Opel Astra OPC: První jízdní dojmy

 

Nejrychlejší Astru jsme nezkoušeli na okruhu, ale na běžných silnicích. I tam je jako doma.

Opel se s Astrou OPC postaral o dvě senzace. Napřed menší, když oznámil, že dvoulitrové turbo pod kapotou naladí na 206 kW (280 k). To z něj činí nejvýkonnější dvoulitr po Mitsubishi Lancer Evo.

Ta druhá se ukrývá v nedávno odtajněném ceníku: základní provedení stojí 628 tisíc a k tomu není moc co připlácet – leda ortopedická sedadla, 20palcová kola a nadstandardní „drobnosti“ jako audio Infinity nebo bezpečnostní asistenty.

Důležitější je ale technika. Hliníkový čtyřválec má přímé vstřikování, které si zatím Opel šetří jen pro ty největší čtyřválce, a vysokotlaké turbo (1,5 bar). Výsledkem je 206 kW při 5500 min-1 a rovných 400 Nm mezi dva a půl a pěti tisíci otáček. Ve spojení s šestistupňovým manuálem to stačí ke sprintu na stovku za šest sekund a maximální rychlosti 250 km/h.

Auto ale nedělá jenom motor. OPC sedí o 10 mm blíž k zemi než výchozí Astra GTC, která už sama má přepracovaný podvozek. K tomu Opel o 30 % přitvrdil adaptivní tlumiče FlexRide od ZF Sachs, přidal brzdy Brembo a diferenciál s poctivou 50% mechanickou svorností. Samozřejmostí je u OPC přední náprava s oddělenou těhlicí, nazvaná HiPerStrut.

Všechno by to mělo skvěle fungovat na okruhu, protože se Opel chlubí deseti tisíci testovacích a ladících kilometrů na Nordschleife. My jsme ale měli lepší nápad – nečekat na okruhovou prezentaci a využít příležitost, když se Astra OPC objevila jako bonus na představení Astry sedan. Hot hatch od Opelu jsme proto zkoušeli na docela normálních silnicích ve středoněmeckém pohoří Taunus.

Svižné jízdní dojmy

Při běžné jízdě vyniknou přednosti pro každodenní využití. Spojka jde zlehka, i když musí krotit těch 400 Nm. S volantem není potřeba se prát a převodovka má normální kulisu. Není to žádné sportovní řazení, ale páka se pohybuje hladce po jasně daných drahách.

Po pár kilometrech se dálnice za německým Frankfurtem otevírá a přichází první možnost vyzkoušet sílu motoru naplno. Takže podřadit z šestky na trojku a plynový pedál do podlahy. Zatím to ve 150 km/h vypadalo jako poklidný výlet s tlumeným bručením čtyřválce, při jízdě na sto procent možností se ale přidá tryskové syčení od tlumiče výfuku a Astra vyrazí vpřed.

Čtyřka stačí na dosažení 210 km/h během pár okamžiků, další zrychlování už chce svůj čas. S decelerací je to ale jinak – brzdy Brembo za to pořádně vezmou i ve vysoké rychlosti a neúnavně zpomalují o desítky kilometrů v hodině. Dálniční epizoda přitom nemá vliv na jejich kondici v následujícím okreskovém úseku.

A tady Astra předvádí to nejlepší. Starší hot hatche od OPC byly divočáci. Tahání za volant, poskakování a vůbec neposednost, kterou bylo potřeba pořád krotit… Stačí vzpomenout na Corsu OPC, která je stále v prodeji. To všechno je nyní pryč. Lepivé Pirelli P Zero nazuté na příplatkových 20palcových ráfcích drží, tlumiče zvládají svoji práci na jedničku a samosvor zachraňuje trakci na výjezdech.

I když jsou řízení, řazení i chod brzdového pedálu naladěné na pohodu, všechno to funguje skvěle i v ostrém tempu. Kdo miloval divokost minulých OPC, ten bude asi zklamaný. Ale Opel usiluje o to, aby byla Astra OPC vůbec nejlepším hot hatchem na trhu. Proto postavil auto, které je civilizovanější než Mégane RS a zábavnější než Golf R. Ovládá se snadno, má konzistentní jízdní vlastnosti, je rychlé a přitom komfortní. Co víc si přát, když cena je neodolatelná?

Opel Astra OPC 2013
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…