10.8. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nástupce Aston Martinu DB9 použije místo dvanáctiválce osmiválec

 

Osmiválcový nástupce elegantního kupé použije motory od divize AMG. Počítá se i s radikálnější změnou vzhledu.

Automobilka Aston Martin po loňském oznámení nového vlastníka a plánů na spolupráci s AMG pracuje na největší modelové ofenzivě ve své historii. Tu povede nástupce modelu DB9, který má být představen v druhé polovině roku 2016.

Základem automobilu bude nová modulární platforma, která se bude podobně jako ta současná skládat z poměrně malých hliníkových komponentů. Díky tomu ji bude možné použít pro více modelů. Už dnešní platformu VH používají všechny modely Aston Martinu. Při vývoji platformy se konstruktéři zaměřují na redukci její hmotnosti.

Pod kapotou nástupce DB9 nebude vrnět 5,9litrový atmosférický dvanáctiválec jako u současného modelu, ale čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Dnešní jednotku vyrábí Ford, nový osmiválec bude pocházet od AMG, bude totiž součástí spolupráce Aston Martinu s touto sportovní divizí Mercedes-Benzu.

AMG nenavrhne motor na míru pro Aston Martin, ale upraví již hotovou jednotku tak, aby vyhovovala požadavkům britské značky – co se týče třeba zvuku. Konstrukce výchozího osmiválce se tedy nezmění, počítá se ale třeba s jiným plnicím tlakem turbodmychadla a odlišnou řídicí jednotkou. Potvrzeno to zatím není, dá se však předpokládat, že použitý motor v nástupce DB9 bude čtyřlitrový osmiválec twin-turbo ze sporťáku Mercedes-AMG GT.

K tématu: Aston Martin chystá modelovou obměnu, povede ji nástupce DB9

Osmiválec má díky dvěma turbodmychadlům nabídnout vyšší točivý moment než dnešní dvanáctiválec. Motor bude spolupracovat s devítistupňovou automatickou převodovkou, která bude velkým skokem vpřed, dnešní DB9 používá automat se šesti stupni.

Vedle moderní techniky se počítá také se změnou tvarů. Šéfdesignér značky Marek Reichman prozradil Autocaru, že auto bude mít blíže k revoluci než evoluci. „Bude to nepochybně Aston a DB, ale bude vypadat svěže a moderně,“ říká Reichman.

V současnosti zatím není jasné, jak se nástupce DB bude jmenovat. Chronologicky by se mělo jednat o model DB10, třeba označení DB8 ale bylo přeskočeno, čímž chtěla automobilka zvýraznit rozdíly proti předchozímu modelu. S ohledem na radikálnější odlišení nástupce DB9 by mohlo být použito třeba označení DB11. Vyloučeno ale není ani zachování současného jména.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Aston Martin Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…