Motory & jízda nového modelu Tiguan: Více dynamiky a zážitků

Prezentace klienta
Zcela nový Tiguan nabízí ještě více svobody též při výběru osmi variant motorů, z nichž všechny jsou výkonnější a úspornější než jejich předchůdci. Nový Tiguan přitom přesvědčí i za hranicemi všedního dne s novým pohonem všech kol 4MOTION Active Control.

Rozšířená nabídka motorů pro nový Tiguan poskytuje zákazníkům nejvyšší možnou svobodu rozhodování, ať je jejich největší prioritou výkon, styl, nebo komfort. Čtyři zážehové motory s výkonem od 92 kW/125 k do 162 kW/220 k a vznětové motory s výkonem od 85 kW/115 k do 176 kW/240 k jsou výkonnější a úspornější než u předchůdce. Od zahájení předprodeje je k dispozici populární turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 110 kW/150 k, pohonem všech kol 4MOTION a dvouspojkovou převodovkou DSG nebo s mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Jako zcela nový motor lze objednávat jednotku 2,0 TSI s výkonem 132 kW/180 k, pohonem všech kol 4MOTION a DSG.

Volkswagen doplní nabídku variant s pohonem všech kol o další dva motory TDI (140 kW/190 k a 176 kW/240 k) a dvě jednotky TSI (110 kW/150 k a 162 kW/220 k). Od výkonu 180 k je Tiguan sériově vybaven automatizovanou převodovkou DSG. Pro verze s výkonem 150 k je DSG k dispozici na přání. Pohled na agregát nejvyšší třídy odhalí specifický výkon, který patří mezi nejlepší v segmentu: Motor 2,0 TDI s výkonem 240 k, přeplňováním dvěma turbodmychadly a vstřikovacím tlakem 2500 barů, známý z modelu Passat, poskytuje z litru zdvihového objemu výkon 88 kW/120 k.

Nový Tiguan nadchne svými dynamickými jízdními vlastnostmi i mimo zpevněné cesty. Řidič může jeho jízdní vlastnosti navíc optimalizovat otočným ovladačem. Nový systém pohonu všech kol 4MOTION Active Control umožňuje v režimu „Offroad“ bezpečnou jízdu i v nejnáročnějších podmínkách, protože řidič může precizně regulovat hnací sílu „elektronickým“ pedálem plynu. U nového modelu Tiguan 4MOTION s DSG řadí převodovka vyšší převodové stupně při vyšších otáčkách. Je-li páka voliče v poloze manuálního režimu řazení (+/-), může řidič využít funkci brzdění motorem, protože převodovka nezařadí vyšší převodový stupeň. V tomto případě bude deaktivována funkce „automatického volnoběhu“, která odpojí motor od převodovky, aby se při setrvačné jízdě maximálně využila kinetická energie. Protiprokluzový systém ASR reguluje otáčky motoru a zároveň zajišťuje trakci a jízdní stabilitu. Řízení a adaptivní regulace podvozku DCC rovněž vhodným způsobem promění svou povahu. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC aktivuje režim „Offroad“ a asistenční systémy pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů. Natáčecí světlomety zároveň rozšíří kužel světla a zvýší jeho jas v blízkém okolí vozidla.

Nový Tiguan zvládne rychle a snadno všechny úkoly, před které je postaven. Řidič si tak může užívat zcela novou úroveň komfortu. Na silnici, v terénu nebo na ledu a sněhu. Zážitky z jízdy přivede k dokonalosti na přání dodávaná adaptivní regulace podvozku DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Regulace podvozku tak řidiči otvírá všechny možnosti, aby nalezl svůj styl – naprosto pohodlně stisknutím tlačítka. Na přání dodávané progresivní řízení přitom zajišťuje precizní a dynamickou jízdu i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.

Na přání dodávaná příď ve verzi Offroad a zvýšená světlá výška pod nápravami verzí 4MOTION umocňují robustní a dynamický charakter nového modelu Tiguan. Vývojáři si vytkli za cíl zajistit, že řidič se svým vozidlem splyne v jediný celek – při jízdě v nerovných serpentinách i na sypkém nebo nezpevněném povrchu.

Prezentace klienta
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly