reklama


16.6. 2016

Nástup aut bez řidiče straší pojišťováky, musí počítat i s hackery

Nástup aut bez řidiče straší pojišťováky, musí počítat i s hackery

Blíží se okamžik, kdy na silnice vyrazí auta bez řidiče. Například Velká Británie již schválila jejich testování v provozu a vozy Tesla Elona Muska by měly v příštích několika týdnech dostat novou verzi umělé inteligence.

Na zásadní změnu v dopravě se již připravují i pojišťovny.

Jako první řešení představila britská pojišťovna Adrian Flux. Ta do budoucna nabízí krytí jak v případě kompletního ovládnutí vozu hackerem, tak například i v případě nehody způsobené chybami v software auta či signálu GPS.

Nyní se čeká, jak zareaguje zbytek pojišťovacího průmyslu. Odborníci sice tvrdí, že auta bez řidičů zásadně sníží nehodovost, respektive zvýší bezpečnost na silnicích, pojišťovny však zatím vyčkávají, zda se autonomní vozy vůbec někdy do běžného provozu prosadí. Jejich nástup by totiž výrazně změnil cenu pojistek.

„Všichni pojistitelé, nejen zahraniční, se na tuto změnu připravují. Předpokládáme také, že před nasazením musí dojít k významné změně legislativy. Jde skutečně o revoluční změnu v pojišťování,“ potvrdil Milan Káňa z Kooperativy. Ta sice žádný konkrétní produkt zatím nepřipravuje, ale podle Káni je připravena zapojit se do diskusí na odborné úrovni při přípravě legislativních změn. Situaci analyzuje i pojišťovna Allianz.

„Pokud jednou budou vozidla řídit počítače, škodní náklady nemusí klesat o jednotky či několik málo desítek procent, ale třeba o devadesát procent. Jestliže dnes ročně pět vozidel ze sta způsobí škodu, pak tento poměr může být v budoucnu klidně jedna ku tisíci a méně. To se zásadně odrazí i v cenotvorbě pojišťoven,“ tvrdí předseda představenstva Allianz Jakub Strnad.

Právě likvidace škod pro pojišťovny představuje proces, který se za poslední desítky let příliš nezměnil. „Díky novým technologiím pak docházelo k úsporám v jednotkách, možná i desítkách procent,“ vysvětlil Strnad. Současné technologie jsou ale podle něj natolik výkonné, že se pojišťovny musí nad celým procesem znovu zamyslet a nově definovat.

Video

Kdo ponese zodpovědnost

Do celé problematiky na sklonku loňského roku zásadně promluvila také automobilka Volvo. Ta prohlásila, že za své autonomní vozy ponese zodpovědnost. Pokud se tedy její vůz v plně autonomním režimu nabourá, řidič bude z obliga. I k tomuto však bude zapotřebí rozsáhlých legislativních změn.

Autor: Marek Schwarzmann, e15.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové Rozhovor s ředitelkou závodu LEGO: Češi mají podobný smysl pro humor jako Dánové

Snad každé dítě v Česku zná stavebnici LEGO. V továrně…

Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu Trump: Americké automobilky by měly zvýšit výrobu

Americký prezident Donald Trump dnes jednal se zástupci…

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nástup aut bez řidiče straší pojišťováky,…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Slávu AMG započala Slávu AMG započala "Rudá svině". Značka nyní slaví 50. výročí

V současné době divize AMG značky Mercedes-Benz…

Majitel Tesly uvízl v poušti z bizarního důvodu. Neměl signál Majitel Tesly uvízl v poušti z bizarního důvodu. Neměl signál

Řidič se svým vozem vyrazil na cestu bez klíčků, spoléhal…

 


Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Poloauto, různé více či méně kreativní nadávky





 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Včera

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta: Zmizel on i jeho žena, jejich dům je rájem vandalů

Tajemství opuštěného sídla striptýzového magnáta:…

Za velice neobyčejný se dá označit dům, který v roce 1972 postavil Billy Hull. Jako majitel několika…

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři vytáhli nečekané přeživší, tři chlupatá štěňátka

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři…

Roztomilé překvapení, které dalo záchranářům naději, čekalo pod troskami italského hotelu zavaleného lavinou…

 

iSport.cz

Jablonec hledá náhradu za Tecla. Vyzkouší reprezentanta z Islandu

Jablonec hledá náhradu za Tecla. Vyzkouší…

Fotbalisty Jablonce by mohl posílit islandský reprezentant Sigurdur Egill Lárusson. Od středy bude v…

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec vyhrál v Olomouci

VIDEO: Vítkovice zdolaly Spartu i počtvrté, Hradec…

Hokejisté Hradce Králové zvítězili v dohrávce 36. kola hokejové Tipsport extraligy na ledě Olomouce 4:1 a…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama