Nismo plánuje revoluci, přijde Micra, Leaf, GT-R a další tři vozy
Hlavní zlom nastal na začátku letošního roku, kdy vzal Nissan značku Nismo oficiálně pod svá křídla. Většina konkurenčních automobilek už své ostré verze má a Nissan samozřejmě nemůže chybět. Takovou nálož nových sportovních modelů však nepamatujeme. Smělé plány japonské automobilky totiž hovoří o osmi vozech Nismo do roku 2016. S crossoverem Juke Nismo a kupé 370Z Nismo jsme se již setkali, nyní jsou na řadě další.
Možných adeptů na místo třetího z osmi plánovaných vozů je přitom hned několik. Jedním z nich je Micra Nismo, která nám odhalila svou sériovou podobu již na konci června. Stejně jako v současnosti prodávané vozy Nismo dostane agresivní body kit, paprsková litá kola a některé úpravy v interiéru. Prioritně počítejme se sportovními sedačkami, Alcantarou potaženým volantem, rudými budíky a sportovními pedály. Přitvrzen bude i podvozek a pod kapotou by se měly objevit dva motory. Jedním z nich je atmosférická tříválcová dvanáctistovka o výkonu 59 kW, jako lepší řešení se však jeví kompresorem přeplňovaný motor 1,2 DIG-S s výkonem 72 kW.
Podle dosavadních informací se vliv divize Nismo nevyhne ani elektromobilu Leaf. Krom skutečnosti, že dojde ke změnám designu, podvozku a instalaci elektronického modulu pro dosažení sportovního charakteru elektromotoru, toho však zatím víme pramálo. Spíš než o bezemisní boření rekordů někde v kopcích půjde pouze o image. Nakonec nás ale nenapadá důvod, pro který bychom se měli k Leafu Nismo otočit zády.
Posledním z dosud potvrzených vozů Nismo je supersport GT-R. Bylo by fajn mít v garáži něco ještě exkluzivnějšího, než standardní model. Ale ruku na srdce – dá se Nissan GT-R ještě vůbec vylepšit? První špionážní fotky neprozrazují díky dokonalé kamufláži zhola nic, proto v tuto chvíli počítejme s podobným stylem body kitu, jaký nesou dosud vydané modely. Dosavadní informace hovoří o navýšení výkonu ze 404 kW na 425 kW, podvozek by mohl být naladěn na úroveň mezi standardním modelem a speciálem pro sérii Super GT. Některé prameny hovoří o zrychlení z 0-100 km/h za dvě sekundy. Je to ale z fyzikálního hlediska vůbec možné? Nechme se překvapit. Detaily se dozvíme již v listopadu na tokijském autosalonu