Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5 nejsilnějších za milion korun aneb Čím vytřít sousedovi zrak?

Aleš Jungmann
Diskuze (200)
Za milion korun se dá pořídit řada zajímavých aut, my jsme se však zaměřili na brutální sílu.

Mít pod kapotou co největší stádo koní je snem snad každého malého kluka. Jak rosteme, zjišťujeme, že v životě to není jen o síle motoru, ale že by se naše přání a touhy měly zaměřit i jiným směrem. Přesto: mít nadupané auto rozhodně není na škodu. Podívali jsme se na český trh a dali si poměrně hezký rozpočet: rovný milion korun.

Za milion toho jde pořídit opravdu hodně, my jsme však brali do úvahy pouze běžnou velkosériovou produkci. Zajímavostí je, že mezi pěticí nejsilnějších nejsou jen sportovní auta: do výběru se dostaly hned dva „běžné“ sedany. Samotné nás překvapilo, jak pestrá pětice nakonec je.

Mohlo se stát, že jsme na někoho zapomněli, v takovém případě budeme rádi, když nám i čtenářům dáte vědět v diskuzi pod článkem. A mimochodem – máte mezi pěticí modelů svého favorita?

5. 191 kW – Škoda Superb 3.6 FSI (914.900 Kč)

Páté místo si pro sebe překvapivě zajistila domácí automobilka. Superb se šestiválcem o objemu 3,6 litru je o zhruba 100 tisíc levnější než VW Passat s motorem o stejném objemu. Jen těsně se proto do tabulky nevešel, jeho výkon (220 kW) by jej býval zařadil na druhé místo. Superb 3.6 FSI dokáže sprintovat na stovku za 6,4 sekundy, takže by jej neměli podceňovat ani majitelé sportovních aut. Pokud o něm přemýšlíte, radíme vám pospíšit si: kvůli Euro 6 už před sebou nemá moc dlouhý život.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh

4. 195 kW – Renault Mégane RS (760.900 Kč)

U famózního francouzského hot-hatche není výkon motoru až tak zásadní, Mégane RS je totiž velebeno hlavně díky perfektně naladěnému šasi. Na stovku to zvládne za šest sekund, tedy stejně rychle jako druhý hot-hatch ve výběru (Astra OPC), v kolonce „maximální rychlost“ se však pyšní nelimitovanými 254 kilometry v hodině. Při hospodském trumfování tak bude mít majitel Méganu RS eso v rukávu.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh

3. 203 kW – Cadillac ATS 2.0 Turbo (958.000 Kč)

Cadillac sice nemá na našem trhu právě na růžích ustláno, opomíjet jej však nemůžeme: jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 203 kW si totiž umí zjednat respekt. Pokud nemáte hluboko do kapsy (je třeba připlatit si za vyšší výbavu), můžete mít ATS i jako čtyřkolku.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh

2. 206 kW – Opel Astra OPC (728.900 Kč)

Druhý nejsilnější a přitom nejlevnější: solidně vybavenou Astru OPC na devatenáctipalcových kolech pořídíte za méně než tři čtvrtě milionu korun. Z 0 na 100 to tenhle ďáblík zvládne za rovných šest sekund a v rozletu jej zabrzdí až omezovač na 250 km/h. Dost možná proto jde i o nejlevnější auto na českém trhu, schopné dosáhnout rychlosti 250 km/h.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh

1. 255 kW – Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6 (899.990 Kč)

Absolutním vítězem je s ohromným náskokem šestiválcový Genesis. Hyundai nabízí za 900 tisíc korun opravdu hodně muziky, co hodně muziky, rovnou celý orchestr. První místo by bez problémů brala i jeho starší verze s výkonem 223 kW. Právě tento Genesis jsme měli v našem redakčním testu a na jeho rošťáckou povahu se jen tak nezapomíná. Spolu s Cadillacem ATS jde o jediné dvě zadokolky ve výběru.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh

Tip čtenáře: 241 kW – Nissan 370Z (899.000 Kč)

Jak jsme mohli zapomenout na Nissan 370Z? Nebýt diskuze pod článkem, byl by výběr chudší o velmi dobrý a přitom relativně levný sporťák, poháněný šestiválcem o objemu 3,7 litru a výkonu 241 kW. Cenově jde po "krku" méně urozenému Genesisu Coupe, který je ale ještě o malý kousíček výkonnější.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh

Tip čtenáře: 206 kW – Fiat Freemont 3,6 V6 (711.150 Kč)

Druhým silákem, na kterého jsme si nevzpomněli, je Fiat Freemont s velkým šestiválcovým benzinovým motorem o výkonu 206 kW. To musí být hodně zajímavé svezení! V ceně lehce vyšší než 700 tisíc Kč (nejlevnější finalista) je zahrnut i pohon všech kol a automatická převodovka. Nejlevnější je zároveň i nejpomalejší: maximální rychlost je "pouze" 206 km/h.

cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh cadillac hyundai opel renault skoda superb ceskytrh






Aleš Jungmann
Diskuze (200)
Avatar - Barrichello
3. 9. 2013 12:34
Re: Za mega jde ještě pořídit
Kvalita materiálu, komfortu jízdy, ticha a kvality ruční výroby a prestižních amteriálu je trochu někde jinde. Jenom šílenec provnává masovku s ruční výrobou a šáde s Rollsem >:D
Avatar - Lucaslegend
3. 9. 2013 09:59
Re: genesis coupe
Sa neda nereagovat na toppera s tou argumentaciou ze genesis ide o 10km viac....
Riesit maximalku nad 220km v podstate nema zmysel... kde sa to da bezne vyuzit??? Viacej vyuzijem zrychlenie a aj od toho sa odvyja ako rychlo sa auto vysplha na 250km a tam uz su velke rozdieli medzi autami aj desiatky sekund....
Obcas jazdim 220 ked sa chcem ponahanat ale bezne jazdim 140-150, nechcem prist o vodicak ;) takze keby mam maximalku na aute "iba" 200km tak mi to nevadi....Viac ocenim zrychlenie a pruznozt...
Inac proti genesisu nic nemam, pekne rychle auticko
3. 9. 2013 09:47
Až na 2 vozy
Všechny vozy mají nějaké své kouzlo až tedy na škodu superb,která mě ničím nepřitahuje a nissana 370, který má zastaralé tvary a žádný šmrnc.
Rozhodl bych se asi pro cadilac a po té pro opel.
Avatar - Emel
3. 9. 2013 09:22
Re: genesis coupe
No ne, počkej... pokud třeba jezdíš do práce, nebo i na dovolenou, na výlety... tak můžeš srovnávat alternativy. Jasně, můžeš mít auto z půjčovny, jezdit taxíkem a vlakem, na dovolenou létat... ale tohle už se klidně vyplatit může.
Avatar - Emel
3. 9. 2013 09:20
Re: Až na 370Z trapná auta
A kdo má 1.050.000, má i 1.100.000... co?