22.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Němečtí výrobci svolají auta kvůli emisím, vedle VW také Opel a Mercedes

Němečtí výrobci svolají auta kvůli emisím, vedle VW také Opel a Mercedes

Německý úřad zjistil, že automobilky různě obcházely pravidla měření norem. Podvodný software však byl zjištěn jen u Volkswagenu.

V souvislosti s loni vypuklou kauzou Dieselgate se německý úřad pro motorová vozidla (KBA) rozhodl otestovat vybrané vozy na vypouštěné emise. Výsledek měření dnes oznámil německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Kvůli nesrovnalostem v testech vybraní výrobci dobrovolně svolají na 630.000 automobilů po celé Evropě.

Jistě tolik nepřekvapí, že mezi těmito automobilkami jsou značky VW Group, vedle mateřského Volkswagenu také Audi a Porsche, o němž se zatím v souvislosti s kauzou Dieselgate tolik nehovořilo. Problém se ale netýká jen VW Group, do servisů své automobily kvůli emisím svolají také Opel a Mercedes-Benz.

Trojcípou hvězdu navíc už tento týden vyzvalo americké ministerstvo spravedlnosti, aby prozkoumalo své vozy z hlediska emisí. Ke zjištění německého úřadu firma pouze uvedla, že její vozy splňují platná pravidla. Přesto se rozhodla k dobrovolné svolávací akci, která pomůže snížit vypouštěné emise jejích aut. Jmenovitě se má jednat o modely A, B a Citan s 1,5litrovým turbodieselem od Renaultu a třídu V.

Německý úřad pro motorová vozidla vyzkoušel takřka 60 různých modelů, přičemž je dle výsledku rozdělil do tří skupin. V kategorii „nejhorších“ byly zastoupeny pouze modely z dílny VW Group s podvodným softwarem.

Dieselgate: Všechny články o emisní kauze na jednom místě

U jiných modelů podobné šidítko použito nebylo, vybrané modely ostatních značek se však objevily ve skupině aut, u nichž KBA nalezla jisté nesrovnalosti v emisích, a proto je chce ještě prověřit. Podle Dobrindta do této skupiny patří takřka všechny testované vozy, jmenovitě zmínil blíže nespecifikované modely značek Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai a Nissan.

Ze zjištěných dat vyplývá, že pouze Volkswagen používal speciální software, který poznal měření na emise a podle toho upravil fungování motoru. Ostatní jmenovaní výrobci také pravidla obcházeli, avšak jiným způsobem. Motory jejich automobilů vypouštěly nižší emise jen ve vybraných teplotách, které se blížily těm určeným pravidly testovacích cyklů. Třeba u Opelu byly vypouštěné emise lišily pod hranicí 17 °C.

Právě kvůli těmto zjištěním chce KBA do budoucna změnit pravidla pro měření emisí. Rovněž připravuje měření emisí ve skutečném provozu nebo neoznámené testy emisí, které úřad přirovnává k dopingovým kontrolám sportovců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Zdroj: KBA
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…