Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate se týká všech značek! Německo má plán na snížení emisí naftových vozů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (79)
Zástupci automobilového průmyslu a politici v Německu se dohodli na plánu, který má odvrátit případné zákazy jízd naftových aut ve městech. Plán zahrnuje snížení emisí prostřednictvím úpravy softwaru a oficiálně má být představen začátkem příštího měsíce.

Podle zdrojů Reuters by v rámci dohodnutého plánu měly být upraveny naftové automobily všech značek podléhající normám Euro 5 a Euro 6. Softwarové úpravy by měly zajistit snížení emisí oxidů dusíku o zhruba 20 procent, náklady na realizaci plánu v Německu by přitom neměly překročit dvě miliardy eur (zhruba 52 miliard Kč), uvedly zdroje. Značka Audi již oznámila, že k úpravě softwaru, který reguluje emise, svolá až 850.000 naftových vozů.

Německá vláda ve středu oznámila, že na 2. srpna svolala schůzku s vedoucími představiteli domácích automobilek, na které se budou řešit kroky ke snížení emisí naftových vozů. Schůzky by se měli zúčastnit i zástupci těch spolkových zemí, které jsou významnými centry automobilového průmyslu, nebo pociťují obzvlášť velké dopady emisí naftových aut.

Automobilky Audi a BMW už v červnu v rámci dohody o snižování emisí se spolkovou zemí Bavorsko slíbily technické úpravy u statisíců naftových aut v Německu. Automobilka Daimler tento týden oznámila, že za účelem snížení emisí provede úpravy u více než tří milionů dieselových aut Mercedes-Benz, které jezdí po evropských silnicích.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

V některých německých městech se v poslední době objevily návrhy na zákaz jízdy naftových aut. Spolková vláda nicméně dala najevo, že se jí takový postup nelíbí. "Cílem je vyhnout se zákazům jízdy," uvedl tento týden jeden z mluvčích ministerstva životního prostředí, které je spolupořadatelem srpnové schůzky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (79)
25. 7. 2017 13:22
Re: Nemecko ma hlavne prohlubujici se mezinarodni ostudu...
hosi, vy teda mate starosti.
jj, byl sem chvilku na dovoleny, mimo civilizaci, zadny smradlavy auta, zadny duneni naftaku, jen zpev ptacku a krasna nocni obloha. a třeba jupiter a saturn je ted po zapadu slunce krasne pozorovatelnej i malym dalekohledem.

navíc se ted stehuju pryc z civilizace, opet bez smradlavejch aut, ze 3 aut co kolem denne projedou jsou 2 moje, všude kolem ptaci, veverky, zaby, kolem polnacky co po ni jedu skoro vzdy potakavam srnky a zajice, ktery většina z vas nazivo uz dlouho nevidela ...

a i ty naftaky me uz tak prestavaj iritovat, snad i proto, ze moje "mise" zde na ACZ byla castecne splnena, kdy během 5 let co na tehle strankach vystupuju proti naftakum, se o skodlivosti naftaku pise verejne a spousta lidi se od naftaku odklani :-)
23. 7. 2017 09:36
Re: Nemecko ma hlavne prohlubujici se mezinarodni ostudu...
Ja som sa z dovolenky len nedávno vrátil :-)
23. 7. 2017 01:15
Re: Nemecko ma hlavne prohlubujici se mezinarodni ostudu...
Ja ťa neobviňujem, to bola skôr zvedavosť, zdá sa, že máš o týchto veciach lepší prehľad ako iní.
Toptena som už chvíľu nevidel, možno je na dovolenke a grcá na wc, lebo mu niekto túruje diesel pod balkónom a peckuje klímu...
22. 7. 2017 23:15
Re: Nemecko ma hlavne prohlubujici se mezinarodni ostudu...

Nič také netvrdím ;-) . Ja som zvedavý ako sa bude chovať malý turbomotor pod poriadnou záťažou a tiež by mňa zaujímali v tej chvíly reálne emisie >:D . To by možno toptenovi a jemu podobným spôsobilo kolaps a nevoľnosti
22. 7. 2017 21:51
Re: Nemecko ma hlavne prohlubujici se mezinarodni ostudu...
Myslíš, že u benzínových motorov je to nejak rádovo lepšie? Hlavne u vypeckovaných downsizingových turbíčiek?