Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované BMW 3 se představí 7. května, dostane tříválec?

David Bureš
Diskuze (21)
Zatímco příchod řady 3 s tříválcem pod kapotou je zatím ve hvězdách, jistotou je premiéra plug-in hybridu.

Frekvence zveřejněných fotografií maskovaných prototypů modernizovaného BMW řady 3 se v posledních týdnech výrazně zvýšila, což naznačuje blížící se premiéru tohoto auta. Premiéra je skutečně brzo, řada 3 modelového roku 2016 se představí již příští týden, ve čtvrtek 7. května.

O datumu premiéry faceliftované trojky informoval server Motoring, auto bude odhaleno na akci přímo v Mnichově. Na evropských trzích se modernizovaný automobil začne prodávat v červenci.

BMW 3 je nejprodávanějším modelem střední třídy v Evropě, loni ale jeho zdejší prodeje klesly o 16 procent. Na auto navíc útočí nová konkurence – loni na trh vstoupila nová generace Mercedes-Benzu třídy C, letos se začne prodávat Jaguar XE, novinku chystá i Audi v podobě páté generace modelu A4. Z toho důvodu se Mnichovan musí modernizovat, aby si udržel svůj náskok.

S modernějšími soupeři bude chtít mnichovská řada 3 konkurovat především pomocí inovované techniky. Jistotou je příchod plug-in hybridní verze, která použije přeplňovaný benzinový dvoulitr kombinovaný s elektromotorem.

Novinkou se má stát také provedení 340i, které nahradí dosavadní 335i. Pod kapotou nové verze se objeví třílitrový řadový šestiválec o výkonu 240 kW.

Zatím nejistý je příchod tříválcového motoru. Loňské zprávy naznačovaly, že tříválce se ve trojce dočkáme až po příchodu nové generace. Z posledních zpráv ale vyplývá, že 1,5litrový agregát, známý už třeba z řady 2, bude pro modernizovanou trojku přece jen dostupný.

Více se o inovované trojce dočkáme již za týden. Na premiéru navážou oslavy letošního čtyřicetiletého výročí od příchodu první generace řady 3. Ta byla dostupná pouze jako dvoudveřový sedan, firma Baur stavěla i odvozený kabriolet. To současná trojka dostupná od roku 2011 je prodávaná jako sedan, kombi a liftback. Kupé a kabriolet jsou spolu se sportovně střiženým liftbackem aktuálně dostupné v rámci technicky odvozené řady 4.

David Bureš
Diskuze (21)
2. 5. 2015 18:41
Re: BMW a šestiválec,
Nikde jsem R3 s R4 neporovnával, v každém případě jsou R3 i R4 prostě to nejjednodušší a nejméně zajímavé co autoprůmysl vyráběl/vyrábí a u obou jiná cesta k zajímavému zvuku než elektronika není.
Avatar - Dinar
2. 5. 2015 14:13
Re: BMW a šestiválec,
Snažil nesnažil, tříválcovou "notu" tam spolehlivě "poznají" jen vodborníci z acz. ;-)
Avatar - Dinar
2. 5. 2015 14:11
Re: BMW a šestiválec,
Zvuk uvnitř kompletně elektronika nevytváří, proto ti to píšu hned v první reakci. zvenku ddto. Ale dost k i8.

Chápu, že je to o zvuku R3 zbytečná debata, min. do doby než budou mít tříválce i ostatní. Legrační je spíš ta snaha stavět bariéru mezi R3 a R4, když je to právě R4, kdo má z podstaty nudnější a nezáživnější zvuk.
2. 5. 2015 10:56
Re: BMW a šestiválec,
I kdyby ten zvuk byl upraveny, tak trivalcova nota je tam porad patrna. V8 se z toho opravdu nikdo udelat nesnazil.
2. 5. 2015 10:22
Re: BMW a šestiválec,
Tak samozřejmě, že by nikdo při posazení do i8 netypoval tříválec, když mu zvuk kompletně vytváří elektronika v repráku. Proto také hned v první reakci píši o umělém zvuku.
V Capturu nebo Octavii RS, když nebudeš dopředu vědět co je pod kapotou, tak také nemáš šanci poznat pravý stav věci, když ti do repráků jede moto GP nebo V8, jediný rozdíl je, že v tom Capturu ti bude podezřelé, že celkově tak levně provedené auto těžko může mít pořádný víceválcový motor, naopak i8 celkovým provedením a kvalitou materiálů navozuje dojem, že má minimálně třeba tu V8.