Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo X: konec prodeje kvůli silnému jenu

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Prodej Lanceru Evo X na Ostrovech skončil. Britská pobočka japonského Mitsubishi má ale zájem se podílet na vývoji nástupce.

Lancer desáté evoluce mizí z ceníku britského Mitsubishi. Jeho prodej ovlivnil kurz libry k japonskému jenu. Poslední desetikusová série už své majitele našla a další auta k dispozici nebudou, dovoz ze Země vycházejícího slunce byl definitivně ukončen. Silný jen je totiž zdražoval.

Britská filiálka automobilky se třemi diamanty ve znaku sice přemýšlela o způsobech jak udržet tuhle ikonu na trhu včetně absence jakékoli marže, ale nakonec své úsilí vzdala. Generální ředitel Mitsubishi UK Lance Bradley k tomu řekl: „Byli jsme zvyklí Lancery Evo prodávat za 30 tisíc liber, teď bychom museli účtovat zákazníkům dvojnásobek.“

Bradley dodal, že pozornost se soustředí na nástupce a společnost, kterou momentálně vede, by se velmi ráda podílela na jeho přípravách. „Obyčejné“ Mitsubishi Lancer v pořadí deváté generace se objeví za dva roky. Výkonné Evo, říkejme mu klidně XI, přijde pochopitelně o něco později. Tedy s největší pravděpodobností, protože i přes jeho podzimní oznámení, zatím ještě nebylo vedením v Japonsku oficiálně schváleno.

K této otázce Lance Bradley argumentoval pádně:„Spojené království je pro Evo mimořádně důležitým trhem. V našem nejúspěšnějším roce jsme prodali 1.400 jednotek!“ Dosud se ve spojitosti s Evo XI spekulovalo hlavně o hybridu. Ano, přeplňovaný benzinový čtyřválec odejde do historie ve prospěch hybridního pohonu. V tuto chvíli není ale jasné, s jakým druhem agregátu bude elektromotor spojen. Nevylučuje se ani příchod turbodieselu. Skalní fanoušci dvacetileté legendy určitě obracejí oči v sloup.

Zůstane z Eva vůbec ještě něco? „Pravděpodobnější je zachování čtyřdveřového sedanu než přechod k hatchbacku,“ ujistil Bradley.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
11. 7. 2012 16:06
Re: Diesel
Tvůj příspěvek je pěkný blud. GB nemá hyperinflaci dokonce je se pohybuje v na podobné úrovni jako v ČR. Pravidla inportu exportu jsou dána smlouvami v rámci WTO a EU. Celní politiku již neurčuje vláda, ale tyto všeobecné smlouvy což je dobře. Auto z Japonska si mohu dovést za úplně stejných podmínek, ale nedostanu jej na značky.
Prostě Lancer EVO X byl propadák a proti IX šel jinou cestou a očividně tato cesta nebyla z nejlepších.
Avatar - Dinar
11. 7. 2012 14:28
Re: Diesel
Kromě rozdílů v požadavcích na pravo/levo stranné řízení, jaké jiné "takové" než v U.K. překážky klade dovozům aut z Japonska "třeba ČR"? A jsou větší než ty, které klade Japonsko dovozům z ČR?
Avatar -
anonym
11. 7. 2012 11:08
Re: Diesel
Evo není auto na denní ježdění do práce a o víkendu do Lidla.
Hlavní problém je současná krize v GB. Vládne tam superinflace, vstupy, energie atd. tam zdražují zásadně každé 3 měsíce. Exportní ceny britských výrobků zdražují, takže je plynule vyřazujeme ze sortimentu a nahrazujeme jinými, protože jejich kvalita již za cenou začíná pokulhávat právě díky rostoucím cenám.
Na rozdíl od zbytku Eu si totiž británie skutečný stav současné "krize státu" začíná uvědomovat a snaží se nějakým způsobem na ni reagovat (na rozdíl od Španělska, Portugalska, Itálie, Řecka a dalších - de facto zbankrotovalých - zemí EU).
Zájemci z GB o Lancer Evo si jej holt koupí rovnou na japonském trhu. Na rozdíl od jiných zemí EU není obchodní politika GB tak uzavřená a tamní administrativa neklade těmto dovozům takové překážky, jako třeba ČR.
10. 7. 2012 22:56
Diesel
Podle mě hlavní problém s Evo X je velikost nádrže + spotřeba. Takže majitelé jsou častými zákazníky stanic s pohonými hmotami :-(

Pokud jde o finanční stránku věci, tak nemá cenu řešit spotřebu. Když příjde na řadu výměna brzd, tlumičů nebo pneumatik, tak každému je jedno za kolik jezdí, protože statisíce lítají.

Proto si myslím, že by bylo lepší udělat benzínový motor u kterého by při klidné jízdě měla být spotřeba jednociferná. Takže by se hodilo nějaké to vypínání válců nebo tlačítko sport, které když by bylo vypnuté, tak by motor nebyl tak výkonný a měl nižší spotřebu(myslím že Subaru něco takového používá). Pak by opravdu nějaký diesel nebyl potřeba :-)
10. 7. 2012 22:27
Re: Blesk?
To by muselo mat kufor vacsi ako Octavie, ale to by uz bol kamion - nejake to Fuso >:D