Nástupce Porsche 918 Spyder musí zvládnout Nürburgring za 6 minut a 30 sekund
Porsche 918 Spyder, jehož se sériové provedení se představilo na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem roku 2013, zvládlo 4. září stejného roku zajet jedno kolo na okruhu Nürburgring za 6 minut a 57 sekund. Za volantem tehdy seděl tovární jezdec Marc Lieb, který měl během rekordní jízdy průměrnou rychlost 179,5 km/h.
Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT značky Porsche, během letošního autosalonu v Los Angeles v rozhovoru pro britský magazín Top Gear uvedl, že nástupce Porsche 918 Spyder musí zajet jedno kolo na okruhu Nürburgring v čase do 6 minut a 30 sekund.
Dr. Frank-Steffen Walliser v rozhovoru zmínil, že jej nezajímá pohonné ústrojí, ale cílem je výše zmíněný čas. Podle jeho slov jsou sportovní automobily definovány jejich výkony a je tedy třeba hledat způsob, jak jich dosáhnout. K tomu dodal, že dosažení času 6 minut a 30 sekund na okruhu Nürburgring může být pro sériový elektromobil schválený k běžnému provozu náročné.
V souvislosti s technikou nástupce Porsche 918 Spyder tedy Dr. Frank-Steffen Walliser neuvedl žádné bližší informace a nezmínil ani, kdy se jej může dočkat. Podle starších informací z loňského roku se pak nový hypersport značky Porsche může představit v první polovině příštího desetiletí, aby si udržel zhruba desetiletý odstup od svého předchůdce.
Porsche aktuálně drží na okruhu Nürburgring absolutní rekord, který stanovil model 919 Hybrid Evo s časem 5:19.55 s a zároveň má německá značka na svém kontě i rekordní čas mezi produkčními vozy. Ten získal model 911 GT2 RS MR řízený Larsem Kernem, když absolvoval okruh dlouhý 20,6 kilometru v čase 6:40.33 s.