New York: Mitsubishi Lancer Evo IX

New York: Mitsubishi Lancer Evo IX

 
 

Na autosalonu v New Yorku se představil devátý potomek slavného závodního rodu ze stáje tří diamantů

Znepříjemňovat život modré konkurenci se třemi pětkami se v modelovém roce 2006 vydá devátý díl ságy o civilní verzi mnoha vavříny ověnčeného Mitsubishi Lancer Evo. Stejně jako ty předchozí, i deváté Evo má v popisu práce především prohánět daleko dražší mnohalitrové supersporty a poskytnout maximálně účinné nářadí těm, pro které řidičské umění začíná u perfektně zvládnutého řízeného smyku. Tvůrci vozu nešetří sebevědomím a při pohledu na technickou specifikaci se jim nelze divit; seznam technických inovací v Evo IX je pořádně dlouhý a naděluje úhlavnímu modrozlatému konkurentovi pěknou lekci.

Stejně jako dříve, vysokotlaké přeplňování i tentokrát dává křídla dvoulitrovému čtyřventilovému čtyřválci DOHC a díky aplikaci nejmodernějších technologií nyní dotahuje atmosférické konkurenty s dvojnásobným objemem i počtem válců nejen hodnotou nejvyššího výkonu, ale i ostatními charakteristikami. Variabilní časování a zdvih ventilů zohledňuje nejen momentální otáčky, ale i režim motoru a plodem pokročilého systému MIVEC jsou prakticky ploché výkonové křivky, vrcholící hodnotami 210 kW/6.500 ot. a zejména 393 Nm již při 3.500 ot. Kroutící moment na obou nápravách distribuují diferenciály s omezenou svorností, poměr sil mezi nápravami opět obstarává aktivní mezinápravový diferenciál ACD se třemi funkčními módy - asfalt, šotolina a sníh. Mohutné kotoučové brzdy nesou značku Brembo.

Exteriér zdobí restylizované aerodynamické prvky - vstupní otvory vzduchu na nové přídi kryje síťovina kvůli jejich lepší účinnosti. Zadní karbonový spoiler je dutý kvůli snížení těžiště. Na přání budou k dispozici nástavce pro další zlepšení účinnosti. Uvnitř zvou k posezení skořepinová Recara s kombinací Alcatary a kůže, nový titanový volant Momo a karbonové obložení palubní desky a středové konzole

Evo IX bude k mání ve třech specifikacích, lišících se především mírou sportovní vyhraněnosti. Zatímco základní IX nabídne pětistupňovou těsně odstupňovanou manuální převodovku a 17" kola Enkei, vrcholné MR nabídne o rychlostní stupeň více a špičková závodní kola BBS; obě volby společně obují špičkové pneumatiky Yokohama Advan o rozměrech 235/45 R17. Interiér ve vrcholném provedení doplní i exkluzivní prvky z hliníku a karbonu. Víceméně stylovou volbou je prostřední RS, nabízející odlišnou hlavici řadící páky a trojici přídavných ukazatelů napětí, tlaku oleje a turba.

Historie civilních derivátů veleúspěšných rallyových speciálů sahá do roku 1992, kdy Mitsubishi uvedla na trh povinnou homologační sérii tehdejších bojovníků se světovými šotolinami. Nečekaně vřelé přijetí v Evropě i v Japonsku, kam byl tento vůz exkluzivně dodáván, a snůška prestižních ocenění od respektovaných automagazínů, otevřely cestu již jedenácti pravidelným následníkům, kteří od roku 2003 zavítali i do USA, čehož neomylným stvrzením je premiéra toho zatím posledního, konaná rovněž za Atlantikem.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI? Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI?

Na Moje.Auto.cz je pouze jediná recenze věnovaná slavnému…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého podnikatele: Svatební šaty stály téměř 8 mega!

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého…

Když se vdává dcera oligarchy, peníze létají vzduchem! Elina Bazhaeva (21) po sedmiměsíční známosti řekla své…

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

 

iSport.cz

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury STES Koželuh

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury…

Na jednom z důležitých postů v českém fotbale dojde ke střídání. Luboš Kuželuh končí jako ředitel marketingové…

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku neodejdu, slibuje

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku…

Vlastimil Petržela novým trenérem fotbalového Slovanu Liberec? Podle informací serveru Tyden.cz by k takovému…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…