Motory & jízda nového modelu Tiguan: Více dynamiky a zážitků
Rozšířená nabídka motorů pro nový Tiguan poskytuje zákazníkům nejvyšší možnou svobodu rozhodování, ať je jejich největší prioritou výkon, styl, nebo komfort. Čtyři zážehové motory s výkonem od 92 kW/125 k do 162 kW/220 k a vznětové motory s výkonem od 85 kW/115 k do 176 kW/240 k jsou výkonnější a úspornější než u předchůdce. Od zahájení předprodeje je k dispozici populární turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 110 kW/150 k, pohonem všech kol 4MOTION a dvouspojkovou převodovkou DSG nebo s mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Jako zcela nový motor lze objednávat jednotku 2,0 TSI s výkonem 132 kW/180 k, pohonem všech kol 4MOTION a DSG.
Volkswagen doplní nabídku variant s pohonem všech kol o další dva motory TDI (140 kW/190 k a 176 kW/240 k) a dvě jednotky TSI (110 kW/150 k a 162 kW/220 k). Od výkonu 180 k je Tiguan sériově vybaven automatizovanou převodovkou DSG. Pro verze s výkonem 150 k je DSG k dispozici na přání. Pohled na agregát nejvyšší třídy odhalí specifický výkon, který patří mezi nejlepší v segmentu: Motor 2,0 TDI s výkonem 240 k, přeplňováním dvěma turbodmychadly a vstřikovacím tlakem 2500 barů, známý z modelu Passat, poskytuje z litru zdvihového objemu výkon 88 kW/120 k.
Nový Tiguan nadchne svými dynamickými jízdními vlastnostmi i mimo zpevněné cesty. Řidič může jeho jízdní vlastnosti navíc optimalizovat otočným ovladačem. Nový systém pohonu všech kol 4MOTION Active Control umožňuje v režimu „Offroad“ bezpečnou jízdu i v nejnáročnějších podmínkách, protože řidič může precizně regulovat hnací sílu „elektronickým“ pedálem plynu. U nového modelu Tiguan 4MOTION s DSG řadí převodovka vyšší převodové stupně při vyšších otáčkách. Je-li páka voliče v poloze manuálního režimu řazení (+/-), může řidič využít funkci brzdění motorem, protože převodovka nezařadí vyšší převodový stupeň. V tomto případě bude deaktivována funkce „automatického volnoběhu“, která odpojí motor od převodovky, aby se při setrvačné jízdě maximálně využila kinetická energie. Protiprokluzový systém ASR reguluje otáčky motoru a zároveň zajišťuje trakci a jízdní stabilitu. Řízení a adaptivní regulace podvozku DCC rovněž vhodným způsobem promění svou povahu. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC aktivuje režim „Offroad“ a asistenční systémy pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů. Natáčecí světlomety zároveň rozšíří kužel světla a zvýší jeho jas v blízkém okolí vozidla.
Nový Tiguan zvládne rychle a snadno všechny úkoly, před které je postaven. Řidič si tak může užívat zcela novou úroveň komfortu. Na silnici, v terénu nebo na ledu a sněhu. Zážitky z jízdy přivede k dokonalosti na přání dodávaná adaptivní regulace podvozku DCC. Tiguan byl optimálně nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů. Regulace podvozku tak řidiči otvírá všechny možnosti, aby nalezl svůj styl – naprosto pohodlně stisknutím tlačítka. Na přání dodávané progresivní řízení přitom zajišťuje precizní a dynamickou jízdu i vyšší úroveň jízdního komfortu při pomalé jízdě a manévrování.
Na přání dodávaná příď ve verzi Offroad a zvýšená světlá výška pod nápravami verzí 4MOTION umocňují robustní a dynamický charakter nového modelu Tiguan. Vývojáři si vytkli za cíl zajistit, že řidič se svým vozidlem splyne v jediný celek – při jízdě v nerovných serpentinách i na sypkém nebo nezpevněném povrchu.