Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi přesunuje řízení většiny evropských obchodních aktivit do Japonska

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Úsporná opatření mívají různou podobu. Od škrtání v modelových řadách, ve sponzoringu nebo vývojových nákladech až po organizační změny. Jednu takovou oznámilo na konci minulého týdne Mitsubishi.

S ohledem na strukturální povahu krize, kterou právě prochází světová ekonomika, a její trvající dopad na všechny firmy zapojené do automobilového průmyslu, se společnost Mitsubishi Motors Corporation rozhodla provést změny ve své organizaci tak, aby se lépe připravila na zítřek, píše se v tiskovém prohlášení automobilky.

Po konsolidaci oddělení Designu & Vývoje a soustředění těchto aktivit do Japonska má nově dojít k navrácení všech řídicích funkcí týkajících se automobilů zpět na japonskou půdu. Konkrétně o oblasti odbyt, marketing, řízení sortimentní výroby nebo o obchodní plánování se má nadále starat japonská centrála, která bude komunikovat přímo se 34 evropskými národními zastoupeními. Podpůrné činnosti dosavadní organizace Mitsubishi Motors Europe (např. logistika, plánování & objednávání, finance, lidské zdroje, atp.) doznají zásadního zeštíhlení. Evropská centrála opustí stávající budovu ústředí v Schiphol-Rijk nedaleko Amsterdamu a přeskupí své pozice v Bornu. Zveřejněný návrh by měl znamenat propuštění asi 45 % administrativních pracovníků Mitsubishi Motors Europe.

Navrhované změny neovlivní evropské výrobní centrum Mitsubishi Motors, NedCar v Bornu.

Mitsubishi Motors Europe začínalo v roce 1977 jako malá zprostředkovatelská kancelář sídlící v Rotterdamu. I když byl odbyt značky v Evropě (trhy mimo Ruska a Ukrajiny) úspěšný a neustále ziskový mezi finančními roky 2003 a 2007, poklesl o 18 % při porovnání kalendářních roků 2007 a 2008. Došlo k propadu prodeje z 200.045 na 164.462 vozů a další pokles se očekává v kalendářním roce 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2009 15:32
Re: Jedééém
Hele co kdybys vypadnul s politickými plky někam jinam, tady je to o autech.
A kde máš ty manažery - tady budou vyhozeni administrátoři a skladníci a banda Holanďanů a Japonců bude o to víc létat na meetingy a utratí se nakonec mnohem víc. Japonci už by mohli vědět že z Japonska řízení evropských aktivit NEFUNGUJE.