlo, jež svého japonského rivala válcuje ve spolehlivosti.

Mitsubishi je nejstarší automobilka v Japonsku a první tamní výrobce, který si osvojil pohon všech kol. Na pick-upy se ale vrhlo podstatně později než většina domácích konkurentů. Série známá v Evropě pod názvem Mitsubishi L200 a jinde jako Triton nebo Strada si ovšem od roku 1978 získala mimořádnou popularitu ve většině světa. Paradoxně na domácím, japonském trhu prodejně selhala a dnes se tam vůbec nenabízí. Čtvrtá generace přišla v roce 2005 a dosavadní chlapácký hranatý design nahradila něčím úplně novým. Reakce na vzhled byly smíšené, zakulacený pick-up s podivnou maskou nepůsobil zrovna dojmem pracovního stroje schopného jízdy v terénu.

Pick-upy už tou dobou začaly být vnímány ne pouze jako ryze pracovní stroje, ale po americkém vzoru také stylová alternativa k SUV. Mitsubishi se proto rozhodlo L200 trochu zcivilnit, což byl stejný krok, jaký už rok předtím udělal její největší konkurent Nissan Navara při přechodu z generace D22 na D40. To kromě designu znamenalo i komfortnější kabinu a lepší jízdní vlastnosti na silnici.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!