Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Mirage: 5 míst a pouze 845 kg

Jakub Kraus
Diskuze (4)
Na pařížském autosalonu Mitsubishi uvedlo evropskou premiéru svého modelu Mirage, který zaujme prostorností a nízkou pohotovostní hmotností pouze 845 kg.

Mitsubishi hodlá nový malý model směřující do B segmentu prodávat po celém světě, u nás nahradí Colt. O Mirage hlásá, že to není jeho low-cost model, ale rozumný “ne nesmyslný“ vůz pro celý svět.

Vyspělé trhy by měly slyšet na nízkou spotřebu a nízké emise CO2, zatímco rozvíjející se trhy by měl Mirage zaujmout nízkou cenou a svojí kompaktností. Mirage je totiž s délkou 3710 mm, šířkou 1665 mm, výškou 1490 mm a s rozvorem 2450 mm jedním z nejmenších zástupců své třídy, ale Mitsubishi tvrdí, že by mělo dokázat převést řidiče a čtyři pasažéry. A dokonce v něm zbylo místo i pro zavazadlový prostor, pěkných 235 litrů. Exteriérem připomíná Micru, která je sice delší, rozvor však mají oba malé vozy stejný.

Pro Evropu jsou připraveny dva motory a dvě převodovky. Obě pohonné jednotky jsou tříválce MIVEC. Základní motor má objem 1,0 litru (52 kW, 88 Nm a spotřebu 4 l/100 km). Emise CO2 jsou 92 g/km. S těmito parametry není Mirage, i přes jeho nízkou hmotnost, žádný závodník a zrychlení z 0 na 100 km/h mu trvá 13,6 sekundy. Tento motor může být spřažen pouze s pětistupňovou manuální převodovkou.

Druhou možností je jedna dvojka s výkonem 59 kW a točivým momentem 106 Nm, která vykazuje kombinovanou spotřebu 4,1 l. Její emise jsou 96 g/km. S tímto motorem se sníží čas potřebný pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 11,7 sekundy. To vše pokud si vyberete manuální pětikvalt. Zde je na výběr i převodovka CVT, která sice sníží emise o celý 1 g/km, ale prodlouží čas zrychlení na 12,8 s. Zatím však není jisté, zda bude převodovka CVT nabízena na všech trzích v Evropě.

Ať si vyberete kterékoli pohonné ústrojí, bude vybaveno start stop systémem, u Mitsubishi označovaným A S & G (Auto Stop & Go). Kvůli spotřebě bude Mirage také v základu vybavován pneumatikami s nízkým valivým odporem a elektrickým posilovačem řízení (3,46 otáčky mezi krajními polohami). Nové malé Mitsubishi má také nízký koeficient odporu Cd s hodnotou 0,27.

Co se týče podvozku, Mirage zůstává u klasiky, vpředu jsou vzpěry MacPherson a vzadu najdeme vlečená ramena spojená torzní příčkou. Brzdová soustava spoléhá na větrané kotouče vpředu a bubnové brzdy vzadu. Samozřejmostí je ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly a stabilizační systém ASC.

Mitsubishi vyrábí Mirage ve své nové továrně v Chonburi v Thajsku již od března 2012, odkud se bude vyvážet do celého světa s předpokládaným prodejem 120000 vozů ročně, podle hesla „jedna továrna, jedno auto pro jeden otevřený svět“. Do Evropy by mělo dorazit v březnu 2013.

Jakub Kraus
Diskuze (4)
28. 9. 2012 12:41
Re: sympaticke auticko
Hravejšie línie by mu určite neuškodili. Na druhú stranu je to konečne naozaj praktické malé autíčko, ktoré je svojou filozofiou ekologickejšie ako mnohé na ekológiu zamerané modely. Váha pod tonu sa dnes veľmi nenosí, takže ja tlieskam a volám BRAVO!
28. 9. 2012 10:38
Re: sympaticke auticko
Nudné to nie je, skor neutrálne, nekonfliktné bez emócií, ale vzhľadom k určeniu auta ma to neprekvapuje. Až to teda u nás nezabijú cenou, može to mať aj celkom dobrú predajnosť. Tá 1,2 bez turba s výbornou spotrebou a v celku slušnou dynamikou može zavážiť...
Avatar - gld
28. 9. 2012 08:39
Re: sympaticke auticko
Bojím sa cenovej politiky, ktorá by mitsubishi (najmä na slovenskom trhu) netorpédovala po prvý krát. Ak to bude v základe "od" 9999 euro tak si neškrtnú.

A druhá vec, prečo musia byť racionálne, technicky kvalitné a premyslené autá...nudné? Ten dizajn je mdlý, akoby zaspal dobu.
Avatar - 3_diamanty
28. 9. 2012 08:14
sympaticke auticko
male sikovne lahucke jednoduche a pekne..... na nic sa nehra :yes:

s 1.2kou je to vcelku svizne auto, zrychlenie na stovku za 11,7s je viac nez slusne a razvor na urovni micry alebo feldy je pri tak malych rozmeroch super, navyse ani kufor nie je uplne na zahodenie..... a realne to bude jazdit pod 5 litrov... co si viac moze clovek priat... :yes:

cenovo mozno bude lacnejsie ako panda (ktora uz vobec nieje lacnym autom) a ponuka podstatne vacsi razvor a teda priestor vzadu, navyse v tej bielej na diskoch je skutocne pekne :yes: