Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta potvrdila vývoj nového čtyřválce bez účasti značky Mercedes-AMG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
MV Agusta je od konce loňského roku opět plně nezávislá na značce Mercedes-AMG a připravuje se na uvedení zcela nového řadového čtyřválce pro své motocykly.

Mercedes-AMG koupil v říjnu roku 2014 čtvrtinu akcií MV Agusty a ve druhé polovině roku 2017 italský výrobce motocyklů oficiálně oznámil, že tato čtvrtina byla od německé automobilové značky odkoupena společností MV Holding.

MV Agusta Motor S.p.A. je tak po uzavření tohoto kontraktu 100% ve vlastnictví společnosti MV Holding, za níž stojí Giovanni Castiglioni, výkonný ředitel značky MV Agusta, a ruská rodina Sardarových, která v průběhu loňského roku do vývoje a výroby italských motocyklů výrazně investovala.

V souvislosti s informacemi o změnách ve vlastnictví akcií potvrdila MV Agusta, že v průběhu letošního roku představí zcela novou čtyřválcovou pohonnou jednotku pro své motocykly. Ta je od počátku vyvíjena s ohledem na aktuální Euro 4 i další zpřísňování emisních norem.

Nový motor bude podle tradice značky MV Agusta řadovým čtyřválcem a má disponovat objemem 1200 cm3. Bližší informace ohledně specifikací nové pohonné jednotky k dispozici nejsou.

První se nového motoru dočká modelová řada Brutale. Důvodem pro toto rozhodnutí má být skutečnost, že právě tyto naháče jsou obchodně nejúspěšnějšími zástupci značky MV Agusta. Neoficiální zdroje uvádějí, že následně můžeme očekávat i příchod odvozených modelů Dragster s novou dvanáctistovkou a využívat ji má i sportovně cestovní Turismo Veloce.

V případě řady supersportovních modelů řady F4 mají být ještě nějakou dobu využívány litrové čtyřválce, které se svého nástupce mají dočkat později.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
9. 1. 2018 14:02
Re: Čoho sme sa to dožili!
Však si můžeš klidně koupit auto se šestiválcem, osmi či dvanáctiválcem. Jo že na to nemáš? To není výsměch, já taky ne (resp. na nový šestválec mám, ale nedám tolik peněz jen za plech na čtyřech kolech).
Vyšší motorizace nikdy nebyly určeny proletariátu.
Mimochodem do motorek se dávají i šestiválce, každému podle svého gusta. Mě v motorce zatím stačí válce 2 do L.
9. 1. 2018 12:51
Čoho sme sa to dožili!
Neuveriteľné, čoho sme sa dožili v roku 2018. Na základe nezmyselných nariadení a následne skreslených metodík z dielne Bruselu sa automobilky predbiehajú v zmenšovaní počtu valcov, takže aktuálne zatiaľ čo autá o váhe 1700 kg musí často rozhýbať dýchavičný trojvalec s desiatimi turbami, do motoriek sa začínajú projektovať štvorvalce! Neuveriteľné, ale zároveň potešujúce, že aspoň v tomto sektore sa ešte nikto nezbláznil.