Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neprůstřelný Mercedes-Benz třídy S nejen pro diktátory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Mercedes-Benz třídy S patří k oblíbeným vozům vysoce postavených lidí a řada z nich v rámci ochrany své osoby využívá i obrněné verze.

Mercedes-Benz sice v rámci svého programu Guard nabízí několik obrněných modelů, mezi něž patří mimo jiné třídy M a E, ale aktuální třída S prozatím chybí. Komu se nechce čekat na tovární úpravu, ten může zamířit k německé společnosti Transeco, věnující se tomuto druhu úprav vozidel od roku 1983.

Nová třída S se po zákroku specialistů od Transeco na první pohled prakticky nijak neliší od výchozího sériového provedení S 500 L. Pod kapotou stále pracuje přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru s výkonem 335 kW a točivým momentem 700 N.m.

Hlavní pozornost je při úpravách věnována samozřejmě karoserii. Prostor kolem posádky je vybaven obložením, které má cestující podle míry provedených úprav ochránit před střelbou z krátkých ručních palných zbraní a zastavit kulky z nejsilnějších současných nábojů .357 Magnum a .44 Magnum. K dispozici má být i verze, které si poradí s výbuchem dvojice ručních granátu DM51 nebo střelbou z útočných pušek M16 a M14. listopadu 2013

Díky provedeným úpravám, jejichž součástí jsou vícevrstvá skla a použití vysokopevností oceli i kompozitních materiálů se zvyšuje pohotovostní hmotnost S 500 L z původních 2015 kg na 3320 kg. V souvislosti s tím je posíleno zavěšení předních i zadních kol a upraveno vzduchové odpružení. Vyšší hmotnosti odpovídají i úpravy na brzdovém systému.

Transeco sice neuvádí, jak se změnily dynamické vlastnosti a hodnoty spotřeby paliva upraveného vozu, ale zmiňuje, že jsou použity pneumatiky typu run-flat, s nimiž zvládne obrněná třída S ujet při rychlosti 50 km/h až 50 km, i když jsou prázdné.

Kromě úprav zaměřených na ochranu prostoru pro cestující nabízí Transeco pro třídu S ještě vyztužené přední i zadní nárazníky, neprůstřelné víko zavazadlového prostoru a samotěsnící palivovou nádrž.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
16. 11. 2013 13:55
Re: Atentát
Na to potřebuješ stupeň VPAM 13 (STANAG Level 3+). V takovém provedení se dělají třeba dodávky. Ale to se pomalu bavíme o obrněném vozu a ne o limuzíně. Nicméně čelní okna bývají odolnější než boční. Přesné specifikace si diktují zákazníci (jsou samozřejmě utajované). A nevím, jestli ses někdy pokoušel trefit jedoucí auto. Není to taková sranda. Tím spíš, když ho řídí profesionál.

Má volba by asi padla na improvizovaný EFP.
Avatar - Sloth
16. 11. 2013 10:42
Atentát
Kdybych chtěl zabít diktátora v limuzíně,tak bych rozhodně nestřílel revolverem .357 Mag. ani M16kou. V rámci co nejvyšší šance na úspěch bych použil jednu z antimateriálových pušek kalibru .50 (např. Accuracy International AW50) a střílel pěkně z dálky do okna. Ani neprůstřelné sklo by to nevydrželo.
16. 11. 2013 09:08
Re: .
Protože slušného člověka nikdo nepřepadne... 8-s
15. 11. 2013 23:39
Re: Jak to je skutečně s balistickou ochranou?
Transeco nabízí S-klasse v B6 (STANAG Level 1) a B7 připravují. B4 je dobrá, když se chceš chránit před pouličním násilím. Ta je typičtější pro auta vyšší střední třídy.
15. 11. 2013 21:11
Re: Jak to je skutečně s balistickou ochranou?
No právě o to mi šlo. Jak je to s normou, kterou plní tenhle MB. Spíš bych totiž uvedl, že pancíř zvládne 7,62x51 než nějaký .357 Mag.