reklama


Opel Astra OPC: První jízdní dojmy

 

Nejrychlejší Astru jsme nezkoušeli na okruhu, ale na běžných silnicích. I tam je jako doma.

Opel se s Astrou OPC postaral o dvě senzace. Napřed menší, když oznámil, že dvoulitrové turbo pod kapotou naladí na 206 kW (280 k). To z něj činí nejvýkonnější dvoulitr po Mitsubishi Lancer Evo.

Ta druhá se ukrývá v nedávno odtajněném ceníku: základní provedení stojí 628 tisíc a k tomu není moc co připlácet – leda ortopedická sedadla, 20palcová kola a nadstandardní „drobnosti“ jako audio Infinity nebo bezpečnostní asistenty.

Důležitější je ale technika. Hliníkový čtyřválec má přímé vstřikování, které si zatím Opel šetří jen pro ty největší čtyřválce, a vysokotlaké turbo (1,5 bar). Výsledkem je 206 kW při 5500 min-1 a rovných 400 Nm mezi dva a půl a pěti tisíci otáček. Ve spojení s šestistupňovým manuálem to stačí ke sprintu na stovku za šest sekund a maximální rychlosti 250 km/h.

Auto ale nedělá jenom motor. OPC sedí o 10 mm blíž k zemi než výchozí Astra GTC, která už sama má přepracovaný podvozek. K tomu Opel o 30 % přitvrdil adaptivní tlumiče FlexRide od ZF Sachs, přidal brzdy Brembo a diferenciál s poctivou 50% mechanickou svorností. Samozřejmostí je u OPC přední náprava s oddělenou těhlicí, nazvaná HiPerStrut.

Všechno by to mělo skvěle fungovat na okruhu, protože se Opel chlubí deseti tisíci testovacích a ladících kilometrů na Nordschleife. My jsme ale měli lepší nápad – nečekat na okruhovou prezentaci a využít příležitost, když se Astra OPC objevila jako bonus na představení Astry sedan. Hot hatch od Opelu jsme proto zkoušeli na docela normálních silnicích ve středoněmeckém pohoří Taunus.

Svižné jízdní dojmy

Při běžné jízdě vyniknou přednosti pro každodenní využití. Spojka jde zlehka, i když musí krotit těch 400 Nm. S volantem není potřeba se prát a převodovka má normální kulisu. Není to žádné sportovní řazení, ale páka se pohybuje hladce po jasně daných drahách.

Po pár kilometrech se dálnice za německým Frankfurtem otevírá a přichází první možnost vyzkoušet sílu motoru naplno. Takže podřadit z šestky na trojku a plynový pedál do podlahy. Zatím to ve 150 km/h vypadalo jako poklidný výlet s tlumeným bručením čtyřválce, při jízdě na sto procent možností se ale přidá tryskové syčení od tlumiče výfuku a Astra vyrazí vpřed.

Čtyřka stačí na dosažení 210 km/h během pár okamžiků, další zrychlování už chce svůj čas. S decelerací je to ale jinak – brzdy Brembo za to pořádně vezmou i ve vysoké rychlosti a neúnavně zpomalují o desítky kilometrů v hodině. Dálniční epizoda přitom nemá vliv na jejich kondici v následujícím okreskovém úseku.

A tady Astra předvádí to nejlepší. Starší hot hatche od OPC byly divočáci. Tahání za volant, poskakování a vůbec neposednost, kterou bylo potřeba pořád krotit… Stačí vzpomenout na Corsu OPC, která je stále v prodeji. To všechno je nyní pryč. Lepivé Pirelli P Zero nazuté na příplatkových 20palcových ráfcích drží, tlumiče zvládají svoji práci na jedničku a samosvor zachraňuje trakci na výjezdech.

I když jsou řízení, řazení i chod brzdového pedálu naladěné na pohodu, všechno to funguje skvěle i v ostrém tempu. Kdo miloval divokost minulých OPC, ten bude asi zklamaný. Ale Opel usiluje o to, aby byla Astra OPC vůbec nejlepším hot hatchem na trhu. Proto postavil auto, které je civilizovanější než Mégane RS a zábavnější než Golf R. Ovládá se snadno, má konzistentní jízdní vlastnosti, je rychlé a přitom komfortní. Co víc si přát, když cena je neodolatelná?

Opel Astra OPC 2013
 
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

Parlamentní listy neoznačily texty placené pražským magistrátem jako reklamu Parlamentní listy neoznačily texty placené pražským magistrátem jako reklamu

Pražský magistrát si platil za zveřejnění svých textů na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

Policie nebude Kleslovou stíhat. Problém ale mají firmy, pro které pracovala

Policie nebude Kleslovou stíhat. Problém ale mají…

Policie nebude stíhat někdejší místopředsedkyni ANO a bývalou starostku Prahy 10 Radmilu Kleslovou kvůli jejímu…

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: 40 a dost! Real padl v Seville a ukončil sérii bez prohry

SESTŘIHY: 40 a dost! Real padl v Seville a ukončil…

Je konec! Fotbalisté Realu Madrid v 18. kole španělské ligy nezvládli závěr utkání v Seville a prohráli 1:2.…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama