Ojeté Mitsubishi L200 4. generace: Prohrál se ctí
Od roku 2005 vyráběná čtvrtá generace Mitsubishi L200 na evropském trhu svedla prodejní souboj s Nissanem Navara D40, který prohrála. Přitom jde o srovnatelně schopné vozidlo, jež svého japonského rivala válcuje ve spolehlivosti.
Mitsubishi je nejstarší automobilka v Japonsku a první tamní výrobce, který si osvojil pohon všech kol. Na pick-upy se ale vrhlo podstatně později než většina domácích konkurentů. Série známá v Evropě pod názvem Mitsubishi L200 a jinde jako Triton nebo Strada si ovšem od roku 1978 získala mimořádnou popularitu ve většině světa. Paradoxně na domácím, japonském trhu prodejně selhala a dnes se tam vůbec nenabízí. Čtvrtá generace přišla v roce 2005 a dosavadní chlapácký hranatý design nahradila něčím úplně novým. Reakce na vzhled byly smíšené, zakulacený pick-up s podivnou maskou nepůsobil zrovna dojmem pracovního stroje schopného jízdy v terénu.
Pick-upy už tou dobou začaly být vnímány ne pouze jako ryze pracovní stroje, ale po americkém vzoru také stylová alternativa k SUV. Mitsubishi se proto rozhodlo L200 trochu zcivilnit, což byl stejný krok, jaký už rok předtím udělal její největší konkurent Nissan Navara při přechodu z generace D22 na D40. To kromě designu znamenalo i komfortnější kabinu a lepší jízdní vlastnosti na silnici.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!