Nástupce Alfy 4C bude méně hardcore
Model 4C udělal pro image italské automobilky asi víc, než všechna ostatní auta značky za posledních 20 let dohromady. Svět šokoval použitím karbonové konstrukce i umístěním motoru před zadní nápravou, což bylo možné díky použití šasi Dallara, sdílené s KTM X-Bow a vrátil Alfu zase mezi respektované výrobce sportovních aut.
Je ovšem jasné, že to byla hodně drahá legrace, nebylo by nic divného na tom, kdyby na 4C i přes jeho vysokou cenu automobilka nevydělávala, nijak zvlášť se totiž neprodává. Ono ani není divu, Alfa pojala auto hodně spartánsky, s orientací na řidiče a potěšení z jízdy a na to už dneska není nikdo zvědavý. A tak 4C skončí bez náhrady, tvrdí německý Auto Bild. Alfa ale o sporťák ochuzena nebude.
Alfu 4C do jisté míry nahradí... Brera. Ano, právě tak by se měl jmenovat nástupce, se stejnojmennou předokolkou s ukrutně dlouhým čumákem ale nebude mít nic společného. Půjde o zadokolku (4x4 patrně za příplatek), ovšem s motorem vpředu, využívající techniku sedanu Giulia a tedy zřejmě včetně motoru V6 2.9 s 500 koňmi a 600 N.m od Ferrari...
To zní dobře do chvíle, než si uvědomíte, že je to vlastně chyták. Jak známo, loga Alfy měl původně nést Fiat 124 Spider, ale v souladu s filozofií "Made in Italy" byl tento nápad smeten ze stolu s tím, že MÍSTO toho bude mít Alfa sporťák vlastní. Ovšem další, nikoli jediný, jak to vypadá nyní. Na druhou stranu - lepší jeden, než žádný a auto na technice Giulie bude určitě cenově dostupnější.