Mitsubishi Outlander 2.0 Sport 4WD - Černý jezdec (09/2003)

Mitsubishi Outlander 2.0 Sport 4WD - Černý jezdec (09/2003)

 
 

Kříženec sportovního kombi a SUV, jak jej označuje Mitsubishi, má velké sebevědomí a slušný základ k tomu, aby jej mohl potvrdit. Jak se vyrovná nejnovější model japonské značky s českou realitou?

Kříženec sportovního kombi a SUV, jak jej označuje Mitsubishi, má velké sebevědomí a slušný základ k tomu, aby jej mohl potvrdit. Jak se vyrovná nejnovější model japonské značky s českou realitou?

Kabát, šitý v kalifornském designérském centru automobilky, není k přehlédnutí. Vozu dominují výrazné obliny a nejvíce emocí vyvolává jakoby bojovně vysunutá přední maska. Dvoubarevné lakování spolu s masivními střešními podélníky pak vizuální dojem síly dokonávají. Při pohledu z boku vynikne vysoká stavba a opticky slušná světlá výška.

Srdcem vozu jej zatím jediný stokilowattový čtyřválec, jehož základní vlastností je umírněnost a jaksi nenápadná jistota. Jinými slovy: na závodění zapomeňte, ve všech ostatních režimech se pohonná jednotka chová celkem tiše, při snaze o trochu toho řádění se místo ryčivého soundu ozve hukot... Není to vůbec špatný motor, navíc se s ním dá jezdit i za 8l/100 km a to i po dálnici do Brna. Přeplňovaná varianta, stejně jako silnější agregát s objemem 2,4 litru přijdou až za pár měsíců, turbodiesel je prý také ve hvězdách, jen prý už těch bližších.

Interiér... Vynechám-li ozdobnou lištu podél celé palubní desky a na loketních opěrkách ve dveřích, má řidič před sebou tři druhy, barvy a povrchy plastů. Což samozřejmě není špatně, oku je ale třeba dát trochu času. Zvykat si je třeba hlavně na velmi, velmi vysokou horní hranu palubní desky a nezvykle hladkou plochu pod ovladači topení. K divení je tu posádce předkládáno dost, budiž ale zdůrazněno, že nic z výše jmenovaného nemá negativní vliv na ergonomii či bezpečnost. Po nějakém čase jsme dokonce začali pociťovat výhodu takto uspořádaného interiéru - ani při drsném provozu v prašném prostředí nepůsobil špinavě.

Sedadla jsou sympaticky vysoko položená a i když by sedáku slušela větší délka a opěradlu boční vedení, je cestování v nich pohodlné a to jak v zatáčkovité trati tak na dlouhých cestách. Vzadu je místa téměř na rozdávání a dvojice cestujících nestrádá ani v oblasti kolenou, ani na výšku. Odkládacích prostor je dost, vnitroredakční soutěž o nejlepší odkládací místo pro mobilní telefon vyhrávají hluboké držáky nápojů v středové konzoli.

Hatchbackově skloněné páté dveře ukrývají asi největší slabinu vozu - vysoko položený a navíc nízký zavazadlový prostor. Sklopení dělených zadních sedadel sice lecčemu pomůže, na druhou stranu nejbližší konkurence Subaru Forester je na tom jen o trochu lépe.

Rozjezd je u Outlandera téměř pro hvězdy - hmota, důstojně se sunoucí vpřed jede z pohledu řidiče opticky pomaleji, deklarovaných 11,4 vteřin na dosažení stokilometrové rychlosti ale stačí. Podvozek je komfortně naladěn a vyloženě si říká o lehkou nohu a dýmku místo adrenalinu. Zkreslení rychlosti je skutečně velké - několikrát nám v zatáčce zapištěly pneumatiky, což jsme sice neopomněli pohanět ale při pohledu na rychloměr a v kombinaci s nijak výrazným náklonem jsme se autu zase rychle omluvili. Outlander brzdí dosti ostře a problém mu kupodivu nedělají ani příčné nerovnosti. Ve městě je potřeba si zvykat na dloooouhou příď a neviditelnou záď, solidní rejd ale dokáže mnohé zachránit.

A v terénu, tedy pardon, mimo silnice? I v místech, kde jsme se vzhledem k relativně malé skutečné světlé výšce 195 mm o podvozek báli, jsme projeli. Hlubokou orbu pneumatikami jsme si zkusili v popovodňových nánosech na ostrově v centru Prahy, a i odsud nás Outlander vytáhl. Co bychom ještě od SUV chtěli?

Kontroverzní design tedy ve výsledku ano, komfort ano, výbava a jízdní vlastnosti také ano. Zavazadlový prostor spíš ne, motor budiž (kvůli spotřebě), cenu považujeme za lehce nadsazenou, jako stvořenou pro možná amorální ale populární odpočet DPH. Tolik stručně o Outlanderu. BTW: Bag s holemi se do kufru vejde!

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 829 000 Kč Cena v testované výbavě: 847 000 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + EBD, automatická klimatizace, centrální zamykání, střešní reling, přední mlhovky, výškově stavitelný volant, 16" hliníkové ráfky, el. ovládaná okna vpředu i vzadu, ostřikovače světlometů, centrální zamykání s dálkový ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka, zadní sedadla dělená a sklopná 60:40, příprava na rádio, 6x repro, ozdobné prvky z černého dřeva na přístrojové desce a ovládací konzoli oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+18.000,-)

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 176 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.7 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1840
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 535
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,85
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 




Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

Mitsubishi Outlander: Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč Mitsubishi Outlander: Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč

Modernizovaný Outlander je dostupný se benzinovým…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na hladině 27 korun za euro

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na…

Bankovní rada České národní banky bude pokračovat v režimu devizových intervencí s cílem udržet kurz koruny…

 

iSport.cz

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před Spartou užíval volno

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před…

Před Pražským hradem bývá středem pozornosti právě slavná památka či krásný výhled na město. Ve čtvrtek…

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků, které může překonat

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků,…

V lize patřící čím dál víc bleskově se pohybujícím mladíkům je Jaromír Jágr zjevením. Perfektně udržovaným…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…