Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Alfy 4C bude méně hardcore

Michal Fokt
Diskuze (19)
Ostrý sporťák s koncepcí exotických superaut? Tak to bylo naposledy. Nástupce změní jméno i filozofii...

Model 4C udělal pro image italské automobilky asi víc, než všechna ostatní auta značky za posledních 20 let dohromady. Svět šokoval použitím karbonové konstrukce i umístěním motoru před zadní nápravou, což bylo možné díky použití šasi Dallara, sdílené s KTM X-Bow a vrátil Alfu zase mezi respektované výrobce sportovních aut.

Je ovšem jasné, že to byla hodně drahá legrace, nebylo by nic divného na tom, kdyby na 4C i přes jeho vysokou cenu automobilka nevydělávala, nijak zvlášť se totiž neprodává. Ono ani není divu, Alfa pojala auto hodně spartánsky, s orientací na řidiče a potěšení z jízdy a na to už dneska není nikdo zvědavý. A tak 4C skončí bez náhrady, tvrdí německý Auto Bild. Alfa ale o sporťák ochuzena nebude.

Alfu 4C do jisté míry nahradí... Brera. Ano, právě tak by se měl jmenovat nástupce, se stejnojmennou předokolkou s ukrutně dlouhým čumákem ale nebude mít nic společného. Půjde o zadokolku (4x4 patrně za příplatek), ovšem s motorem vpředu, využívající techniku sedanu Giulia a tedy zřejmě včetně motoru V6 2.9 s 500 koňmi a 600 N.m od Ferrari...

To zní dobře do chvíle, než si uvědomíte, že je to vlastně chyták. Jak známo, loga Alfy měl původně nést Fiat 124 Spider, ale v souladu s filozofií "Made in Italy" byl tento nápad smeten ze stolu s tím, že MÍSTO toho bude mít Alfa sporťák vlastní. Ovšem další, nikoli jediný, jak to vypadá nyní. Na druhou stranu - lepší jeden, než žádný a auto na technice Giulie bude určitě cenově dostupnější.

Michal Fokt
Diskuze (19)
Avatar - Emel
1. 6. 2016 22:43
Re: 4C- technicka
Ne, to není pravda, Zetko je pod milionem už dlouho a jednu dobu bylo pod 900, klidně ti vyhrabu ceník. Vím že to není lehkonohé auto ve stylu 4C, ale je to šestiválcové kupé se samosvorem za super cenu a navíc od vcelku renomované značky.

Několik desetiletí zpátky se díváme proto, že mi dneska takové auto chybí... a jsem překvapený že chybí, protože podle toho co vidím by to mělo jít, prostě R4T RWD samosvor kupé...

Poplatky snad řešit nemusíme, ne? Jde o to, jestli se takové auto dá rentabilně vyrábět s cenou třeba 850-900... já myslím že dá.
Avatar - Bully_
30. 5. 2016 15:32
Re: 4C- technicka
Tak snad se nebudeme divat nekolik desetileti zpatky.
Osobne povazuju 370Z za dost zvlastni pripad. Cena je spis okolo milionu, u zakladni verze sla pod ten milion az ted, rekneme na sklonku vyroby tohoto modelu. Zase je to jeden z vozu, co nejede tak, jako 4C nebo treba porovnatelny a jeste "ridicstejsi" a vic hardcore Lotus Elise (nemam na mysli jezdeni po dalnicich). Navic podle me neni prikladem zadneho hbiteho kupatka, nehlede na naklady na jeho provoz a mimo CR i vysoke poplatky vseho druhu, jdouci oproti jmenovanym "malorazkam" do nekolika tisic € rocne.
Avatar - Stejsn
30. 5. 2016 13:51
Nevím jak jinde,
ale v ČR jsem 4C (a taky 8C) viděl jen na srazu italů v Poděbradech. Normálně na silnici nikdy. Snad je to v jiných zemích jinak.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 13:39
Re: 4C- technicka
Ale tak vyrábělo se kde co, kdybych ti měl dát příklad auta jaké si představuju tak asi třeba některé lidové Nissany - Silvia S14 apod. 370Z už mi tolik nesedí, ale v principu je to taky zadokolka do milionu. A teď chystá podobné auto Renault, jen mám trošku obvavu, že ho nacení spíš k té 4C než k tomu Z.
30. 5. 2016 12:46
Re: 4C- technicka
Tak to bude problém, protože 4C je rychlá, jak čert. Tam, kde byla možnost srovnat nějaký okruhový časy s ostatníma, jela často časy na úrovni výrazně dražších aut.